AURORA berlegar-legar sendirian di hadapan KL SOGO. Jam menunjukkan pukul 9.00 malam. Kaki lima meriah dengan kunjungan orang ramai.
Ada sekumpulan belia yang terdiri daripada empat orang lelaki sedang busking lagu-lagu merdu dan terkini. Nyanyian mereka mampu menenangkan hati insan-insan yang cuba merehatkan diri daripada kesibukan dunia.
Aurora tersenyum manis hingga menampakkan barisan gigi putihnya. Gitaris pemuzik jalanan itu melambai-lambai tangan ke arahnya.
Aurora berdiri tidak jauh dari kawasan mereka busking. Dia menggoyang-goyang kepala lembut mengikut alunan muzik. Dia sempat meletakkan not RM10 ke dalam bekas gitar yang terbuka di bahagian hadapan kumpulan itu membuat persembahan. Tanda menghargai muzik yang didendangkan.
"Hai, Ice."
Seorang pemuda menyeringai ke arah Aurora sebaik saja tugasnya pada malam itu tamat. Pemuda itu meninggalkan kumpulan busking yang telah mengemas peralatan muzik. Memberi peluang untuk kumpulan pemuzik jalanan lain membuat persembahan.
"Hai. Ambil ni, minum." Aurora menghulurkan sebotol air 100 Plus kepada pemuda itu.
"Thanks." Lelaki itu membuka penutup botol dan meneguk minuman dengan rakus. Kegembiraan dalam keletihan jelas terpancar pada seraut wajah maskulinnya.
Berdiri di hadapan Aurora seorang lelaki segak yang berseluar jean hitam dan menyarung T-shirt leher bulat warna kelabu, sama fit dengan tubuh sasanya. Lelaki itu seksi dengan rambut sedikit menjuntai menutup dahi. Paling istimewa tentang pemuda itu, dia memiliki sepasang anak mata yang sangat menawan.
Ya, pemuda itu memiliki sepasang anak mata warna hijau lalang. Mata yang selalu buat Aurora terpesona dalam diam. Cuma, satu saja yang Aurora kurang berkenan tentang penampilan pemuda itu. Dia mempunyai jambang gaya stubble yang digilai gadis-gadis masa kini. Kononnya kelihatan lebih maco. Itu pendapat gadis-gadis lain. Bukan Aurora!
Aurora pantang sikit bab bulu-bulu ni. Walaupun jambang pemuda itu sangatlah kemas dan nipis, Aurora tetap kurang suka. Tengok saja dia dah rimas. Walhal, bukan jambang itu tumbuh di wajahnya.
Pemuda itu bernama Niki Arman. Niki Arman sebaya Raizil Nasri.
Tiga tahun lepas, beg tangan Aurora diragut seseorang ketika dia keluar dari KL SOGO. Kebetulan, Niki Arman terlihat kejadian itu. Pemuda itu menghulurkan bantuan dan penjenayah berjaya diberkas. Sejak hari itu, Aurora menjalinkan hubungan persahabatan dengan Niki Arman. Dia selesa berkawan baik dengan lelaki yang sempoi dan peramah itu.
"Ice, jom ikut aku."
"Nak pergi mana?"
"Adalah..." Niki Arman meleretkan bicara dan sengaja mempamerkan senyuman nakal.
Aurora mengecilkan mata dengan penuh tanda tanya.
"Kau jangan nak macam-macam, Nik. Hari dah malam ni." Aurora memberi peringatan.
"So, kalau siang, aku boleh macam-macam dengan kaulah?"
"Eh, sengallah dia ni! Gatal tak habis!" Aurora pamer muncung sedepa.
"Aku sebut macam-macam, kau cakap aku gatal pulak? Siapa yang gatal sekarang ni?" tempelek Niki Arman dengan suara ingin mengusik.
"Oh, kau nak cakap aku gatallah ni?" Terjegil biji mata Aurora memandang lelaki yang tak sudah senyum itu.
"Aku tak cakap. Kau yang mengaku sendiri. Tapi, kalau kau gatal pun tak apa. Aku suka girl yang gatal-gatal ulat bulu ni."
"Nik!!!"
YOU ARE READING
Kekasih Encik Dingin
Teen FictionBila pemuda dingin bersemuka dengan gadis suka menyakat, apa yang bakal berlaku? Puteri Aurora @ Ice, seorang gadis kampung yang lincah dan ceria. Raizil Nasri pula pemuda dingin dan kurang emosi. Aurora buat perangai gila dengan menyakat pemuda it...