Bab 3

10 1 0
                                    

Tokk!!tokk!!Assalamualaikum!!

"Hah!dah sampai pun diorang!!
Ern Farah tolong letakkan makanan di dalam mangkuk pastu letak atas meja tu ye..mama nak pegi buka pintu ni.."ucap puan maria.
"Haah,iyelah ma..!

"Waalaikumsalam lina,lim,Harris..hah jemput masuk,buat macam rumah sendiri ye.."kata puan maria
"Terima kasih la maria..ni!mana anak dara kau?.."tnya datin salina
"Ish, kau ni pun jangan la gopoh sangat!!jap aku suruh dia buat air jap..Farah!!tolong buat air jap!!arah puan maria.
"Ok ma..nanti air siap ok!.
_______________________________
"Nah air..jemput minum dato,datin..kata Farah
"Eehh apa panggil dato,datin ni..tak payah panggil macam tu panggil mummy,daddy je boleh?"arah dato Halim
"Ok dato,ehh daddy!..

Aikk!!macam kenal je perempuan ni..tapi di mana yak!?kata Harris dalam hati
Ooohh..dah ingat..perempuan yang kena lopak air tu..tak sangka pulak dia bakal isteri aku..Harris memandaang Farah sambil senyum..

Ishh kenapa mamat ni pandang aku..weii..tak baik pandang anak dara orang..kata Farah dalam hati...

"Ha,mama dan papa datang ni ada hajat..ermmm..kami nak jafikan Farah menantu kami.."kata datin Salina.

Busshh...tersembur air yang diminum sarah tepat ke muka Harris..
"Ya allah budak ni..kenapa ni..pergi tunjukkan dapur kat Harris..kesian dia.."arah puan maria.
"Ermm..iyalah ma..ermm,,Harris jom saya tunjukkan dapur..!!

Harris pun membontoti Farah ke dapur..

"Ermm..Har..Harris..saya mintak maaf erk..saya tak sengaja..maaf ok!!"
Haris diam seketika dan berkata..
"Its okay,,not your fault..aku tahu kau terkejut dengar pasal kahwin kan..aku pun terkejut jugak mummy aku suruh aku kahwin..!!
"Thanks..ermm..awak setuju ke nak kahwin dengan saya?
"Mula2 tu tak..tapi aku redha jelah..mummy ngan daddyaku paksa..kalau ikutkan aku..x yah kahwin x ape.."
"Erm..betul tu..saya pun tak nak kahwin..takpe2!dont worry,saya akan bagitahu mama awak..saya tak setuju ok!!.
"No....buat buang masa..mesti diorang suruh kita kahwin jugak....lagi satu..kau yang kena lopak air tu tadi kan?
"Hah?awak tahu dari mana!!?oooo..ke awak dalam kereta tadi..?
"Yes i am..haaha..sapa suruh kau naik motor like turtle..haha..
"Eii kau ni kan!!..terus Farah tumbuk perut Harris.
"Adoii,sakitlah..aduhh..kasar nye future wwife saya grrr!!.
"Eeii kau ni kan nak kena lagi ke?.
"Dah2..tutup cerita pasal tu..nanti kalau mama aku tanya setuju ke tak kau cakap setuju jer kalau tak?
"Kalau tak ape..?tanya Farah
"Kalau tak....harris mendekatkan diri ke arah Farah..Garah sedikit demi sedikit mengundur ke belakang..

Harris mendekatkan muka dia ke arah Farah..kalau tak aku ci..
Eiiii..miang la kau ni..kata sarah lalu menumbuk perut harris sekali lagi..

Aduhhh!!Harris mengaduh kesakitan..
Padan muka!!werk..sarah terus berlari ke arah ruang tamu..

Aikk mana Harris?tanya mama Farah.
Ermm dia basuh baju kot!!tu yang lama sikit tu..ha tu pon dia..ucap Farah.
__________________________
Jadi farah setuju tak?tanya mama Harris
Hah?setuju ape?tanya Farah..ape ke blur la Farah ni kan..
"Setuju pasal kahwin dengan Harris la.."
"Ermmm..Farah.."farh pun melihat ke arah Harris,membuat muka suruh Farah setuju..
"Fa..farah..setuju mummy..

Harris pun menggangkat ibu jari tangan..

[C]Maybe Dah JodohWhere stories live. Discover now