Hoofdstuk 13

323 5 3
                                    

Koen ,

Tineke was niet meer bij bewust zijn ik reed wat sneller. We kwamen aan aan het ziekenhuis. Ik pakte haar op en liep naar binnen ze namen haar direct mee. Ik moest wachten na 2 uur kwamen ze naar mij. Meneer Baetens ? Vroeg de dokter. Ja dat ben ik zei ik. Wel mevrouw Baetens heeft een keizersnee gehad jullie kindje is gezond en wel op de wereld gebracht maar het is wat vroeg dus ligt ze in een couveuse maar alles is oké met haar. Zei de dokter. En met mijn vrouw ? Vroeg ik bang. Met haar is ook alles oké ze zal wel wakker zijn maar ze zal nog wat suf zijn van de narcose. Ze ligt op kamer 111 op de kraam afdeling. Zei de dokter ik bedankte hem en ging naar tineke. Ik klopte en hoorde zacht. Kom maar. Ik ging binnen en zacht tineke met haar hand in de couveuse. Dag schat gaat het wat ? Vroeg ik. Ja hoor. Zei ze. En hoe is vet met ons meisje. Vroeg in terwijl ik naar de couveuse stapte. Goed ze is alleen wat vroeg maar ze is wel op schema ze moet 2 daagjes in de couveuse liggen en dan mag ze mee naar huis. Zullen we de collega's bellen ? Vroeg ze ik knikte zn belde de collega's. Na 20 minuten stonden de beide meters er al. De dokter kwam 10 minuten geleden binnen. En zei dat onze kleine Meid al uit de couveuse mag. We pakte haar eruit en beken haar. Ik ging naast tineke zitten. Ze had onze kleine Meid. We bekeken haar goed. Ze had best veel en al lang kastanje bruin haar. Ze deed haar oogjes open. Ze had fel blauwe oogjes met lavendel paarse spikkels erin. Tineke keek me verbaast aan. Ze is prachtig zei ik. Tineke pinkte ene traantje weg en zei. Ja ze is super prachtig. Ze leek hard op tineke en de ogen heeft ze van mij alleen die paarse spikkeling is heel speciaal. Maar dat is ook dan een van haar schoonheden. Tineke gaf haar aan. Femke en Floor die ongeduldig zaten te wachten. Wouw. Zei Femke. Ze is prachtig en gaar ogen zo speciaal zei Floor. Onze kleine meid deed haar mond open waarschijnlijk om te huilen ik verwachte ene luide krijs maar integendeel ik hoorde een super schattige lach. Ik denk dat dit een lach kindje is hoor. Zei Femke. Ik denk vet ook zei Floor terwijl ze tranen in haar ogen had. De rest van het korps was er ondertussen ook al. En hoe noemt die kleine spruit nu. Vroeg Brigitte. Ik keek tineke aan die knikte. Ze noemt lavender. Zei ik. Ooh das mooi. Zei Brigitte. Dan heb je haar ogen nog ni gezien zei Floor. Brigitte ging kijken. Ze schrok. Wat ??! Die heeft paarse spikkels in haar ogen is daar van de naam lavender gekomen. Vroeg ze. Nee we wouwen die naam al lang we wisten het zelf ni hoor. Zei tineke. Dan past de naam perfect bij haar zei Brigitte blij. Jep. Zei ik. Na nog zo'n 2 uur later zaten ik tineke en onze kleine lavender alleen in de kamer overmorgen mogen ze beide naar huis ik kan al niet meer wachten.

2 maand later ,

Tineke ,

Vandaag is lavender 2 maand oud. Ze doet het super. Ze is echt een hele makkelijke baby ze slaapt snachts door en huilt bijna niet ze lacht alleen maar maar ze is wel heel speciaal want ze heeft al wat langer haar dan de meeste andere baby's en de paarse spikkels in haar ogen schitteren nu nog meer. Ik vind ze prachtig. Vandaag zijn we een dagje naar de zoo geweest ze was super flink. We hebben er alle drie van genoten. We hebben net lasagne gegeten en zijn nu tv aan het kijken. Lavender was op koen in slaap gevallen we keken ik de klok het was 22 uur wij gingen dus ook naar ons bedje. Samen met koen legde ik. Lavender in haar bedje. Dan gingen wij naar ons bed. Slaapwel koentje. Zei ik. Slaapwel mijn prinsesje. Zei hij en kuste me. Zo in zijn armen viel ik inslaap.

--///-----

Hopelijk goed ?
Xx Elly

De buurtpolitie: echte liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu