12

471 3 0
                                    

~Harry~

Me and Elliot sat in the living room. Melissa was sleeping in her bedroom. Elliot had her phone and we checked all of her text messages. It hurt when Elliot translated them. Melissa was much tougher than other girls. Elliot translated the last message. We starred at the wall for a couple of minutes. None of this felt real. Of course I had haters to. But they're just on the internet.

-I am a terrible brother, Elliot said.

I looked at him. In his eyes I could see tears building up. I put my hand on his shoulder.

-Hey! You didn't know that she was being bullied. But you're here for her now. And that's what counts, I said.

-Thanks Harry!

Melissa

Jag öppnade sakta ögonen och insåg att jag inte var i mitt vanliga rum. Sakta satte jag mig upp i sängen. Därefter gick jag ut i köket där Elliot och Harry fanns.

-Good morning! Sa jag och gäspade.

-Good morning sleepyhead! Sa Harry medans jag satte mig på en stol.

-Du Elliot ska vi driva lite med Harry? Frågade jag trött.

-Visst, varför inte?

-Are you guys making something up? Frågade Harry misstänksamt.

-Maybe, svarade jag och tog emot juicen Elliot gav mig.

-Skratta efter jag sagt den här meningen så att Harry blir förvirrad, sa Elliot och vi båda skrattade.

-What are you guys talking about?

-Okay Elliot! We have to teach him some Swedish, sa jag.

-Thank you, svarade Harry.

-Say jag är bajsnödig, sa jag och höll ett poker face.

-Jag är bajsnödig, sa Harry koncentrerat.

-Good! You just said good morning everyone, ljög jag.

Elliot gav mig en road blick.

-Okay! Jag är bajsnödig! Sa Harry stolt.

Jag och Elliot blev alldeles röda i ansiktena. Tillslut började jag skratta och så även Elliot. Utan att tänka mig för tog jag händerna för magen och lutade mig bakåt. Min svank slog först emot golvet. Elliot och Harry var snabbt framme vid mig.

-Aj!

-Are you okay!? Did you break something!? Do you need a doctor?Frågade Harry oroat och hjälpte mig upp.

-No, I'm fine! I fell from the chair not from a plane. Stop worrying so much.

-It's a little late for that, sa Elliot och höll upp min mobil.

Jag kollade på min mobil, Elliot och sedan på Harry. Såklart var de tvungna att snoka. Jag ställde mig irriterat upp och tog tillbaka min mobil.

-Thanks for the trust....sa jag sarkastiskt.

-We're just trying to protect you! Halv skrek Elliot som svar.

-I can take care of myself! Fnös jag.

-It didn't look like that back in Sweden, sa Harry bakifrån.

Jag vände mig om mot honom. Tydligen var han närmare än vad jag trodde, för det jag möttes av var han bröst och backade ett steg innan vi fick ögonkontakt. Efter att ha stirrat på varandra som två fån suckade jag irriterat och bröt ögonkontakten.

-I'll be in my room, sa jag och gick tillbaka till mitt rum.

Där placerade jag kuddar under täcket och bytte om till vardags kläder.

-I take a power nap! Ropade jag något frustrerat åt killarna.

Sedan klättrade jag ut genom fönstret och stägnde försiktigt. Jag vet att smita ut i en främmande stad är lite...dumt. Men jag har gps på mobilen

Snapchat h.sWhere stories live. Discover now