Bab8

125 5 0
                                    

"fa"panggil tengku rayyan sambil mengetuk pintu bilik nur farina. Baik Aku ajak dia keluar dapat lah Aku pujuk dia. Kata tengku rayyan Di dalam hati."ishhhhhhhhh kacau orang nak tidur lah"rungut nur farina lalu membuka pintu."jom tengok movie?"soal tengku rayyan."malas nak keluar Hari sabtu."jawab nur farina."please,ada movie baru keluar"pujuk tengku rayyan."nope tak nak"nur farina masih berkeras tidak mahu pergi."I will treat you everything. Cakap je nak apa"pujuk tengku rayyan lagi."ishhh ye lah ye lah,give me five minutes nak siap jap"akhirnya nur farina mengalah.

"Dah jom"ajak nur farina setelah dia sudah siap."ok jom".mereka jalan bersama menuju ke kereta."where are we going?"tanya nur farina."ioi mall"jawab tengku rayyan ringkas."ok jom makan boat noodles,saya lapar teruk ni"terang nur farina."hahaha okay menurut perintah"tengku rayyan berkata bersama sisa tawanya.
"Panas nyaaaa,sakit mata saya"nur farina mengadu."lain Kali pakai lah shades sayang Ku"kata tengku rayyan lalu meyarungkan kaca Mata hitam nya pada wajah nur farina."thanks"ucap nur farina

"Rayyan"panggil Bella. Again and again.nyampah nya akuuuuu marah nur farina Di dalam hati."eh Bella, jumpa lagi Kita"kata tengku rayyan."hahaha tu lahh,eh you dah lunch?kalau belum boleh Kita lunch Sama Sama"ajak Bella. Haishhh meluat Aku tengok minah rambut karat ni.nur berkata geram Di dalam hati."eh sure,boleh borak borak panjang lagi"kata tengku rayyan. What?! Buat penat Aku je ikut kau rayyan. Aku ingat dapat lah date dgn kau.marah nur farina Di dalam hati. Mereka berjalan bersama sama menuju ke restaurant boat noodles.
"You nak makan apa fa?"soal tengku rayyan."tak kisah,makan hati pun boleh"jawab nur farina geram."hahaha lawak lah wife you ni rayyan."kata Bella bersama sisa tawanya.Aduhh merajuk ke fa ni? Tanya tengku rayyan Di dalam hati.
Lain Yang dirancang lain Yang jadi.
Tengok wayang bertiga,makan bertiga,pergi arcade bertiga. Haishhh tengku rayyan ni. Keluh nur farina Di dalam hati. "Go rayyan, I nak unicorn Tu"kata Bella teruja."ok unicorn for bella" setelah mengerakan beberapa punat pada badan Mesin itu akhirnya tengku rayyan berjaya mendapat Kan patung unicorn itu."thank youuuuuu rayyan!"ucap Bella girang.nur farina meluat melihat aksi tengku rayyan dan Bella."rayyan jom balik dah penat ni"kata Nur farina. Dah lah sakit hati tengok kau orang berdua ni. Kata nur farina Di dalam hati. "Ok lah bella, I balik dulu byeee"tengku rayyan segera beredar. Nur farina mediamkan diri sahaja."fa sorry eh, I tak sangka boleh jumpa dia"kata tengku rayyan bersalah. "Sorry sorry
Tu je lah Yang awak cakap. Nak belanja everything lah apa lah. Satu apa saya tak dapat. Perempuan Tu je dapat. Agak nya awak lupa Yang saya wujud dekat situ. Ajak tengok cerita It awak pergi ambik ticket tengok cerita abang long fadhil. Semuaaaaa ikut cakap perempuan Tu. Kalau angau dengan dia,pergi lah confess."nur farina berkata geram. Matanya sudah berkaca. Dia penat asyik asyik Bella. Tengku rayyan terdiam.Apa Yang dikatakan nur farina semuanya betul.
"Fa"panggil tengku rayyan."apa lagii,saya nak balik cepat drive laju lagi. Tak nak cakap dengan awak!"nur farina berkata geram. Dia geram sampai air matanya mengalir. Cepat cepat dia mengesat air matanya. Tengku rayyan segera memberhentikan kereta. "Hey, jangan lah macam ni, I'm sorry okay"ucap tengku rayyan."Kan saya cakap, saya tak nak cakap dengan awakk!"marah nur farina dengan tangisan. Entah mengapa dia begitu emosi. Geram nya sampai nangis teresak esak. Tengku rayyan segera memeluk erat tubuh nur farina."shhhhh,I'm sorry. I tak ada niat nak buat you macam ni"kata tengku rayyan sambil mengusap usap rambut nur farina."nak balik!"kata Nur farina geram.

kenapa kitaWhere stories live. Discover now