POV Isabel:
Ik wordt wakker door een geluid uit speakers:"Verlaat uw kamer en volg alsjeblieft het verlichte pad."
Dan kijk ik om me heen. Ik zie de meiden niet meer... en ik ben in mijn... eigen kamer?
Bangig stap ik uit het bed waar ik ben ingelegd en doe langzaam de deur open waarvan ik denk dat hij naar de gang gaat. Ik zie de andere meiden precies hetzelfde doen. Snel ren ik naar ze toe.
"We gaan dit niet alleen doen toch?"
"Nee tuurlijk niet."
"Oké.. wat we ook doen.. we blijven bij elkaar, oké?"
Iedereen knikt.
"Volg alsjeblieft het verlichte pad."
"We hebben je wel gehoord." Zegt Eva.
We pakken elkaar vast en lopen heel langzaam het pad af. Zodra we bij het einde zijn gaat er een deur open.
"Gaan we er in?"
"Ik ben bang!"
"Het moet wel. Ik wil hier ook niet blijven staan." Zeg ik.
"Op drie oké?"
We knikken allemaal.
"Een, twee, drie!"
We lopen door de deur naar binnen om vervolgens iets vreselijks te zien.
"Zijn dat... schokmachines?"
Rosanne kijkt het bangst van allemaal.
Dan slaat de deur achter ons dicht en gillen we het uit.
"Houd je kop bitches." Zegt een donkere stem vlakbij ons.
Gelijk worden we stil.
"Jullie mogen allemaal aan een tafel gaan zitten. Jullie namen en foto's staan al bij de tafel waar je moet zitten, dus schiet een beetje op."
Ik loop langzaam door de ruimte heen om vervolgens mijn naam te zien staan. En de foto van mij is....
Oh nee.
Oh nee.
OH NEE!
Het is mezelf terwijl ik me snijd...
"Ga zitten bitch!" Schreeuwt de stem naar me.
Snel ga ik zitten, bang voor wat er gaat komen.
"Oké. Dit spelletje gaat als volgt. Je koppelt jezelf zometeen vast aan de machine of je kan gelijk meekomen. Daarna krijg je ieder een opdracht die je moet uitvoeren, en als je dit niet doet, krijg je een schok. En het is geen klein zielig schokje, dus ik zou maar meewerken. Veel plezier!" De persoon loopt snel de kamer uit en doet de deur op slot.
Er ligt een blaadje op mijn tafel met hoe ik me moet aankoppelen. Bang dat ik een schok krijg, voer ik alle handelingen heel precies uit. En net als ik klaar ben verschijnt er een scherm voor ons alle vijf met een opdracht:
Opdracht 1 voor Isabel:
Geef de politie een tip over dat een stagiaire op rosewood high een relatie heeft met een student. Have fun.
-AIk kijk Eva aan.
"Ik... ik kan dit niet...."
"Jawel doe het Isabel. Ik vind mijn weg wel met Tim, ga alsjeblieft! Ik wil niet dat je pijn krijgt oké?"
"STILTE!" Hoor ik door de boxen.
Snel pak ik de pen die op mijn tafel ligt en pak het papiertje dat erbij ligt. Ik schrijf:
Beste Politie,
Ik heb onlangs een stagiaire van Rosewood high met een studente gezien buiten school. En het was zeker niet voor bijles, want ze kwam zijn appartement binnen en ze begonnen te zoenen. Ik hoop dat u deze man snel vind.Vriendelijke groeten,
AnoniemDan weet ik niet wat ik moet doen en wacht maar gewoon. Dan zie ik een brievenbus aan de zijkant van mijn tafel dus ik doe de brief daarin. En daarna adem ik diep uit.
"Sorry Eva.. ik.."
"Laat maar. Laat het gewoon maar."
"ACHUM." Hoor ik een robotstem zeggen. Ik kijk weer naar het bord.
Opdracht 2 voor Olivia:
Rook de sterke tabak die op je tafel ligt en leg daarna al je peuken en aanstekers op de tafel. Veel succes met het denken aan sigaretten!
-A"Die....." zegt Olivia.
"Olivia, je weet dat je dit kan weerstaan."
"NEE DAT KAN IK NIET!" Schreeuwt ze gefrustreerd uit.
"De tijd tikt bitch! Tik tok tik tok!" Horen we door de speakers.
"Jongens ik moet dit doen ik kan echt niet zonder sorry." Zegt Olivia vlak voordat ze de sigaret aansteekt.
Een tijdje later maakt Oliva haar sigaret uit en kijkt zelfs een stuk vrolijker. Ik houd mijn mond maar en kijk weer naar het scherm.
Opdracht 3 voor Eva:
Slijp een mes voor Isabel. Have fun!Ik haat -A. Ik haat haar/hem/het zo erg. Dit kunnen ze niet maken.
"Nee."
"Wat zei je daar?" Vraagt de robotstem aan Eva.
"Ik zei: nee! Ik doe veel dingen, maar ik ga niet iemand meehelpen aan lichamelijke verwondingen."
"Oké. Dan doen we het op mijn manier."
En twee seconden later zien we één van de gruwelijkste dingen ooit gebeuren.
JE LEEST
Pretty little daughters: A is for Alive
FanfictionWAARSCHUWING: HET BOEK BEVAT GROTE SPOILERS VAN PLL Na een lange tijd achtervolgd te worden door -A, hebben de liars eindelijk een rustig leven kunnen leiden in het nu eindelijk rustige Rosewood. Ze hebben een gezin opgebouwd, en leven een geweldig...