3

640 5 0
                                    

Juliet Parker - Taylor Swift
Lisa Alfredsson - Sofia Carson
Filip Hammarson - Måns Nathanaelson

~Melissa~
Jag gick in genom skolans dörrar. Egentligen ville jag inte vara här alls. Mina mobbare var alltid i skolan. Vilket var tufft. Jag har inte berättat för nån om det. Dem hotar med att mörda mig och de jag älskar om jag tjallar. Dock är jag inte helt säker på att dem skulle kunna göra det. Men man kan aldrig vara nog försiktig. Jag stod framför mitt skåp och plockade ut mina So saker. Sedan gick jag mot lektionen.

***

Ingen av mina mobbare Lisa, Juliet eller Filip hade setts till. Men jag hade en dålig magkänsla. Någon greppar min axel och jag suckar tugnt innan jag vänder mig om. Där står dem, alla tre. Alla har otäcka flin på sina läppar.

-Hej Mel! Vill du hänga med på baksidan? Frågade Filip med ett fejk leende.

Helst av allt vill jag inte det. Men jag vet att jag inte har något val. Så jag följer frivilligt med dem. På baksidan av skolan finns det inga elever eller lärare. Hit är det bara jag och mina mobbare som går. Juliet tar fram en silvertejps rulle ur väskan och räcker den till Filip. Jag står still, lydig som en hund medans Filip tejpar igen min mun. Sedan räcker han tillbaka tejpen åt Juliet. Jag stålsätter mig inför det som komma skall. Det gör det också. Filip tar satts och slår till mig hårt. Så hårt att jag faller till marken. Juliet och Lisa står och filmar. Filip sätter sig över mig. Sedan klämmer han lite på mina bröst.

-Vet du hur patetisk du är!? Skrattar han.

-Priset för mest värdelösa själ går till...Melissa!! Säger Lisa med en program ledar röst.

Alla tre skrattar. Filip vänder blicken mot mig. Sedan så reser han sig upp från mig. Lisa springer fram och drar ut min arm. Filip lyfter upp ena benet och trampar flertalet gånger på min arm. Därefter ger han mig två spark i magen. Om jag inte hade haft tejp för munnen så hade jag skrikit av smärta. Filip backar undan. Sedan går han, Lisa och Juliet in. Jag ligger kvar och försöker samla ihop mig. Min mage och min arm gör väldigt ont. Sakta reser jag mig upp från marken och borstar av mig. Sedan drar jag bort tejpen från munnen och slänger den på marken. Mina svaga steg styrs mot sjuksköterskans mottagning.

När jag kommer dit knackar jag på dörren och snart finns hon där. Hon ser oroat på mig innan jag får gå in. Hon undersöker min arm.

-Vad hände? Frågar hon.

-Jag ramlade med armen före, ljuger jag.

-Du måste vara mer försiktig. Att ha så många skador varje vecka är farligt. Gå försiktigt i trapporna.

-Mm,mumlar jag.

Jag sitter där en bra stund innan jag får bandage lindat runt min arm. Sedan kollar hon efter fler skador men hittar inga.

-Här, ge det här till rektorn så får du gå hem och vila! Sa skolsköterskan och gav mig en lapp.

Jag nickar och går till rektorns kontor. Sedan går jag hem till mig. Jag har förhandlat med mina mobbare. Så att om jag är utanför mitt hus får jag vara på min vakt. Men så länge jag stannar inne kommer de inte åt mig.

Min mobil ringer och Elliots namn syns på displayen. Jag harklar mig innan jag svarar.

-Hallå? Svarar jag och försöker låta normal.

-Is that hello in Swedish? Frågar en manlig röst som inte är Elliots.

-Who is this? Frågar jag oroat.

-Don't you recognize this voice of an angel? Retas rösten.

Jag tänkte efter lite innan jag svarade på hans fråga.

-Harry?

-First try! I'm impressed!

-Why do you have Elliots phone?

-I borrowed it!

-You stole it...didn't you?

-Nooo....I borrowed it without him knowing...he get it back sooner.

-Okay....did you want something or did you just call to confirm that you stole Elliots phone.

-Borrowed!

-Whatever!

-Yeah I actually called to ask you something!

-What?

-What does "bajsungen" mean? Cause that's his contact name on you.

-Oooh! Elliot is ten more times dead than before. I'm going to hit him, slap him, kik him...

-I don't think I'm brave enough to hear the rest, avbröt Harry mig.

-Hejdå! Sa jag.

-What does that....hörde jag honom säga innan jag la på.

Jag tänkte precis ringa Elliot när jag insåg att Elliot inte hade sin telefon. En suck lämnade mina läppar och jag gick till mitt sovrum. Om jag väntar typ en timme så kan jag ringa upp Elliot.

Snapchat h.sWhere stories live. Discover now