BAB 17

81 5 0
                                    

Sebulan kemudian...

"Semua persiapan pertunangan dah siap ke Aisya?"tanya Pn Anisah kepada Arfa yang sedang ralit membetulkan tudungnya.

"Belum sikit je lagi..."balas Arfa.

"Nanti keluar dengan Is tu hati-hati...kamu berdua tu lagi seminggu nak bertunang..."pesan Pn Anisah kepada Arfa.Arfa hanya tersenyum mendengar pesanan mamanya.

Ya,memang benar dia akan bertunang dengan lelaki yang bernama Iskandar Zikri.Semasa dia pulang ke Malaysia,terus sahaja dia menolak lamaran Ashraf dengan lembut.Perasaannya yang menanggap Is sebagai abangnya telah bertukar menjadi cinta.Semuanya kerana kebaikan dan keikhlasan lelaki tersebut.

"Assalamualaikum...lama ke tunggu?"tanya Is kepada Arfa yang berada dihadapan pagar rumahnya.

"Waalaikumussalam...tak de la lama sangat...dah jom la..."balas Arfa sambil meloloskan dirinya ke dalam kereta Ferrari kepunyaan Is.

"balas Arfa sambil meloloskan dirinya ke dalam kereta Ferrari kepunyaan Is

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(kereta Iskandar...lawa!!!😍)

Setelah 10 minit perjalanan akhirnya mereka sampai ke shopping complex dan mereka berjalan beriringan.(bukan wat ape pun,saja jalan-jalan cuci mata).

Setelah puas cuci mata,Arfa dan Is mengambil keputusan untuk pulang.Di dalam kereta...

"Arfa,nanti kalau aku takde,ko jangan ratapi pemergian aku tau..."kata Is lembut.Arfa yang sedang ralit bermain telefon,menjeling Is yang berada sebelahnya.Kelihatan Is hanya fokus pada pemanduannya.

"Ko cakap ape ni?Is boleh tak jangan cakap benda yang bukan-bukan!"marah Arfa.Dadanya tiba-tiba terasa sebak mendengar kata-kata Is.

"Aku cakap je...mana tau kalau aku pergi dulu sebelum ko..."Is melepaskan satu keluhan kecil."Aku nak nanti ko kawen dengan Ash kalau aku takde nanti...aku yakin dia akan jaga ko macam mana aku jaga ko.."

Arfa hanya mendiamkan dirinya.Dia hanya memandang kearah luar.Tubir matanya tiba-tiba menjadi panas hanya menunggu masa untuk gugur.Is hanya mengeluh berat melihat perangai Arfa dan teruskan memandu sehingga sampai ke rumah Arfa.

🌟🌟🌟

"Aisya!"laung Pn Anisah dari ruang tamu."Ye!!!"Arfa berlari-lari anak menuju ke ruang tamu untuk berjumpa mamanya.

"Jangan lupa malam ni kita pergi makan malam dekat rumah Is..."pesan Pn Anisah mengingatkannya.Arfa hanya mengganguk dan berlalu masuk ke dalam biliknya.Arfa duduk di birai katilnya sambil memikirkan kata-kata Is pada petang tadi.

"Aku nak nanti ko kawen dengan Ash kalau aku takde nanti...aku yakin dia akan jaga ko macam mana aku jaga ko..."kata-kata Is masih terngiang-ngiang dalam ingatannya.

Arfa pergi ke meja belajarnya untuk mengambil telefonnya tetapi dia ternampak gambar dia dan kawan-kawannya yang diambil pada hari terakhir mereka menduduki spm.Arfa tersenyum melihat gambar tersebut.

"Apa hubungan ko dengan Is ye?Macam mana dia boleh tahu yang sebenarnya Ashraf yang datang merisik dia walaupun aku tak pernah pun cakap Ash yang datang merisik aku?"monolog hatinya.

Arfa meletakkan semula gambar tersebut dan pergi mengambil sepasang baju kurung berwarna hijau.Baju tersebut merupakan hadiah hari lahir yang Is hadiahkan semasa mereka di Korea.Macam mana dia jumpa baju kurung kat Korea pun dia tak tau.Terus dia bersiap dan menunggu keluarganya yang lain sambil bermain telefon.

🌟🌟🌟

Sampai di rumah Is...

Setelah habis makan malam,keluarga Is dan Arfa berbual mesra.Is mengajak Arfa berbual di laman rumahnya.

"Hah!!!Napa ko ajak aku duduk luar ni?"tanya Arfa setelah mengambil tempat dihadapan Is.

"Ko ni aku ajak sembang pun salah."Is memeluk tubuhnya dan memalingkan badannya dari Arfa.Buat gaya merajuk.

Arfa tersenyum melihat kerenah Is.Kyeopta!😁(dah terkeluar plak korea).

"Alaaa...alaa...jangan la merajuk...jom la sembang dengan kita,nae maeum."Arfa memujuk.

"Huh!Sape nak sembang dengan ajuma!"balas Is sambil ketawa.Arfa menjengilkan matanya dan lengan Is menjadi tempat dia lepaskan geram.

"Oi!!!Sakitla!!!." Is mengosokkan lengannya yang terasa berbisa.Kena cubit dengan Arfa....sian titeww!(Author:ko jangan gedik sangat boleh tak?😧)

"Aku bukan ajuma la!"marah Arfa.

"Mmm...aku just nak cakap something ni...tapi...ko jangan marah ye?"tanya Is serius.Wajah Arfa dipandang lama.

"Ko nak cakap...ape???"Arfa menundukkan wajahnya daripada terus ditatap oleh Is.

"Macam yang aku cakap tadi,kita hidup bukan selamanya...so aku nak ko terus kuat...jangan ratapi pemergian aku..."Is menarik nafas dalam.

"Yah!!!Neo micheoseo?!*"Arfa menghentakkan tangannya.Dia terus bangun untuk meninggalkan Is namun Is sempat menarik pergelangan Arfa.Arfa terhenti.Is menyambung kata-katanya.

"Cuba bagi aku cakap sampai habis dulu..."Is berdiri dihadapan Arfa dan memegang lembut bahu Arfa.Wajah Arfa yang tertunduk ditolak kearahnya perlahan.Kelihatan wajah Arfa sudah basah dek kerana menangis.

"Ke...kenapa...ko...cakap...macam tu...aku...aku...tak suka...."kata Arfa sambil tersedu sedan menangis.Is melihat wajah Arfa lama dan terus memeluknya.Badan Arfa sedikit terhinjut dek terkejut dengan tindakan Is.

"Jangan la nangis...aku sayang ko...aku tak suka tengok ko nangis macam ni..."Is mengetatkan lagi pelukannya pada Arfa.Air matanya luruh perlahan.Arfa mengusap perlahan belakang badan Is.Dia dapat merasakan badan Is terhinjut-hinjut menahan tangisannya.

"Kalau ko sayang aku,aku tak nak dengar dah ko cakap macam ni...arraseo?*"tanya Arfa.Is mengangguk perlahan sebelum meleraikan pelukannya.Arfa mengeluarkan sapu tangannya dan mengelap air mata Is.Is hanya memandang wajah Arfa yang tersenyum manis.

"Gomawo Arfa..."kata Is sambil berlalu masuk ke dalam rumah yang diikuti Arfa.

🌟🌟🌟

"Nanti lepas solat kita balik ye?"tanya Pn Anisah lembut pada Arfa.Arfa hanya menggangukkan kepalanya sambil tersenyum lembut.Mamanya naik keatas untuk menyertai solat isyak secara berjemaah.Arfa hanya membelek telefonnya kerana hari ni dia 'cuti'.

Aisya!!!!Naik cepat!!!!

Papa boxing,I ❤U!!!!Where stories live. Discover now