17

384 4 0
                                    

Melissa

Jag slog upp ögonen. Ett leende sattes på mina läppar när jag tänkte på gårdagen.

Flashback

Harry hade kört hem mig. Vi stod nu utanför Elliots hus. Ingen av oss sa nånting.

-I had a really great time, sa jag och log.

-Me to, svarade Harry.

Sedan återvände tystnaden. Vi stod där helt tysta och bara stirrade på varandra.

-Well...I'll guess I see you tomorrow? Sa Harry.

-I guess so, svarade jag.

-Good night Princess! Sa Harry och tog min hand innan han placerade en kyss ovanpå den.

-Good night Harry, sa jag och gav honom en snabb puss på kinden.

Sedan sprang jag snabbt in.

Slut på flashback

Jag klev upp ur sängen och tog på mig nåt enkelt

Harry

I just got out from a meeting. Now I was going to Elliots place. Melissa kissed me on the cheek yesterday! I know it was just one little, but I haven't got ut out of my mind. Her lips was so soft against my cheek. Oh god! I think I like her. I felt my cheeks getting hotter of the thought of her.

Melissa

Jag satt I Elliots vardagsrum. Där satt jag och åt flingor samtidigt som jag kollade på "superman returns". Elliots vardagsrum var rätt så fint.

 Elliots vardagsrum var rätt så fint

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Elliot kom in i rummet. Han såg rätt så nyvaken ut. Slarvigt hår, halvöppna ögon och pjamas. Sen också att han kliade sig i nacken som han alltid gör när han är trött.

-Godmorgon! Sa jag och log åt honom.

-Är du uppe så här tidigt?? Frågade han förvånat

-Jag var morgon pigg.

-Okej! Vem är du och vad har du gjort med min syster?

-Haha

Dörrklockan rignde och jag flög upp från soffan sedan började jag springa mot dörren.

-Jag öppnar!! Ropade jag åt Elliot.

Innan jag öppnade dörren luktade jag snabbt på min andedräkt. När dörren var öppen stod Harry där.

-Hey, sa jag och log brett.

-Hey, svarade han och log tillbaka.

Vi stod där och bara stirrade på varandra. Det var som om ingenting annat existerade förutom oss två.

-Vem var det!? ropade Elliot från vardagsrummet och väckte min och Harrys hypnos.

-Come in, sa jag och gjorde plats för Harry i dörren.

Harry klev innanför dörren och jag stägnde dörren efter honom. Sedan gick vi till vardagsrummet där Elliot satt. Han och Harry gav varandra en bro hug. Sedan satte vi oss alla tre i soffan. Slutstriden började närma sig. Jag kände en arm läggas över mina axlar. Det var Harrys arm. Mina kinder blev varma och jag sneglade upp mot honom. Han log åt mig. Jag log självklart tillbaka innan jag gjorde mig bekväm.

Harry

We were watching a movie. I think it was superman. Melissa sat right next to me. Carefully I laid my arm on her shoulder. She glanced at me. Her cheeks went red. But she didn't move away. She wanted this!? Oh my god! Last night came back into my head and I smiled. Does she like me the same way as a friend? as Elliot? Or does she feel the same way I do? Why is love so complicated!?

Snapchat h.sWhere stories live. Discover now