'Keluar.' Singkat dan ringkas. Pesanan ringkas itu di teri,a daripada redza. Dia yakin lelaki itu pasti berada di luar rumahnya. Sebelum keluar, Cardigan berwarna hitam dan tudung istant berwarna senada dia sarung malas.
"Hurm..." Airin berpeluk tubuh. Malas.
"Huh...rin we need to talk. " Redza sudah keluar dari keretanya lalu bersandar di hadapan pintu pemandu.
'Eleh,macam apa je..ingat cool sangat ke?!' Airin berbicara dalam hati. Entah sejak akhir akhir ini emotional sungguh dia. Ada sahaja yang tak kena. Itu salah ini pun salah.
"Abang ni tak kerja eh...hari hari terperuk je kat rumah, tak pun keluar habiskan duit..." Airin sudah buat muka.
"Abang dah kaya, biarlah. Kenapa tak boleh?" Redza hanya tersenyum.
"Huh, berangan memanjang. Dah lah. Malas lah"
"Rin. Kenapa Rin ni. Emo memanjang. Ego tu tinggi kalah gunung Everest. "
"Apa abang ni?" Terbantut niatnya hendak masuk ke dalam rumah.
"Bukan abang tapi rin...Rin tak patut marah Keysha macam tu. Keysha tu..."
"Keysha what? Dia anak Rin suka hati Rin lah nak didik dia macam mana. Selama ni Keysha tu tak pernah nak lawan kata rin, tapi lepas ada abang je...melawan. tak nak dengar cakap. Manja melebih. Abang ingat Rin suka ke?" Suara Airin sudah tinggi seoktaf. Bila diingat semula, sikap anaknya itu berubah sedikit demi sedikit sejak ayahnya datang dalam hidupnya.
"Rin tu ego tau tak? I know you had a lot of problem but please bukan Keysha tempat untuk u lepaskan semua tu."
"You no nothing about me, so please mind your own business." Tanpa menunggu lama, Redza dia tinggalkan di hadapan rumah.
*****
"Sorry sweetheart...umi minta maaf okey. Umi tak sengaja marah sayang umi ni." Air matanya mengalir. Dia sayang Keysha sangat. Dia tidak tahu bagaimana dia boleh memarahi Keysha atas hal sekecil itu.Kata kata ayah Keysha siang tadi, sedikit sebanyak bermain majn di fikirannya. Tidak mungkin hatinya sekeras dan sehitam itu.
"Sorry umi..." Keysha yang berbaring di atas katil memeluk pinggangnya tiba tiba. Entah bila anak itu bangan dia tidak tahu.
"Please don't cry..." melihat air mata Airin, laju keysha bangun lalu mengesat air mata uminya itu.
'Macam mana umi tak sayang keysha ni sayang. You such a sweet and good girl...'
YOU ARE READING
Jadi Suami Aku
RomanceUntuk bersama keysha kirana bukan pilihan Airin Insyirah. Tapi untuk menolak ketentuan itu bukan dia. Kehadiran insan lelaki menangih cinta nya bukan kebanggaannya. Namun demi sebuah masa depan, pilihan harus di tentukan. Derita atau bahagia. Semua...