"What happend?mata tu? Bag? apa dah jadi ni?" Terkejut bukan kepalang dia apabila melihat keadaan Airin malam itu. Fikirnya Airin ingin berjumpa mereka di restoran kerana wanita itu rindu akan anaknya. Tetapi jangkaanmya meleset...
"Nothing happend...i just need my daughter right now. Thank you for taking care of keysha for this two days..."
"Wait nak ke mana tu rin?"laju Redza melangkah apabila melihat langkah kaki Airin hampir memasuki salah sebuah hotel bajet berdekataan dengan restoran itu.
"Rin tinggal sini untuk sementara waktu..."
"Are you insane? No way. Come. Let's go." lengan Airin di pimpin kemas lalu sebelah lagi tangannya mengendong Keysha."
"Apa abang ni?! Rin dah bayar lah..." lengan nya dia rentap semula.
"I'll pay you back later...come let's find a better hotel to stay."
*****
"Stop fikir bukan bukan. Bukan salah Rin. Semua tu takdir. Anything just call me okey." Kad akses bilik hotel diberikan kepada Airin. Dalam perjalanan mencari hotel sebentar tadi, semuanya telah diceritakan oleh Airin kepada.
"Thank you,abang."
"Keysha, jaga umi tau. Umi is not feeling well. Be a good little girl okey. Kalau apa apa, ketuk pintu sebelah,okey" sebelum masuk sempat lagi dia berpesan kepada keysha. Hanya anggukan yang mampu dibalas oleh anak kecil itu. Pasti sudah mengantuk sekali anak kecil itu.Belum sampai sepuluh minit redza masuk ke dalam bilik hotelnya, pintu bilik nya diketuk oleh keysha mengatakan bahawa uminya itu pangsan di bilik air. Bergegas dia masuk ke bilik wanita itu.
*****
"Tekanan darah isteri encik tak stabil, sekejab lagi isterj encik dah boleh pulang... dia cuma perlukan rehat yang cukup dan kalau boleh elakkan diri daripada banyak berfikir." Jururawat berbangsa cina, datang menghampiri mereka.
"Terima kasih, nurse." Seukir senyuman dihadiahkan kepada jururawat tersebut. Sudah dua kali mereka di gelar suami isteri. Adakah mereka menggambarkan sebuah keluarga bahagia di depan mata mata yang melihat?
"Macam mana boleh pengsan? I told you before, stop thingking about that. It's not your fault. Dhinara...dia cuma perlukan masa."
"Abang...huh," sekian kalinya Airin mengeluh. Entah berapa kali sudah lelaki itu memarahinya. Marah? Tidak. Mungkin lebih kepada nasihat. Bimbang.
"Lepas ni, masuk bilik, rest. Tak payah fikir sangat. You need to take care of yourself first..."
YOU ARE READING
Jadi Suami Aku
RomantiekUntuk bersama keysha kirana bukan pilihan Airin Insyirah. Tapi untuk menolak ketentuan itu bukan dia. Kehadiran insan lelaki menangih cinta nya bukan kebanggaannya. Namun demi sebuah masa depan, pilihan harus di tentukan. Derita atau bahagia. Semua...