Melissa
Jag stod I köket och gjorde frukost. Om två dagar åker jag tillbaka till Sverige. Undrar hur det kommer bli. Juliet har antagligen snackat med Filip och Lisa. Tänk om det blir värre! Tänk om dem faktiskt dödar mig! En tår föll ner från min kind och landade på den kolsvarta våfflan. Elliot var inte vaken än. Så om jag var tvungen att gråta var det väl nu jag kunde. Jag lät några fler tårar leta sig ner för mina kinder. Min mobil plingade och jag såg efter.
Jag torkade snabbt bort tårarna innan jag svarade.
Precis då började brand alarmet tjuta när den tredje våfflan brändes. Elliot kom springandes in i rummet med en brand släckare. Och som om det inte kunde bli värre började våfflan brinna. Lågorna nådde min tröja. Jag skrek och började fläkta för att försöka släcka elden. Det slutade med bränn märken på handen. Elliot sprutade med brand släckarn på mig och jag blev alldeles vit. Dock så släcktes elden. Elliot släppte brandsläckaren och omfamnade mig snabbt. Jag kände hur snabbt hans hjärta dunkade i bröstet.
-Lugna ner dig Elliot. Jag är okej nu, sa jag lugnande och släppte ifrån kramen.
Elliots ögon drogs till min ena hand. Sedan drog han med mig in på toa. Där tog han fram förbands lådan. Sedan kylde han mer min hand med kallt vatten innan han lindade min hand i badage medans jag satt på toastols locket.
-Tack, sa jag lågt.
Elliot kollade ner på mig. Han gav mig ett varmt leende.
-Inga problem. Men du lagar aldrig mat igen! Sa Elliot strägnt.
-Hur ska jag då kunna få nån mat i Luleå!? Mamma och Pappa jobbar ju typ hela tiden.
-Du får väl äta frukt, sallad eller prata med mig i telefon samtidigt som du lagar mat.
Elliots mobil började ringa och Harrys namn kom upp. Elliot svarade snabbt och satte på högtalaren samtidigt som han lindade klart badaget.
-It's Elliot, svarade han.
-Hi Elliot! When was the book signing thing?
-Next week on Wednesday! Svarade Elliot.
-Thanks bro!
-Outch! Elliot! Klagade jag när Elliot lindade badaget för hårt.
-Was that Melissa? Frågade Harry.
-Yeah! I'm here.
-I can't really talk right now. Melissa burned herself, sa Elliot.
-I told you to be careful and not hurt yourself Melissa!! Sa Harry strägnt.
-I didn't do it on propose!! It was an accident!
-Are you in pain? Frågade Harry oroat.
-No
-Melissa, sa Elliot strägnt.
-Maybe a little.
-I'll coming over as soon as possible.
-How are you guys not fired? You're barley at work.
-We have a great boss, svarade Elliot.
-See you! Sa Harry och la på.
Jag suckade djupt och fäste blicken på mina knän. Elliot fäste badaget och kollade ner på mig.
-Vad är det? Frågade han oroat.
-Om två dagar åker jag hem....Tänk om dem dödar mig!? Sa jag och min röst svek mig på det sista.
Elliot satte sig på huk framför mig och greppade mina händer.
-Det kommer inte hända okej? Om de så rör ett hårstrå på dig så är det dem som är döda.
Jag gav honom ett svagt leende.
-Elliot jag måste berätta nåt för dig, sa jag osäkert.
YOU ARE READING
Snapchat h.s
Fanfiction@Harrystyles lade till dig som vän Melissa har en brorsa som bor i London. Dem står varandra rätt så nära och snapar ofta. Tydligen så är Elliot bekant med självaste Harry styles.