Bella: rayyan I need your help. Kereta I rosak.
Me:call mechanic
Bella:dah call dah. I nak balik rumah but takut lah naik Uber Malam Malam macam ni😭
Me:call your papa lah. It's already 10.00 pm.
Bella:papa don't pick up the phone lah😭. Please rayyan I'm scared ni.😭😭
Me:ok ok. Where are you now?
Bella: depan ioi mall
Me:ok will be there in 10 minutes.
Ishh menyusah Kan betul lah minah ni. Marah tengku rayyan Di dalam hati."rayyan, awak nak pergi mana?"soal nur farina."I nak keluar kejap. Bella mintak tolong, kereta dia rosak"jawab tengku rayyan. Ishhhhhhhhh Bella ni! Marah nur farina Di dalam hati."okay take care. Love you"ucap nur farina."take caree too. Love you more, jangan lupa lock pintu ya sayang."kata tengku rayyan lalu beredar."bell ni, ingat laki Aku Tu apa. Uber Kan ada, call je lah Uber. Ni tak kerja nak kacau laki Aku je!"marah nur farina sendiri. Sejak dua menjak ini, Bella sering mengacau tengku rayyan. "Rayyan"sapa Bella lalu memeluk erat tubuh tengku rayyan."Bella! Please don't hug me, I don't like it. Cepat masuk kereta."kata tengku rayyan tegas. "Alaaaa chill lah, jangan lah marah marah"pujuk Bella. "I say, get in the car now!"marah tengku rayyan. Bella segera masuk."I lapar lah singgah makan kejap"pinta Bella. Wahhh kau ni Bella lebih lebih pulak. "Hey girl, listen here. I datang sini untuk pick you up and send you back. Bukan nak bawak you pergi makan. Bella please eh, my wife dekat rumah sorang sorang. So I nak balik secepat Yang mungkin."kata tengku rayyan geram. "Wife you Tu dah besar lah rayyan. She know how to take care herself"kata Bella sinis."Bella! Listen here I perasan sejak dua menjak ni you asyik kacau I je. You nak apa sebenarnya hah?. Please be the old Bella back"kata tengku rayyan geram lalu menghentak stereng kereta nya.
"Old Bella is die rayyan. I sunyi, I need someone to take care of me"kata Bella sedih."then, go and find someone"kata tengku rayyan geram."but I want you"kata Bella. "Stop it Bella. I'm married,I'm gonna be papa soon. Cukup lah masa zaman u dulu.i dah tak ada perasaan dekat you"kata tengku rayyan."rayyan, please"kata Bella lalu menarik tangan tengku rayyan."stop it Bella. Kita dah sampai dekat rumah you, so you boleh turun Sekarang."arah tengku rayyan."don't want"kata Bella."jangan sampai I bekasar dengan you"jerit tengku rayyan. Tengku rayyan segera merentap kasar lengan Bella Dan secara automatik nya Bella terkeluar Dari Perut kereta."listen here, I'm warning rayyan. I tak Kan bagi you hidup bahagia."jerit Bella sebelum tengku rayyan menjauh. Ya Allah lindungi Aku dengan fa. Doa tengku rayyan Di dalam hati."Assalamualaikum, sayang"sapa tengku rayyan."waalaikumussalam"jawab nur farina."dah dah, tak habis habis dengan Emma maembong dia Tu. Jom tidur, esok Kita kena buat check up"kata tengku rayyan lalu mematikan television."alaaaaa, awak ni"kata Nur farina geram lalu mecubit lengan tengku rayyan."eh, dia cubit Kita Pula. Dah dah jom"tengku rayyan berkata lalu menarik lembut tangan nur farina."Awak saya masuk dulu lah. Awak Cari parking. Penat lah Pula nak jalan jauh jauh"kata Nur farina."ok,hati hati eh cross jalan"pesan tengku rayyan sebelum nur farina beredar.
Baru saja nur farina ingin melintas tubuh nya dirempuh oleh sebuah kereta. Badan tercampak. Sarah mula mengalir dengan banyak. Perkataan Yang terakhir nur farina dengari "sayanggggg"jerit tengku rayyan lemah. Tubuh nya jatuh ke lantai.
"Sayang,"kata tengku rayyan Dalam tangisan. Hati nya remuk,sakit,pedih. "Rayyan"panggil Ashraf. Tengku rayyan segera memeluk erat tubuh Ashraf."sabar eh bro,Kita kena redha. Banyak Kan berdoa"kata Ashraf kepada adik iparnya."rayyan, Nek wan tahu rayyan sedih. Tapi ingat ya, Allah uji sebab sayang. Nek wan yakin fa okay"pujuk Nek wan. Tengku rayyan bersyukur kerana keluarga nur farina sangat baik."rayyan sedih Nek wan. Kalau lah rayyan tak drop fa dekat situ mesti fa Selamat"kata tengku rayyan kesal."benda dah nak jadi, Kita kena redha rayyan"kata Izzati pula."abang rayyan kena kuat. Kuat untuk Kami Dan kak fa. Kak fa mesti tak suka tengok abang rayyan macam ni"kata darina bagi memujuk tengku rayyan. Muka tengku rayyan kusam."terima kasih semua. Alhamdulillah rayyan dikurniakan keluarga Yang baik"kata tengku rayyan lagi."Kita balik dulu ya rayyan. Esok Kita datang lagi. Everything gonna be okay"kata Ashraf."tak pe lah bro, kau balik dulu. Aku nak tengok fa kejap"kata tengku rayyan. "Okay, take care ya"pesan Ashraf sebelum beredar.Sayu tengku rayyan melihat nur farina. Banyak wayar terlilit Di tubuhnya. "Sayang, bangun cepat ya. I miss you so much. Our baby also need you. Baby Kita okay, walaupun tak cukup Bulan. I need you sayang, bangun cepat ya. I love you so much"bisik tengku rayyan Di telinga nur farina. Air Mata lelaki nya jatuh."I balik dulu ya sayang. Esok I datang. I love you more"kata tengku rayyan sebelum beredar. Kini tengku rayyan berada Di hadapan bilik Yang menempatkan anaknya. Hati nya sayu, bila melihat tubuh anaknya juga dililit wayar Yang banyak."Adam Mikael, cepat sembuh ya sayang. Papa love you. Kuat untuk papa dengan ibu ya"kata tengku rayyan sebelum beredar.
Sampai saja Di rumah. Hati nya begitu sayu. Tengku rayyan menangis teresak esak. Dia teringat kejadian sebelum nur farina kemalangan. Wajah nya Yang ceria. Mereka bergurau, makan bersama."faaaaa, I need you sayang. Please wake up"kata tengku rayyan lalu memeluk erat baju kurung nur farina. Dia bangkit untuk menghadap ilahi. Selesai solat maghrib. Tengku rayyan berdoa."ya Allah ya tuhan Ku. Aku memohon kekuatan Dari mu, agar Aku dapat menghadapi dugaan ini dengan redha. Ya Allah kau sembuh Kan anak Dan isteri Ku ya Allah. Kau kuat Kan Aku ya Allah. Sesungguh nya kau Yang maha mendengar lagi maha pengasih." Tengku rayyan meraup wajah nya. Rindu akan belaian isteri nya.
YOU ARE READING
kenapa kita
Romancebila tertukar suami masa wedding day... habis semua plan.. lain Yang dirancang lain jadinya "siapa kau hah?!"kenapa kau datang masa wedding Tu?!"ucap nur Farina geram "it's not my fault. you Yang kata future husband you pakai white on your wedding d...