Nur farina terjaga apabila mendengar bunyi bising Di dapur." Ya Allah rayyan"nur farina terkejut apabila melihat tangan tengku rayyan berdarah akibat terkena pisau."eh sorry bising sangat eh sampai buat you bangun"kata tengku rayyan."awak ni Cuba hati hati tengok ni dah Luka"kata Nur farina lalu mencuci luka tengku rayyan. Tengku rayyan tersenyum." Sikit je ni"kata tengku rayyan lalu mengusap lembut pipi nur farina. Merah padam muka nur farina."ehh my girl blushing lah"usik tengku rayyan."eeee dah lahh,awak masak apa ni?"soal nur farina bagi menutupi rasa malunya."I pun tak tahu hahaha. Nak masak nasi goreng tapi macam tak jadi je"jawab tengku rayyan bersama sisa tawanya.
"Lahhh hahaha,let me help you"kata Nur farina lalu memakai apron."first awak kena potong bawak macam ni" kata Nur farina sambil memotong bawang itu kepada bentuk dadu."nak try!"kata tengku rayyan. Air Mata tengku rayyan mengalir semasa dia memotong bawang."hahahaha ehh my boy nangis lahhh"usik nur farina."ehhh,mana ada this onions Yang buat I pedih Mata"kata tengku rayyan bagi membela dirinya."elehhhhh tak sado lah kalau potong bawang pun meleleh air Mata"usik nur farina lagi."ouhhh tak sado eh." Tengku rayyan segera mendukung nur farina."sekarang sado Takk?"soal tengku rayyan."hahaha heyyy put me down. Bawang dah nak rentung"arah nur farina bersama sisa tawanya. Tengku rayyan segera menekan punat Yang tertulis off itu Dan automatic dapur elektrik itu terpadam."rayyan!"nur farina menjerit apabila tengku rayyan membawanya ke ruang tamu Dan meletak Kan dirinya Di atas sofa."kenapa my girl suka jerit?"soal tengku rayyan menyakat."dah awak dukung saya sampai rumah tamuuuu"kata Nur farina geram lalu menampar lembut pipi tengku rayyan."hahaha eeeee geram tengok muka my girl blushing"kata tengku rayyan lalu mengusap lembut pipi nur farina. Merah padam muka nur farina."eeee dah lah. Pergi Mandi. Kita nak pergi rumah Nek wan Kann."kata Nur farina."ehhh Ada apa dekat rumah Nek wan?"soal tengku rayyan pelik."Nek wan buat kenduri kesyukuran sebab dia dah keluar hospital and dah sihat lah."jawab nur farina."ouhhhh ok jom Mandi"usik tengku rayyan lagi."dah lah tuuu. Suka sakat saya!"kata Nur farina lalu dia Belari menuju ke bilik air."ehhhhh I nak Mandi duluuu. Mana aciii potong line!"kata tengku rayyan lalu mengejar nur farina Dari belakang."hahaha yeay memang"jerit nur farina Di dalam bilik air.Ting ting ting kedengaran mesej baru masuk ke Dalam i phone 6 nya.
Bella: rayyan. Come to hospital now.. khairul dah sedar😭
Me:after 10 I datang. I nak spend time with my love Jap hahahaha.
Bella:hahaha ok rayyan ok. Make sure datang taw. Khai dah tanya dah ni
Me:sure send my regards to he.
"Sayanggggg"panggil tengku rayyan separuh menjerit."iyaaa"sahut nur farina. Tengku rayyan segera memeluk erat tubuh nur farina."my boy what's wrong with you?"soal nur farina terkejut."khai dah sedar sayanggggg"jawab tengku rayyan girang."alhamdulillah"ucap nur farina girang lalu memeluk erat tubuh tengku rayyan."rayyan nak pergi mana?"soal nur farina pelik apabila melihat tengku rayyan segera masuk ke Perut bilik."tukar baju. Nak Sama colour dengan my girl."jawab tengku rayyan Yang baru keluar itu. Tengku rayyan memakai baju melayu berwarna hitam. Handsome nyaaaaaa kata Nur farina Di dalam hati."Hari Hari tengok pun boleh cair ke sayang?"soal tengku rayyan bergurau.
"Boleh lah. Ni buat saya takut nak bagi awak keluar rumah sorang pakai baju melayu.hahahah"jawab nur farina bersama sisa tawanya."hahaha I lagi takut. Tengok you pakai tudung labuh warna soft pink. Jubah warna hitam. You look beautiful"puji tengku rayyan."Assalamualaikum"sapa tengku rayyan Dan nur farina."waalaikumussalam,amboiii sedondon nampak husband and wife ni"sakat Izzati. "Kak zatiii nii."nur farina berkata malu."kak zati you make my girl blushing. Thanks hahaha"sakat tengku rayyan Pula."both of you stop!"kata Nur farina geram."hahahah, kalau fa Cari ina. Ina dekat khemah tengah makan. Nek wan dekat ruang tamu tengah gossip. Abang ash dekat hati kak zati hahaha"kata Izzati bersama sisa tawanya."hahaha amboi!"kata tengku rayyan bersama sisa tawanya. Tengku rayyan Dan nur farina segera masuk ke Perut rumah."sayang ramai nya awek dekat sini."kata tengku rayyan bergurau."awak jangan macam macam. You are mine"kata Nur farina lalu memeluk erat lengan tengku rayyan. Tengku rayyan tersenyum."don't worry you dah jampi i"kata tengku Pula lalu tersenyum manis.dah dah lah buat Aku cair.kata nur farina Di dalam hati."amboii memang nak peluk peluk ke?"usik Ashraf Yang baru tiba itu."haha amboii kau. Sakat Aku Pula"kata tengku rayyan bersama sisa tawanya."hahaha dah dah jom pergi tempat lelaki nak baca yassin ni"ajak Ashraf."bye sayanggggg."kata tengku rayyan lalu megenyitkan matanya Dan segera beredar.
Tetamu mula beransur pulang."Nek wan,ni cawan cawan ni katering punya ke?"soal nur farina. "A'ah biar je dekat situ."jawab Nek wan."fa"panggil tengku rayyan."yes"sahut nur farina."I lapar lagiiiii"adu tengku rayyan. Nur farina tersenyum. Dia tahu tengku rayyan mempunyai selera Yang besar tapi badan tak Naik Naik."alaaa kesian nya. Jom makan"nur farina berkata lalu mengambil pinggan."teman I makan eh sayang?"pinta tengku rayyan. Dia segan nak makan sorang sorang dekat dapur."boleh"kata Nur farina tersenyum.
Kedengaran orang menjerit jerit Di ruang tamu."serammm lahh kak zatiii"jerit darina."diam lah inaa,kamu buat kak zati takuttt."kata Izzati geram."chill lahhh abang ash okay je"kata Ashraf berlagak."nak gugur jantung Nek wan"kata Nek wan
Meletus ketawa semua orang. Nur farina Yang ketakutan itu hanya terdiam. Eeee menyesal tengok cerita Annabelle ni. Keluh nur farina Di dalam hati."sayang"panggil tengku rayyan."hmmm,eee serammm nya"kata Nur farina lalu menekup wajah nya Di dada tengku rayyan. Tengku rayyan tersenyum."sayang, cerita je ni"pujuk tengku rayyan lalu mengusap lembut rambut nur farina."ehem sweet Tu simpan sikit"usik darina."diam lah lah ina"kata Nur farina geram lalu membaling bantal nya kepada darina."inaaaa ni kacau je"usik Izzati pula."kak zatiii"kata Nur farina geram."hahahaha"meletus ketawa semua orang kecuali nur farina.Ting ting ting kedengaran mesej baru masuk ke I phone 6 nya.
Bella:kata nak datang?
Me:ya Allah I lupa nak bagitahu I tidur rumah nenek fa.
Bella: haaaa esok datang rumah bawak fa sekali. Khai nak buat kenduri kesyukuran.
Me:ok cun👌
"I'm sleepy"adu nur farina lalu menguap. "Hahaha let's sleep"ajak tengku rayyan lalu memegang tangan nur farina." Nak tidur dah ke?"soal Izzati."a'ah my girl dah ngantuk"jawab tengku rayyan."awhhh sweet lah abang rayyan ni patut lah kak fa sayang"usik darina. Tengku rayyan tersenyum.
"Sayang"tengku rayyan segera memeluk erat tubuh nur farina."kenapa ni?"soal nur farina risau."pening kepala teruk"jawab tengku rayyan."banyak makan daging kot"duga nur farina lalu memicit micit kepala tengku rayyan.setelah selesai sarapan tengku rayyan dan nur farina segera beredar."Sayang Malam ni ade kenduri. Teman I eh?"soal tengku rayyan."bolehhh"jawab nur farina lalu melentok Kan kepala nya di bahu tengku rayyan.
YOU ARE READING
kenapa kita
Romancebila tertukar suami masa wedding day... habis semua plan.. lain Yang dirancang lain jadinya "siapa kau hah?!"kenapa kau datang masa wedding Tu?!"ucap nur Farina geram "it's not my fault. you Yang kata future husband you pakai white on your wedding d...