Status: Ik heb net op mijn tong gebeten, het voelt niet fijn.
Oké weer serieus.
Eerste indruk (1/2)
- kwaliteit
+ ideeHet eerste wat me opvalt, is dat de kwaliteit van de kaft niet echt goed is. Het meisje en de achtergrond is wazig. Ik zou echt afbeeldingen met minimale grootte van 512x800 gebruiken, niet lager. Voor de rest is het met die bloedvlek wel een mysterieuze kaft. Wat is dat ding linksonderin? Een trein? Leuk bedacht, maar moeilijk te zien.
Stijl (4/6)
+ kleurgebruik
+ afbeelding
+ uniek
-/+ simpel
Die trein is leuk doordat het blauwig is als haar shirt. Die bloedvlek past qua kleur ook weer goed bij het rode in haar gezicht.
Het is geen ingewikkelde kaft, dus veel over afbeeldingen kan ik niet zeggen. Wel heb je die bloedvlek er mooi in geblend.
De afbeeldingen vind ik er wel goed in gewerkt, je stijl voor de tekst spreekt me minder aan. Echt zonde, want het was anders een goede kaft geweest.
Het is ook leuk dat je een soort tekening als achtergrond heb gebruikt. Wel moet je erop letten dat deze vaak niet voor commerciële gebruik zijn en er rechten op zitten. Ook zijn ze vaak van een lager kwaliteit. Een hoge kwaliteit foto van een meisje is veel makkelijker te vinden.Genre/verhaal (6/7)
+/- verhaal
+ genre
Als ik de kaft zo zie, zou ik denken dat het meisje de hoofdpersoon is. Het gaat wel over haar, maar aangezien de jongen de hoofdpersoon is, is het misschien leuk om hem er ook op te zetten. Misschien dat hij klein op de voorgrond rent (alsof hij haar al rennend zoekt) en haar hoofd groter op de achtergrond staat.(Dit is mijn vage schets. Sorry, ik kan niet tekenen, maar. Hopelijk snap je het idee).
Maar dit is slechts een idee. Alleen het meisje erop is ook goed, het gaat immers ook over haar. Het is alleen dat als ik naar de kaft kijk, het lijkt op een verhaal over hoe zei probeert weg te lopen van haar nare verleden, maar dat het haar blijft achtervolgen.
Zoals ik eerder zei, maakt het bloed het wel wat mysterieus, maar het is ook een erg lichte kaft. Ik weet niet of ik het "romantisch" zou noemen, maar zoiets zit wel in de kaft door de manier hoe ze kijkt.
JE LEEST
Old Graphics [portfolio]
DiversosEen portfolio van oude naar nieuwe graphics. Voor aanvragen zie @MinkaDesign Mijn nieuwste kaften staan in New Graphics #6 in willekeurig