~~part23~~Slepas 2 tahun brlalu....
"Noah,catalina...mcmna ni?"
"Maureen,kta kna kwinkan jga diego & tracy. Nti kta sma2 iktiarkn mcmna mau bwa brunding org tua tracy. "
"Diego ni btul2 mnyakitkn kpla. Sa ingt diorg nda smpi mcm tu."
"Apa bolh buat maureen,klu ini jln yg diorg plih. Kta mau buat mcmna lgi. Mau mrah pun nda guna"Sa tinguk makin lma hbgn mami,dadi & aunty maureen smkin lma smkin rpat. Sa bhgia dsmping diorg,sa jga sudh bolh trima kehadiran noah. Bru sa tau,bgini pula rsanya ada dadi. Sa btul2 rsa dri sa dhrgai. Cuma,khidupan sa nda brapa bebas sudh. Ksna kmri sesuka hati,bgus jgn brmimpi la. Nsib sja la sa sudh smbung bljr,nda jga sa bosan drumah.
Mcm yg sa ckp dlu,akhirnya diego & tracy plih jln hdup diorg sndri. Sa happy jga sbab nda lma lgi sa akn ada ank buah bru. D usia kmi msih muda,sa & ben sbuk bljr. Diorg dua pula sbuk mau kwin & mnanti kelahiran ank prtma diorg. Diego trpksa brhnti bljr & cba mlibatkn dri dlm dunia bsnes mskipun dlm usia yg muda. Sa tumpang gmbira untk diorg dua.
Selsai mjlis prkhwinan diego & tracy slasai,diego ada dtg cri sa.
"Koeno..."
"Lahhh knapa mau sdih2 ni?"
"Sa tau ko mrah sa."
"Mau mrah pun nda guna diego. Ini jln yg kmuorg plih,jd pndai2 la kmuorg nti ah. Akn dtg bnyak lg dugaan slepas kwin. Jgn cpat mradang,apa2 hal bwa brbncg. Klu jd apa2 sma sa punya ank buah nti. Sa bnuh ko!"
"Hahahhahha.... ko ni,excited btul "
"Msti la..."
"Sni,pluk abg ko ni dlu..."Sa sygg diego,wlupn dia sudh buat ksilapan. Sa cma hrap dia mampu pikul tggungjwb dia lpas kwin ni. Sa yakin dia bolh hadapinya.
Lpas sa brbual2 dgn diego,sa cpat2 pigi cri mami & dadi sa. Sa tinguk diorg mami & dadi sbuk brbual2 dgn org yg dtg. Sa cpat2 tarik mami ikut sa pigi tmpat dadi brbual,sa ambl tangan dadi & mami. Sa kasi satu tgn diorg.
"Knapa ni koeno?"
"Dadi,kta nda bnyak msa sudh ni. Cpat"
"Cpat pigi mna?"
"Mami kta kna beli brg2 baby diorg diego. Td tracy kta perut dia msuk 6bulan sudh. Mksdnya ada baki 3bln sja lg sblm tu baby kluar. Kta kna cpat bli brg2 baby "
"Koeno,dadi ingt apa sja yg ko mau ckp. Adeii..."
"Cpat2.."Sa punya excited tu lbih dri diorg smua. Hmpir stiap hari sa pigi jmpa tracy. Smpikn si ben mrajuk nda kna layan. Sa mau baby diorg diego nti ckup kasih sygg,nda spt sa dlu2. Sa mau tu baby rsa dsyangi sckup ckupnya. Trima ksih dadi mami sbab bgi sa pluang mau rsa mcmna rsanya dsygi olh org2 yg sa syg. Sa rsa hdup sa sudh lgkap skrg.
# end /koeno s2 'one.fine.day'
YOU ARE READING
KOENO S1
Random17 thun dlu,Catalina drogol olh kawan baiknya sendri ats sebab cemburu. Hasil dri pristiwa pahit itu,Catalina telh mgandung & mlarikan dri ke Sarawak untk mnutup malu. Koeno atau nma sbnrnya roselle koeno telah lahir kdunia tnpa krelaan Catalina. Ol...