╭┉┉┅┄┄┈•◦ೋ•◦❥•◦ೋ•
LETTER TO YOU
•◦ೋ•◦❥•◦ೋ•┈┄┄┅┉┉╯you can simply ignore the music if you don't like it
because sometimes it doesn't fit at all당신의 이름은 내가 가장 좋아하는 단어입니다
your name is my favourite word.⋆ฺ。*:・
Yunseong meneguk botol air itu buat kali ketiga. Perit pula tekaknya apabila hanya menjamah sedikit air selama dua pusingan berturut-turut. Dia duduk di atas lantai simen sambil bersandar pada bangku kayu yang tersedia.
Nafasnya turun naik cuba mencari kembali tenaga yang sudah digunakan semasa perlawanan sebentar tadi. Keadaan dewan pada peringkat akhir liga bola keranjang itu lebih riuh daripada peringkat sebelum ini.
Lawan pada kali ini juga tidak dinafikan sememangnya hebat belaka. Tinggal dua pusingan sahaja lagi untuk menentukan siapa johan liga pada hari itu.
Yunseong menarik nafas dalam-dalam. Baru dua pusingan sudah membuatkan dia bagai kehilangan nafas, apa lagi pusingan seterusnya?
" Yunseong, kau ok lagi? " dia mengangkat ibu jari sebagai jawapan. Seongwoo angguk sebelum menghulur sesuatu kepada Yunseong.
" Apa ni? " soal Yunseong. Seongwoo mengangkat bahu.
" Ada someone suruh aku bagi kau tadi. Surat dari peminat kot? Macam haritu haha " usik Seongwoo sambil tersenyum sumbing. Geli hati melihat rakan sepasukannya yang sudah mengguling bola mata.
Yunseong membuka sampul surat berwarna merah hati itu. Kali ini bukan sticky note tetapi sekeping kad seperti yang pertama kali dia menerima surat misteri itu.
Isi sampul itu ditarik keluar. Seongwoo sudah duduk di sebelah Yunseong. Nak join sekaki baca surat dari peminat Yunseong lah tu.
𝙉𝙚𝙫𝙚𝙧 𝙜𝙞𝙫𝙚 𝙪𝙥 𝙤𝙣 𝙨𝙤𝙢𝙚𝙩𝙝𝙞𝙣𝙜 𝙩𝙝𝙖𝙩 𝙮𝙤𝙪 𝙘𝙖𝙣'𝙩 𝙜𝙤 𝙖 𝙙𝙖𝙮 𝙬𝙞𝙩𝙝𝙤𝙪𝙩 𝙩𝙝𝙞𝙣𝙠𝙞𝙣𝙜 𝙖𝙗𝙤𝙪𝙩.
" Wuuu fikir pasal siapa? Girlfriend? " usik Seongwoo sambil menguis lengan Yunseong.
Tanpa menjawab, Yunseong memasukkan sampul tersebut ke dalam beg sebelum berdiri membuat regangan kembali. Sengaja mahu mengelak soalan cepumas dari Ong Seongwoo itu.
" Dah lah jom masuk " arah Yunseong setelah wisel dari pengadil berbunyi kembali.
══════════════════════
아니야 방법, 깊이 내려 누구세요?
no really. way, way down deep. who are you?
══════════════════════Yunseong bersandar pada penyandar kerusi sambil mengeluh kecil. Kakinya yang berbalut itu di tenung lama sebelum meraup wajahnya beberapa kali.
Yunseong tampak biasa namun fikirannya begitu bercelaru ketika itu. Kalau lah pihak lawan tidak merempuhnya sehingga dia jatuh terseliuh, mungkin dia masih lagi dapat bermain pada pusingan terakhir.
Gelagat rakan sepasukannya hanya mampu diperhati dari luar gelanggang. Untung saja pemain ganti begitu cekap menjalankan peranannya di tempat Yunseong.
Masa tinggal lagi beberapa saat sebelum permainan tamat. Yunseong memerhati Seongwoo yang masih fokus dengan pola permainannya.
Seongwoo melompat sebelum bola jingga di tangannya itu dilontar terus memasuki jaring gol sekaligus menjadi mata terakhir bagi pasukan mereka hari itu.
Dewan digegarkan dengan sorakan para penyokong tatkala tiupan wisel tiga kali yang menandakan tamatnya pusingan terakhir perlawanan liga itu berbunyi.
Usai bersalaman dengan pihak lawan, Seongwoo terus mendapatkan Yunseong yang terduduk di luar gelanggang dengan senyuman terhias di wajahnya.
" You're a good captain " bahu Yunseong ditepuk perlahan seraya meneguk botol air yang baru dicapainya.
Tanpa kehadiran seorang kapten pasukan yang berkaliber disamping jurulatih, pasukannya tidak mungkin akan dinobatkan sebagi johan pada hari itu.
Walaupun Yunseong tidak dapat bermain sehingga wisel penamat berbunyi, dia tetap bangga dapat memimpin pasukannya dengan baik.
YOU ARE READING
𝐋𝐄𝐓𝐓𝐄𝐑 𝐓𝐎 𝐘𝐎𝐔 : 𝐇𝐘
Fanfiction❛❛ 𝑖𝑓 𝑖 𝑤𝑟𝑜𝑡𝑒 𝑎 𝑙𝑜𝑣𝑒 𝑙𝑒𝑡𝑡𝑒𝑟, 𝑤𝑜𝑢𝑙𝑑 𝑦𝑜𝑢 𝑤𝑟𝑖𝑡𝑒 𝑏𝑎𝑐𝑘? ❜❜ here lies, your imaginary crush ﹆𝑠𝑡𝑎𝑟𝑡 - 100520 ﹆𝑒𝑛𝑑 - 200520 𝑐𝑜𝑣𝑒𝑟 𝑏𝑦 : @𝑆𝐸𝐻𝑈𝑁𝐼𝑆𝑀-