Psikopatçıların nedenleri gizemli. Psikopatın Ana Tabiat'ın bir üreticisi mi yoksa yetiştirme özelliği mi olduğu sorusuna kabul edilebilir bir cevap bile yok. Bu korkutucu Ted Bundy alıntıları bir psikopatın ana özelliklerini kasıtlı olarak özetliyor: Düzensız duygular, spontane yerleşimler ve suçluluk duygusu ya da vicdan azabı hissi yetersizliği olan kalpsiz, sömürücü bir birey.
Genetik olarak elden çıkarılan bir insanı psikopat haline getirmenin bir sosyal faktörü karamsar olabilir: Aşağıdaki kurallarda olağanüstü bir eğitim verilmemiştir. Belki de monoton etkileri göz önüne alındığında, muhtemelen olumsuz duygu işleme sürecini sentetik olarak ekleyen eğitim programlarını deneyecek ve onlara bu yoğunlaşmış olumsuz duyguları ahlaki olarak kötü eylemlerle ilişkilendirmeyi öğretmiş olacaklardır.
Ted Bundy bir zamanlar Washington Valisi olarak atılmaya çalışıyor. Onu tanıdığını bilen kişi, bunu yapabileceğini düşünüyordu. Ancak, gizli hayatı ancak seri katil olarak onu yerden yere devirdi. Ölümcül savunmasını "kişiliği" olarak tanımladı.
Bundy, ulusun en ünlü rezil seri katillerinden biri olarak kabul edildi. 1989'da ölüm cezasına çarptırılmadan hemen önce, en az otuz genç kadının cinayetine itiraf etti. Cazip ve Eğitimli, o muhtemelen Florida'nın elektrikli koltuğu onu tutmak için kanun ikna düşünmek olacak her hüner istihdam yaptı. Fakat hiç kimse çalışmadı.
Al Carlisle, 1975'te ilk tutuklanmasından sonra, herhangi birinin cezai mesleğinin boyutunu fark etmeden önce Bundy'yi değerlendirdi. Utah Eyalet Hapishanesi psikoloğu Carlisle, mahkeme için bir değerlendirme yapmak üzere talep edildi. "Bundy ile yapılan psikolojik değerlendirmeyle ilgili 20 saat ile ilgili tükendim," diye bana bir Katilin Zihni kitabım için bilgi veriyor. Değerli malzeme ile birlikte geliyor.
Ünlü seri katil içten içe nefret edici olsa bile keyifli ve zarif olabilir. Bundy, Psikoloji derslerinden aldığı gibi, Carlisle'ın sorgularının neyi öngörüldüğünü ve sonuçlanmasından nefret eder. Carlisle Ancak, temelini hazırlamış, Bundy'yi tanıyan geniş bir çeşitlilikteki insanlardan birikmiş nosyonlar hazırlamıştı. Bundy, akıllı, yüksek başarı odaklı, kaliteli bir kararı siyasi bir kariyer için gerekli kıldı ve o kök saldı. "
Psikolojik testler "lekesiz". Carlisle, bir katilin karakteristiği olan hiçbir şeyi algılamadı; ancak Bundy'nin muhtemelen tehlikeli olacağına dair diğer kaynaklardan tahrik edildi. Sonuç olarak, gözetimevinin yerine geçerek orta güvenlik birimine gider. Bununla birlikte, Bundy'nin kaçmak için topraklama yaptığını açıkça ortaya koydu, en yüksek Güvenlik altına alındı. Carlisle, kendisiyle ilgili bilgileri bireysel olarak bir araya getirmek için uzlaşmakla kalmadı aynı zamanda seri katillerle ortaklaşa bir kuramı bilgilendiren fikirler oluşturdu.
Şimdi Carlisle bir bölümünü iki kitabı devirdi, ben de suçluluk duymuyorum : Ted Bundy davası . İlk bölüm, Bundy'nin söylediği gibi, Carlisle'nin kendisini ölümüne kadar önce sorguladığı gerçek dışı bir versiyon. Bundy, ayrıca, Robert Keppel, Dedektif'e seçkin bir röportajın yanı sıra, birkaç görüşmeden daha fazlasını sundu. Carlisle'ın bakış açısı Psikolog klinik bir bakış açısıydı, bunun sonucunda nasıl ve "neden" sorularını derinlemesine deldi.
Kitabın sonraki öğesi psikolojik bir kronolojik analiz yapar. Carlisle, Bundy'nin ilerlemesini manevra alan sayısız yönü olduğunu düşünüyor. Bundy'nin anonim oturumunu pornografik olarak dayamış olmasına rağmen Carlisle, bunu safça görüntüler.
Carlisle ilgisi, Bundy'nin cinsel arzuyu necrophilia ve öldürme üzerine veya sonrasında nasıl geçtiğini mercek altına alıyor. Bundy profesyonellerinin sayısının kabul etmeyi reddedeceği bazı kuramlar düzenliyor, ancak kapsamlı bir çalışma toplamına bağlı. Carlisle ayrıca, Bundy ile çeşitli koşullarda vakit geçirmek için zihinsel sağlık uzmanlarının minyatür rakamlarından biridir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PSİKOLOJİK BİLGİLER
RandomPsikojiye dair okudukça farklı şeyler öğreneceğiniz size özel kitap... Yazılan yazılar özenle araştırılıp yazılan makalelerdir