Kişisel Gelişim ve Benlik Farkındalığı Üzerine Düşünceler

109 0 0
                                    



Giriş

Bu yazının başlığı "Yolculuk" tır. Yansıtıcı bir makale ve bu alıştırmada bir kalıp olarak Gibbs Reflektif Döngüsü'nü ( Gibbs, 1988) kullanıyorum. Kişisel gelişim ve benlik bilincinin önemi üzerine eleştirel bir yansımadır ve bunlar kişinin başarılı olması ve bir meclis üyesi olarak kalması durumunda gereklidir. Basitçe, kişinin kendi davranışlarından ve diğer insanlarla nasıl etkileşime girdiği konusuna bakış açısının incelenmesi.

Kendi kendime muayene ve akran geribildirimi sayesinde kendim hakkında daha fazla farkındalık kazanmaya çalışıyorum. Ayrıcalıklarımın, önyargılarımın, algıların, temel değerlerin, inançların ve davranışların bilincinde olarak. Güçlü yönlerim, zayıf yönlerim ve kör noktalarımdan haberdar olun. Kendini bilinçlendirmenin bu gelişimi, kişinin hayat deneyimlerini kendi kendine yansıtan kabiliyetle birlikte, yalnızca bir zorunluluk değil, profesyonel olarak etik olarak görülür; çünkü uygulaması, bir meclis üyesinin ve müşterilerin, denemek istedikleri gelecekteki ilişkilerden güvenli ve duygusal olarak ayrı kalmalarını sağlar geliştirmek. Çünkü bir danışmanın müşterilere danışırken bir kimlik duygusu oluşturma veya empati kurma tuzağına düşmesi çok kolaydır. Fakat her ikisi de, özellikle de meclis üyeleri için, her zaman duygusal olarak birbirlerinden kopuk kalmaları hayati önem taşımaktadır.

Objektif olmak, kişisel gelişim ve benlik bilinci değerlendirilirken ana zorluktur. Kendimizi nasıl gördüğümüz ve düşünebiliriz, başkalarının bizi gördüklerinden oldukça farklı olabilir. Sadece titiz kişisel envanterler ve diğerlerinden gelen geribildirimlerle, etik değerimizi ölçebildiğimiz bir ölçüt ve müşterilerimizle ilişki kurarken güvenli bir ortam sağlamak için hayati öneme sahip profesyonel standartlarımızı bulabiliriz.

Yalnızca bu kadar bazen acı verici bir süreçle daha bilinçli hale gelme süreci, hayat boyu süren kişisel gelişimimizi abartır ve olası çatışmalarla ortaya çıkan güçlüklerle mücadele konusunda daha donanımlı hale getirir ve bizimle olan ilişkilerimizle daha uyumlu ve daha savunmasız olmamızı sağlar. gelecek müşterileri.

Yolculuk

Plato'ya göre, ünlü filozof Sokrates, bir zamanlar "Bir erkeğin en büyük iyiliği, günahın erdem hakkında ve benimle ilgili olan herşeyle kendimi ve başkalarını muayene ettiğini ve incelenmemiş hayatı yaşamak zorunda kalmadığı" (Plato, Apology ).

Danışmanlık psikolojisinde bir diploma olan bu derste, kişisel gelişim ve benlik farkındalığı üzerine bir modül bulunmaktadır. Bu modül, temel değerlerimizi, inançlarımızı ve önyargılarımızı ve davranışlarımızı incelememize meydan okuyor. İyi bir meclis üyesi olmanın şartlarından biri, 'ahlaki pusulanızın' hangi yolları olduğunun bilinmesi ve önyargıların, ayrıcalıkların ve kör noktaların farkında olmasıdır ve duygusal olarak etkilenmemek için. Bunu başarmak için korkusuz öz analiz için yeni bir yolculuğa embarque yapmalısınız.

Bir tarafta olaylar kaydedebildiğimiz bir dergi ve diğer taraftan da bu olayların duygularımızı tutmamız tavsiye edildi. Bu, bu denemeyi derlediğimde kişiliğime çok değerli bilgiler verdi.

Ayrıca bu yazı yansıtıcı bir makale ve bu yüzden kendimizi kendi düşüncesine sokmalıyız. Bu alıştırmanın amacı, bizi daha fazla bilerek bilgilendirmektir. Kişilik özelliklerimizin ve önyargılarımızın farkında olarak, temel değerlerimiz, alışkanlıklarımız, duygularımız ve davranışlarımızı belirleyen psikolojik güçler. Bu, iyi ya da kötü olan, hayatımız boyunca kazanılmış, bugün kim olduğumuzu şekillendiren ve potansiyel bir müşteri sunmamız gereken tüm olayları kapsar.

PSİKOLOJİK BİLGİLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin