Part 10

101 8 0
                                    

Kakinya melangkah ke dapur. Jungkook yang berada di situ tidak dihiraukan. Roti bakar di ambil lalu digigit.  Kaki terus mengorak langkah untuk keluar pergi ke sekolah.

" weh kau marah ke pasal malam tadi? " Tanya jungkook yang mengikuti langkah hyunmin dari belakang. Perasaan serba salah datang menhantuinya.

Tulah sape suruh kau pi habiskan kek tu.

" Rumah kunci. Jangan bagi sesape masuk selain aku. Kau jangan keluar dari rumah ni " kata hyunmin dingin. Kasut dipakai lalu pergi meninggalkan jungkook yang masih rasa bersalah di situ.

Earphone disumbat dalam telinga. Beg galas dibetulkan. Baru beberapa langkah dia berjalan tiba² ada kereta berhenti bersebelahan dengannya.

Cermin tingkap gelap diturunkan.  Terpampang lah wajah jejaka kacak sekolah itu.

" Eo taehyung "

" Naik la. Aku tumpangkan sekali pergi sekolah " Taehyung menjemputnya dengan mesra. Senyuman petak dihadiahkan.

" Eh takpe ke?  Nanti orang cakap apa pulak... " Kaki digeselkan di jalan tar. 

" Biar lah diorang.  Lagipon kita kan satu sekolah.  Jom lah " Ajak taehyung lagi.  Cermin kereta dinaikan. 

Nak tak nak hyunmin kena naik jugak.  Lagipon dia dah lambat nak pergi sekolah ni.  Rezeki dah ada tak akan dia nak tolak kan?




🐇---------------------------------💞






" Haih nak buat apa ni. Semua benda dalam rumah ni aku dah kemas.  TV takde siaran yang best pulak time sekarang ni.  Hash aku nak kerja duh!! " rimot tv ditekan² sahaja mencari siaran yang dapat ditonton.

" Dah lah hpon takde! Tak dapat aku nak berlahanat dengan member! Duduk dalam rumah ni dah macam perempuan!  Aku nak kerja.. Dapat duit boleh lah aku balas jasa hyunmin bayar semua duit bil² rumah ni.  Aku kesian tengok dia kerja keras sorang² semata nak sara diri. Sekarang nak sara aku sekali pulak haih tak boleh jadi ni " Bebel jungkook lagi.

Surat khabar di atas meja di ambil.  Di selak² ingin mencari kerja.

" Eo maskot?  " dia mula mengukir senyumannya.  Harap² hyunmin tak tahu. TV ditutup. Dia keluar dari rumah.  Pintu pon awal² dia sudah kunci.

Ini lah masanya dia nak cari duit!




Maka pesanan HyunMin pon dipalau oleh jungkook.











🐇---------------------------💞










" weh jumpa aku kat atas bumbung sekolah boleh ?" Tanya momo dengan dingin.

" Sekarang?  " Tanya Hyunmin semula.

" Nae,cepat sikit " Momo terus beredar setelah memberitahu lokasi pada hyunmin.

Buku² novel yang dibaca sebentar tadi disimpan semula ke dalam beg. Meja dikemaskan.  Mujurlah tiada cikgu masuk sekarang.  Kakinya melangkah keluar dari kelas dan menuju ke atas bumbung sekolah seperti yang diberitahu momo.




" Kau nak apa panggil aku ke sini?  " Tanya hyunmin bingung. Nak bincang apa sampai naik atas bumbung bagai ni? 

" Duduk sini jap " Momo menepuk² kerusi yang telah disediakan khas untuk hyunmin. 

Hyunmin hanya mengikuti arahan daripada momo tanpa mengesyakinya.  Dipandang wajah momo dengan penuh tanda tanya.

Momo mengeluarkan tali dari belakangnya lalu mengikat dengan cepat tubuh hyunmin pada kerusi . Senyuman sinisnya terukir.

" Pabo!  " Carut momo.  Ikatan diperkemaskan lagi.

" Kau nak apa sebenarnya?  Apa salah aku kat kau hah?  " Tanya hyunmin sambil meronta ingin melepaskan diri tapi hampa. Tali itu sangat kuat.

" Aku tak suka kau rapat dengan taehyung! Kau datang sekolah naik kereta dengan taehyung kan?!  Kau dah lah pembawa malang!  Kalau jadi apa² dekat taehyung siap kau! " Momo terus meninggalkan hyunmin disitu keseorangan.

" Yah!!!  Momo!!!  Lepaskan aku lah!  " Jerit hyunmin sekuat hati. Dia cuba melonggarkan tali tapi masih tak berjaya.  Lengannya pon sudah berbekas kemerahan akibat daripada tali tersebut.

Kepala didongak memandang langit yang gelap.  Setitik demi setitik air hujan jatuh pada mukanya.  Air mata mula jatuh membasahi pipi dahulu sebelum air hujan jatuh membasahi seluruh tubuhnya.

" A-apa salah aku sampai semua benci aku?  Kemalangan omma dengan appa pon bukan salah aku hiks... Kenapa aku yang jadi mangsa wae?  Kenapa aku yang kena hadap semua ni?  " Hujan turun semakin lebat tapi kelibat momo langsung tidak muncul.

Diingat kalau hujan..momo akan datang balik.  Tapi tidak.

Dia cuba lagi melonggarkan tadi. Semakin dia banyak begerak semakin sakit kulitnya.  Akhirnya dia mengalah dan berdoa semoga akan ada seseorang yang naik ke atas bumbung.

Bibirnya sudah mula bergetar hebat.  Baju sekolah pon sudah basah teruk.  Nasib je takde kilat atau guruh.  Kalau tidak.... Makin gerun dia berada di situ.




-Bersambung-

(c) That Bunny Doll Is My Boyfriend !! Where stories live. Discover now