"doktor mana mayat Mohammad khairul bin Abdullah"Tanya tengku rayyan." Sila ikut saya"kata jururawat itu. Mereka mengikuti jururawat itu.
Bagaikan orang sedang tidur Lena. Wajah nya bersih. Tenang lah kau Di sana. Semoga kau dapat jumpa parents kau dekat syurga. Kata tengku rayyan Di dalam hati. Satu satu kenangan bersama khairul bermain Di ingatan. Tanpa tengku rayyan sedar air matanya mengalir."awak, sabar ya"pujuk nur farina lalu mengusap lembut pipi tengku rayyan."I dah tak ada kawan baik dah. Khai dah tak ada fa"kata tengku rayyan Dalam tangisan nya."shhhh sabar sayang. Awak kena kuat, kalau khai nampak awak lemah macam ni mesti dia sedih"pujuk nur farina lalu memeluk erat tubuh tengku rayyan. Tanpa segan silu Bella memeluk erat tubuh tengku rayyan. Nur farina terkedu. Encik saiful Dan puan Maria terkejut melihat perilaku Bella. "Bella, I tahu you sedih. But your family and my wife watching us. Banyak lagi Cara untuk you lepaskan sedih you"terang tengku rayyan lalu menolak tubuh Bella. Bella tersentak. "Im sorry rayyan"kata Bella segan. "Bell, jom balik. Maria balik"kata encik saiful tegas. Puan Maria Dan Bella segera beredar. "Fa"panggil tengku rayyan."hmmm"sahut nur farina acuh tak acuh."I'm sorry"kata tengku rayyan." Eh kenapa pulak? Saya tengah syiok baca wattpad ni"kata Nur farina. "Pasal Bella peluk I tadi"kata tengku rayyan."lahhh, dia tengah upset. Tak apa lah, dia tak sengaja kot. Kalau lagi sekali dia peluk awak, saya flying kick dia"kata Nur farina. "Uuuu garang nyaaa my girl ni"kata tengku rayyan."ish dah dah jom balik."kata Nur farina lalu memeluk erat lengan tengku rayyan. Tengku rayyan tersenyum.ting ting kedengaran mesej baru masuk ke I phone 6 tengku rayyanBella: malam ni datang lah rumah. Ada buat kenduri arwah untuk khai.
Me:ok in shaa Allah. Stay strong ya Bella
Bella: ok in shaa Allah.
"Sayang, Malam ni teman I pergi kenduri arwah khai ya"ajak tengku rayyan lalu duduk Di sebelah nur farina."ok boleh"kata Nur farina."sayang I'm hungry. Nak ayam masak lemak cili api"kata tengku rayyan lalu mengusap Perut nya."hahaha boleh boleh. Awak kena tolong saya masak eh"kata Nur farina."boleh boss. Let's cook "kata tengku rayyan lalu menarik tangan nur farina ke dapur. Setelah selesai menjamu selera tengku rayyan Dan nur farina segera menunaikan solat asar Dan segera bersiap siap untuk ke rumah encik saiful. "Kenapa awal sangat Kita gerak ni?"soal nur farina lalu melilit shawl labuh nya. "I takut traffic jam lah sayang. Lagi pun kalau Kita sampai awal, Kita boleh tolong diorang sikit sikit."jawab tengku rayyan lalu membutang Kan baju nya."ouhhh ok. Saya dah siap ni"kata Nur farina."eeeee jangan pakai pink shawl please"kata tengku rayyan."kenapa? Nampak hitam eh? Nampak hodoh eh?"soal nur farina bertubi tubi."nooo you look sooooo pretty in pink sayang"jawab tengku rayyan. Nur farina tersipu malu.
"Assalamualaikum"sapa tengku rayyan Dan nur farina."waalaikumussalam, awal nya datang."kata puan Maria."boleh tolong tolong aunty sikit"terang tengku rayyan."buat susah susah je. Kenduri lepas maghrib. Ni maghrib pun belum taw rayyan"kata puan Maria lagi."eh tak apa aunty, fa boleh tolong apa Yang patut"kata Nur farina Pula."rajin betul suami isteri ni ya. Haaa kamu berdua masuk lah dulu minum petang dekat khemah. Jangan segan ya walaupun ramai sedara mara aunty dengan uncle"kata puan Maria. Nur farina Dan tengku rayyan segera menuju ke khemah. "Awakkkk ade kuih seri muka lahhh"kata Nur farina teruja. Tengku rayyan tersenyum melihat telatah nur farina."hahaha excited nya jumpa seri muka."sakat tengku rayyan."ya lahh lama tak makan. Jom makan?"ajak nur farina. Mereka duduk berdua. Kejap kejap ketawa. Amboi merpati dua sejoli Kita ni. Bahagia ya.
"Sayang, dah puas makan kuih seri muka Kan? Jom solat maghrib. Dah Azan ni."ajak tengku rayyan lalu memegang tangan nur farina."ok jom"kata Nur farina girang. "Sayang ni makan Comot sangat"kata tengku rayyan lalu megesat sisa kuih seri muka Yang berada Di hujung bibir nur farina lalu menjilat jari nya."opsss"kata Nur farina. Tengku rayyan tergelak kecil."Uncle, tumpang ruang tamu atas kejap ya. Rayyan dengan fa nak solat Jap"pinta tengku rayyan."ehh boleh, rayyan dengan fa solat dekat bilik tetamu ya. Selesa sikit toilet pun Ada dekat dalam bilik"kata encik saiful Pula. "Thanks uncle"ucap tengku rayyan sebelum beredar."awakk, tolong ikat Kan tali telekung ni"pinta Nur farina."alololo nak manja manja Pula sayang I ni"usik tengku rayyan sambil tangan nya ligat mengikat Tali telekung nur farina. Selesai solat maghrib nur farina segera baring di atas peha tengku rayyan."awakkkk, pening kepala tiba tiba"adu nur farina. Tengku rayyan tersenyum lalu memicit micit kepala nur farina."thanks awak! You are the best husband in the world"puji nur farina. Tengku rayyan tergelak kecil."dah jom sayang Kita turun."ajak tengku rayyan.
YOU ARE READING
kenapa kita
Romancebila tertukar suami masa wedding day... habis semua plan.. lain Yang dirancang lain jadinya "siapa kau hah?!"kenapa kau datang masa wedding Tu?!"ucap nur Farina geram "it's not my fault. you Yang kata future husband you pakai white on your wedding d...