Koeno s1/part4

89 6 0
                                    



Sudh 2 hari mami tda drumah,klu bolh mau sja sa ikut dia pigi outstation. Tp apakn daya,smua tu jd angan2 sja. Sjak kes mlm hri tu,sa rsa mcm nda selesa pula. Sa bolh rsa ada yg sdg mmerhati sa dri jauh,si ben pn ada rsa yg sma tp dia buat nda tau sja. Nsib sja si ben dgn rela hati teman sa drumah. Klu mlm pula sa join tdur drumah diorg. Bolh tdur dgn si baby,snang hti sa . Sbab smbil2 tu bolh bgosip trus. Sa rsa brsyukur jga kluarga si ben nda trlmpau mnyibuk psl sa & mami. Dorg trima sja klu sa mau tmpang brmlm skali skala. Sa pun apa lgi,punya siok.

Malam tu sa & si ben melepak ddpur,kmi msk2 tghmlm tu. Si baby pn ada join,tp kejap sja. Awl2 sudh kmi bgitau maid diorg ni,yg kmi kmas nti smua lpas siap msak2. Snang la hati maid tdur mlm ni.

"Ben,sa rsa mcm ada nda kena skrg ni. Sa punya rsa lain2 bh."
"Alohhh apa jga ko rsa?"
"Entah la ben,tp sa rsa mcm ada org prhati sa la"
"Ehh..jgn la mcm tu. Sa tau bh ko prasan sudh kn yg sa slalu tingok2 ko. Sorry..sa sbnrnya..."
"Ben! Ben!"
"Arrr ya?"

Si ben yg sbuk mncuci pggan mgkuk smpat mnoleh ke blkg. Muka dia mcm ada tkjut jga sa tinguk.

"Apa ko ckp sorg2 ben,sa kluar kjap td. Ambk fon ats meja mkn dluar."
"Ohhh.. ko ni pun stu. Aku ingt ko ada ja blkg tdi."
"Nda la. Apa yg sbnrnya ben?"
"Ohh nda ada la. "
"Siapa jga mau prhati ko?"
"Entah la ben. Mcm lain2 sa rsa. Kmrin dlu sa pigi buang smpah dtong luar,ada kreta parking dpn jln tu. Sa prasan mcm mninguk2 sa sja. "
"Alahhh koeno,prasaan ko sja bh tu. Relaxx la. "
"Ya la tu. Nt esok2 aku hilang. Ko kol sja polis ah"
"Argh! Jgn ko mcm2 r. Bkin pnas bh ko ni"
"Hahhahaha! Syg jga ko dkt sa ben."
"Gila nda syg! Ko kn pmbkal mknan sa. "
"Tu sja ko fkir,mknan mknan mknan"
"Jd ko mau sa fkir apa lgi."
"Ben,sa msuk tdur dlu rr. Ngantok"
"Koeno! Tolg sa bh. "
"Bye. Sa tdur dlu.."

!@#$&*

'Koeno koeno...skit lgiii sa mau tbka rhsia. Aku pn stu,knapa jga sa snang2 mau cerita sma dia mcm tu tdi.'

🍃🍃

Sa tdur lewat smlm,tp sa bgun awl pula pgi tu. Entah mcmna sa bolh trlupa psal diari mami tu. Sa ingt sa mau smbung bca lgi. Sa bgun,sa tinguk si baby msih tdur dbuai mimpi. Sa kluar trus trun pigi bwah,msa sa trun tu mami dorg si ben sbuk sudh dluar mnyiram pkok bunga.

"Aiii aunty,awlnya bgun pigi siram pkok bunga?"
"Fuhh..! Trkjut aunty koeno,awlnya bgun. Mau kmna?"
"Ohh sa mau blik ke sblah."
"Sjak bla bgun awl. Alahhh aunty bru plan mau buat char kuew tiau,mau sarapan sma2 bh."
"Nda tau la aunty,sa rsa mau bgun awl sja. Hihi.."
"Ohh ya la. Next tme nda bolh rr,mst sarapan dlu bru ko blik."
"Ok aunty. Hihi."
"Aunty pagi2 mst siram pkok bunga,bru happy..smpi ke mlm."
"Wahhh..bsar btul kesan mnyiram pkok bunga ni rr"
"Hahahaha! Tda bh aunty gurau.."
"Haha! Ok la aunty sa blik dlu. "
"Ok.."

Masa sa kluar,sa mimg tau kreta parking dhujung jln tu sdang prhati sa dri 2 hri lepas. Sa buat nda kisah sja,wlupn sbnrnya sa rsa btul2 nda selesa. Sa rsa ini ada kaitan dgn kisah mlm tu. Sa msih ingt nma llaki tu Noah,sa nda akn biarkn llaki tu pkul mami sa lgi. Tp sa nda bolh,sbab mami lgsung nda benarkn sa ikut dia pigi mna2. Klu dia pigi krja pun,nda kan la sa mau jd ekor dia jga. Sa hrap mami baik2 sja.

lpas kunci pintu smua,sa cpat2 mau msuk blik mami. Hati sa punya smgt,sa btul2 mau mngenali mami sa dri diari dia. Itu sja yg sa mampu buat,sbab sa & mami mimg nda akn berbaik. Agknya smpi bla2 atau keajaiban trjdi sa & mami brbaik. Hihi!

Bla sa buka laci yg sa buka hri tu,sa hampa btul. Apa yg sa rncgkan gagal,sa tinguk 1 diari sja yg ada. Sa pgang2 tu diari,sa pasti ni diari baru. Apa yg sa mau,diari lama tu. Sa nda hbis bca lgi. Huh! Apa pilihan sa ada,tda lgsung. Sa trpksa la buka tu diari. Huh!

Bla sa buka tu diari,kosg! Lgsung tda apa2 dlm. Argh! Rsa mau mrah btul,sa mau pkul2 kpala guna tu diari. Tp sa prasan ada kesan koyakan dkat tu diari. Sa rsa mst mami sudh koyak. Trkeciwa sa dsna. Msa sa tgah mlayan prsaan hampa tu,tba2 sa rsa rmbut sa kna tarik dri arah blakang. Punya sakit! Shit!

"Kurg ajar! Ni krja ko slama ni ah!!!!!"

Sa pusing kpala sa pigi blkang,sa tinguk mami brbaju tdur. Sa pusing lg kpala mninguk katil,sa tinguk selimut mami bselerak ats katil.

'Argh! Mcmna sa bolh nda prasan. Mami!!'

"Ptut la kreta sa pancit,sa blik ko pula tda smlm. Pagi ni ko masuk2 blik sa,mau bka diari sa pula. "
"Sorry mami,sa nda sgaja."
"Tipu! Smua tipu! Ko mimg sudh msuk ni blik hri tu. Tp sa kasi diam sja,sbab sa nda mau bsing2. Tp ko buat lgi ank sialan. Ank nda sdar dri."
"Nda mami..nda..."

Sa bolh sja lawan mami sa,tp spt biasa la. Sa biarkn sja smua tu blaku,nda lma pasti blalu juga. Mami pkul sa hbis2. Mami tendang perut sa smpi sa rsa bgus sa pigi mati. Sa hnya mampu mngis sja,sa tau sa sudh buat salah bsar. Sa spatutnya sdar dri,sa spatutnya nda skali2 kacau brg2 mami.

Ptang tu ben kol sa mau ajak melepak,tp sa lgsung nda angkat. Sa rsa lpar,tp sa nda mau trun pgi dpur. Sa nda mau btentang mata sma mami. Sa nda kuat mau bdepan dgn mami sa. Sa bgun dri katil,sa tinguk muka sa dcermin meja solek. Sa rsa sa sgt cantik,ada lebam di mata. Sa trsnyum mninguk ada kesan cakar dkat sa punya lengan knan. Prut sa sakit,sa rsa sa nda bolh lma2 dduk. Sa buka langsir,sa kasi sandar sa punya muka dkat crmin tgkap. Sa snyum lgi,smbl plahan2 air mata sa trun ke pipi. Sa bnci tinguk muka sa. Sa sbuk mninguk bunga2 dhalaman rumah diorg si ben. Nda lma tu sa nmpk mami sa kluar mau pigi buang smpah. Sa pigi lgi tgkap yg stu,dsitu lebih jelas. Sa pgang tu langsir,sa bka plahan2 mau mninguk mami sa dgn lbih jelas.

'Ohh mami,knapa mau kasi malu dri sndri. Bpkaian seksi mcm tu,nda pduli org sblah mnyeblah mninguk. Klu ya pun mau buang smpah dlm keadaan,knp nda buang wktu mlm sja '

Sa tinguk mami sa,muka dia mcm tda apa2 sja. Adakh dia lupa yg dia pkul sa tdi. Entah brapa hri sa prlu mau smbuh ni. Kjap! Kjap! Tu tong smpah mami kan. Msa mami mau msuk blik dri arh pintu pagar,sa ttup lgsir trus dail nber ben.

Ben 📞 huargghh! Ada apa ni?
Koeno 📞 ko dmna ni?
Ben 📞 org tnya dia. Dia tanya balik. Drumah la.
Koeno 📞 ko kluar,ko cek sampah mami aku buang tdi.
Ben 📞 sampah? Apa ko mrepek ni. Hishhh!!
Koeno 📞 ko dgr sni bagus2 ah. Ko kluar pegi cek tong sampah dpan pgar rumah kmi. Lpas tu ko tinguk kalau2 ada diari mami dalam tu. Ko ambl. Lpas tu nanti malam,ko datang rumah aku.
Ben 📞 ohh ini betul2 serius pula. Ok2. Klu mcm tu aku pegi skrg.

Ada la dlm 3 minit gitu,nda lma si ben kluar dri rumaj dia. Sa mnuju ke pintu blik,sa kasi pnjang leher sa. Sa mau kasi pasti,klu mami ada dblik atau msih dtgkat dbwah. Nsib sa bagus,sa dgr bunyi tv mami dblik sblah. Sa ttup pintu,sa tinguk pegi tgkap blik. Tda sudh si ben disitu. Sa tgok ada msej msuk dlm hp sa.

**ben : sa nda tau apa plan ko,apa prancangan ko. Tp sa btul2 dpt diari mami ko. Tp ni diari lama,bukan mcm yg ko bca hri tu.**
**Koeno : mcmna ko tau yg tu diari lma?**
**ben : aku jmpa satu gmbr lma dlm diari ni.**
**koeno : kta jmpa mlm ni. **
**ben : ko ok?**
**koeno : ko tolong bwa ubat tahan sakit. Ubat lebam & luka. **
**ben : bgus kita pgi klinik la. Mst ko buat hal kan?**
** koeno : kta jmpa nti**

KOENO  S1Where stories live. Discover now