"Hello...asslamualaikum...ye... sapa ni?..."riak wajah Arfa yang tadinya gembira kini bertukar keruh.Arfa terus mematikan telefonnya setelah mengetahui orang yang menghubunginya sebentar tadi.
"Asal ko call aku?Menyemak je!"kata hati kecilnya.
"Hello...hello...aishhh!!!dia letak la pulak!"kata Ashraf sambil mengeluh berat.Ashraf hanya mencampakkan telefonnya keatas katilnya.
"Aduh!Nampaknya aku kena tunggu ko sejuklah maknanya,tapi masalahnya bila?"monolog hatinya.
🌟🌟🌟
Arfa menghempaskan badannya diatas katilnya yang empuk."Apa masalah mamat ni?Tak habis-habis!"marah hatinya.Arfa bangun dan pergi ke koridor untuk menghilangkan rasa marahnya.
Sedang asyik memandang panorama yang indah dirumahnya,datang seseorang membuka pintu biliknya dan memerhatikan segala tingkah lakunya.Orang itu berjalan perlahan-lahan supaya pergerakannya tidak dapat dikesan oleh Arfa.
Semakin dekat dengan sasarannya,orang tersebut tersenyum dan memegang bahu kanan Arfa yang sedang berdiri memerhatikan permandangan diluar rumahnya.
"Aaahh!"Arfa yang terkejut segera memusingkan tangan orang yang telah memegangnya ke belakang badannya orang tersebut.
"Aduh!Aduh!Aduh!Sakit la Aisya!"
"Abang?!"jerit Arfa tanda tidak percaya.
"Yo!"balas abangnya sambil menunjukkan 'peace' pada adiknya."Lepaskan la tangan abang!Tak sayang abang ke?"kata abangnya sambil mengerang kesakitan.
"Ooh...sorry"kata Arfa sambil melepaskan tangan abangnya.Abangnya mengusap-usap pergelangan tangannya yang memerah.
"Abang...sakit ke?"tanya Arfa yang melihat perbuatan abangnya itu.
"Sakit la!"balas abangnya kuat.
"Tula...sapa suruh suka terkejutkan Aisya...kan dah kena!".Arfa ketawa berdekah-dekah sambil menekan perutnya.Kesian abang!
Adam yang geram dengan kelakuan adiknya segera mencubit pipi pau adiknya itu.
"Abang!!!Sakit la!!!"jerit Arfa sambil memukul tangan abangnya.
"Haaa!!Gelak la lagi!Kan dah kena dengan abang!"balas Adam sambil melepaskan pipi adiknya.
"Abis muka orang..."kata Arfa sambil mengusap pipinya.Adam hanya mengekeh melihat kelakuan adiknya.
"Abang bila sampai?"tanya Arfa setelah lama mengusap pipinya.
"Baru je...ko tu asal termenung je...baru putus cinta ke?"usik abangnya.
"Mana ada!".Dia memukul lembut lengan abangnya.
"Hahaha!!!Abang gurau jela...ko spm macam mana?Boleh jawab?"
"Bolehla...ada la yang Aisya tak dapat jawab...abang balik ni sebab apa?Bawak bakal kakak ipar untuk Aisya ke?"usik Arfa sambil mencuit pinggang abangnya.Abangnya hanya mengelak dari menjadi mangsa cuitan tangan Arfa.
"Haah!Ko kan tak sabar nak ada kakak ipar."balas Adam selambar.
"Ye ke?Orang mana?Cantik tak?"tanya Arfa dengan matanya yang bersinar-sinar.Dia sebenarnya memang tak sabar nak tunggu abangnya kahwin.Almaklumlah abngnya dah berumur 23 tahun,kerja pula sebagai seorang ceo di syarikat yang ternama.Memang cukup pakej kalau nak dibuat suami.Tapi abangnya sentiasa sibuk dengan kerja.
"Oiii!Satu-satu la tanya!Firstly,abang serius nak kawen,bakal kakak ipar ko tu orang Kelantan,pastu lagi cantik dari ko!"balas Adam sambil mencuit hidung Arfa.
"Oooo...mama dah tau ke belum?"tanya Arfa minta kepastian dari abangnya.
"Belum..."
"La...awat tak bagitau depa?".Haaa keluar dah longatnya.
"Nantila abang bagitau"
"Okey"balas Arfa sambil mengambil beberapa langkah menjauhi abangnya.Adam yang pelik dengan perangai Arfa,menaikkan keningnya yang bermaksud "ko jangan bagitau mama dengan ayah,kalau tak siap la ko!"
Arfa hanya tersenyum.Dia terus berlari dari ditangkap oleh abangnya yang bersiap sedia nak menangkapnya.
"Mama!!!Ayah!!!Abang nak kawen!!!Dia dah jumpa calon!!!"jerit Arfa sambil berlari menuruni tangga ke ruang tamu rumahnya.
Adam menjengilkan matanya apabila mendengar kata-kata Arfa.Dia terus mengejar Arfa.Arfa ketawa berdekah-dekah.
"Haah?!Yeke Aisya?!"tanya En Zin pada Arfa yang berlari kearahnya.
"Ye ayah!!!Orangnya asal kelantan!"balas Arfa yang tercungap-cungap setelah dikejar oleh abangnya.En Zin dan Pn Anisah hanya memandang sesama sendiri dan tersenyum.Adam yang melihat kelakuan mama dan ayahnya,berlari naik ke bilik semula.
"Ehh?!Adam jangan lari!!!"panggil En Zin sambil mengejar anak terunanya yang berlari menuju ke biliknya.Arfa dan Pn Anisah hanya ketawa melihat karenah dua beranak ni!Meriah betul suasana!
✴✴✴
Sweetnya adik beradik ni!!!Ehh?!Adam nak kawen?!Arfa bila pulak?Kalau nak tahu teruskan baca papa boxing i love you...
Sedikit pengenalan tentang family Arfa.En Zin
🌟berumur 42 tahun tapi masih bertenaga seperti orang muda
🌟suka bergurau dengan family
🌟seorang ahli korporat yang berjayaPn Anisah
🌟berumur 41 muda setahun dari suaminya
🌟seorang ibu yang penyayang
🌟memiliki butiknya sendiriAdam
🌟abang kesanyangan Arfa
🌟berumur 23 tahun dan seorang yang berjaya pada usia yang masih muda
🌟suka cari gaduh dengan Arfa(yela adik beradik diaorang berdua je...)Tu la sedikit pengenalan tentang keluarga En Zin...semoga terhibur...
YOU ARE READING
Papa boxing,I ❤U!!!!
RomanceCiri-ciri lelaki idaman Arfa Nuraisya: -badan sasa -lemah lembut -sweet -comel "Ada orang datang merisik Aisya...orangnya Ashraf Aiman anak En Ibrahim dengan Pn Ain..."beritahu Pn Anisah kepada anaknya. "Arfa...nae jjinja saranghae nae maeum..."Iska...