Bilişsel Boşanma Vaka Çalışması

94 0 0
                                    


Kognitif Uyuşukluk, "rahatsızlığı azaltmak için hareket ettiğimizi varsayarsak, eylemlerimizi kendimize haklı gösteririz" teorisi olarak tanımlanır (Myers, 2008). Bir kişinin çelişkili düşüncelerini çevreleyen her kararında bilişsel uyumsuzluk yaşanır. İnançlarımız, bir "gerçek sonrası" gerçekleştiğinde, değişim için özellikle ikna edilebilir. Bir insanın senaryoyu değiştirmek için yapabileceği hiçbir şey olmadığında ve yanlış yaptıklarını bildiklerinde, bilişsel uyumsuzluk karar vermede rol oynar.

Senaryo

Joe karanlıkta mutlu saatlerden evine giderken (sadece iki içki içtiğinde) yolda bir tepenin üzerine çıkınca, bir fener havası gördükten sonra sallanmaya çalıştığında düşünmesi gereken yalnızca bir an vardı. Bir sarsıntı hissetti ve bir serseri duydum. Arabasını çekti ve yol kenarına koşarak kaldırımda hala bisiklet üzerinde yatan bir adam bulmaya başladı. Paniğe kapılan, adamın nabzını kontrol eden Joe, bir tanesini bulmak için bölünmüş kararı arabasına binip götürmek için karar verdi. Joe eve geldiğinde zihninde bunun onun hatası olmadığını haklı gösteriyordu. Bisikletteki adam karanlıkta sürmeli, gün ışığı olsaydı, bu olmazdı. Kendini düşündü, kalmış ve polisi çağırmıştı, sarhoş olmasa bile alkol nefes alıyordu ve sarhoş sürüşle suçlanıyor olabilirdi. Bu araba sigortası oranlarını, hem lisans alamayacağı, hem de alamadığı ihtimalle kesinlikle artıracaktır! "Neden aptal bisikletini karanlıkta sürdü ???" Joe kendini düşünmeye devam etti "neredeyse koşmak istiyor gibiydi!"

Joe'nun davranışında sosyal, kültürel ve manevi etkiler

Sosyal etki, kişinin eylemi veya düşünceleri başkaları tarafından etkilenmeye başlandığında gerçekleşir. Toplumsal etki, uygunluk, sosyalleşme ve akran baskılarında görülür. Harvard psikolog Herbert Kelman, sosyal etki, uyumluluk, tanımlama ve içselleştirme olmak üzere üç çeşit tanımladı. Kelman, insanların başkaları ile aynı görüşte olduğu görüldüğünde uyum sağladığını belirtiyor ancak görüş farklılığını kendilerine saklıyorlar. Tanımlama, insanlara saygı duyduğu ve sevdiği, örneğin en sevdiği bir öğretmen veya ünlü şarkıcı gibi bir kişinin etkisinde kaldığı zaman oluşur. İçselleştirme, insanlar kendi iç dünyasından bir şey inandığında ve bu nedenle hem kamuya hem de özel olarak davrandıkları ve kabul ettiği zamandır (Kelman, 1958).

Kültür, sosyal yaşama özel bir amaca sahiptir. Kültür ve davranış ilişkisi karşılıklıdır. Davranış, bir bireyin toplumdaki kültürü gözlemlemesi ve onun anlamını özümsemeye başlaması ve buna karşılık bir tutum geliştirmesi şeklinde tanımlanır. Kültürel bilgi toplumdaki bir varlık olarak düşünülür. Kültürel bilgi, sosyal hareketlilik sunabilir veya yetersizliği bir sır alabilir. Bir kişinin kültürel bilgisine gösterdiği değer, kişinin yaşam biçiminde ve grup içindeki davranışlarında gösterilir (Collins, 2009). "Hem kültür, hem de onu etkileyen üyeler toplumsal dünyayı inşa eder ve sosyal dünya ekonomi, siyaset, toplum ve kültür tarafından tanımlanır" (Griswold, s. 16). Joe'nun kültürel bilgisi onu yanlış anladığı için olay yerine bırakması gerektiğine inanmaya başlamıştır.

İnsanlardan biri, bir inancın varyasyonunda ne zaman oynadığının farkındadır. Bilişsel uyumsuzluk teorisine göre, davranışımız inançlarımıza / tutumlarımıza / düşüncelerimize uymuyorsa belirli bir bilinç düzeyinde olduğunu biliyoruz. İstenmese de istemesem de, kendi içinde, böyle bir değişime dikkat edince ses çıkaracak bir alarm var. Örneğin, aldatmanın yanlış olduğuna inanan, ancak bir testi aldatmaya karar veren biri, fark eder ve bu varyansa göre etkilenir.

Bu değişikliğin tanınması uyumsuzluğa neden olacak ve uyumsuzluğu çözmek için bir kişiyi yerinden oynatacaktır (Psychology World, 2009).

PSİKOLOJİK BİLGİLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin