KEBAHAGIAAN PART-2

123 5 0
                                    

Setelah berehat sebentar di dalam bilik ibu memanggil aku dan Neyli , kami mencari tempat makan malam di area Kundasang.

Setelah memesan makanan, sambil menunggu makanan yang kami pesan sambil berborak. 

Setelah beberapa minit menunggu akhirnya makanan yang kami pesan telah sampai , Ayah mula membaca doa lalu kami sekeluarga menikmati makanan dan udara yang segar di Kundasang ini.

Setelah habis makan kami bercadang untuk berehat memandangkan esok kami akan melawat tempat yang menarik dikundasang .

Setelah masuk ke dalam bilik aku dan Neyli terus merebahkan badan diatas katil yang empuk .

"sejuk gila Kundasang ni " kata Neyli sambil memeluk badannya.
 
"Kalau sejuk pakailah jacket kau tu apa guna kau beli " kataku

"malas la nak ambil kau kan ada" kata Neyli sambil tersenyum padaku. 

"kenapa kalau aku ada?  Soalku

"peluklah aku baru sweet sikit sebagai adik beradik hahaha"
aku memandang Neyli yang tengah ketawa .

"sweet kepala kau , takda masa aku nak peluk kau "kataku .

"Eleh kau ni tak sweet langsung dah la jangan kacau aku , beta nak beradu hahahaha"

"dah pergi tidur bising ja kerja kau" sambil menolak badan Neyli , Neyli hanya tersenyum sambil mengelengkan kepala.

Neyli pagi-pagi lagi dah bangunkan aku katanya semangat nak melawat tempat yang menarik .

"kau ni kacau betullah aku baru nak menghayati ala-ala duduk dalam hutan yang segar "
kataku sambil menjeling Neyli 

" kenapa kau nak jadi Tarzan ke?  apa jeling-jeling kang juling mata kau ,
cepatlah bersiap woii aku tak sabar ni "
sambil menarikku .

Annoying gila Neyli ni  bisik hatiku , Soalannya aku biarkan malas nak jawab + tak penting okey .

Setelah bersiap aku dan Neyli turun kebawah ayah dan ibu sudah menunggu kami berdua .

"Good morning ayah ibu" kata Neyli. 

"amboi Neyli happy sangat ibu tengok" kata ibu

"mestilah Happy ibu takkan nak nangis hahaha kita kalau nak jalan-jalan kena happy hehehe " kata Neyli sambil tersengih menampakkan giginya yang tersusun cantik .

"banyaklah kau punya happy over sangat" kataku sambil menjeling Neyli , Neyli hanya membiarkan kata-kata ku .

Setelah habis sarapan kami mula bergerak berjalan-jalan ditempat yang menarik di Kundasang ranau ini .

Ayah membawa kami di tempat-tempat yang menarik , Neyli banyak ambil gambar untuk kenangan Kaki selfie katakan Setelah penat berjalan kami singgah di restoran untuk makan tengahari .

SUMPAH DENDAMWhere stories live. Discover now