Hedef kitle
Bu öneri, 4-6 yaş arasındaki (operasyon öncesi dönemde) çocukları hedef alıyor. Erken çocukluk, lokomotif beceri ve nesne kontrol becerilerinden oluşan temel motor becerilerini öğreneceği zamandır (Stodden ve ark., 2008). Eskimiş beceriler, vücudun uzayda hareket ettirilmesini içerir: koşma, atlama, atlama ve atlama gibi beceriler (Haywood & Getchell, 2005, Stodden ve ark., 2008 tarafından belirtilmiştir). Bu yaşlarda çocuklara bu becerileri öğretmenin önemi, beynin gelişimini başarıyla kanıtladığı, yaşamın erken dönemlerinde geliştirilen ve ihtiyaç duyulan yetenekler, duygular ve temel sosyal becerilerde büyük bir rol oynadığı kanıtlandığından dolayı her şeyden önemlidir. (Shonkoff & Phillips (ed), 2000), olumlu gelişme sonuçlarının kapasitesi.
Piaget'in Bilişsel Gelişim Teorisine göre, operasyon öncesi aşamalardaki çocuklar önceden bilgi sahibi oldukları bilgileri ekleyerek öğrenirler (Armstrong ve diğerleri, 2014). Bu teoriyi motor becerilerin kazanılmasına uygulayarak, Çocukların yeni kavramları öğrenmeleri ve keşfetmeleri için sağlanan deneyimler ve fırsatlara ihtiyaç duyduklarını öğrenmenin bu yöntemi nedeniyle, bir gelişim aşamasından diğerine geçmek (Armstrong ve ark., 2014) .
Yaşamın ilk yıllarında çocuklar zarar verme eğilimi gösterebilir ve büyüme fırsatı açabilir ve yukarıdaki becerilerin gelişimi direncini veya hassasiyetini şekillendirebilir (Anderson ve ark., 2003). Anderson et.al (2003) 'e göre, motor becerileri müdahalesi yoluyla çocuklar için bu gelişim fırsatlarını yaratmak akademik ve fiziksel başarısı, sağlığı ve genel iyiliği için kritik bir temel oluşturabilir. Çocukların matürasyon yoluyla doğal motor becerileri geliştirmediklerini, bunun yerine öğrenilmesi ve güçlendirilmesi gereken beceriler olduğunu da belirtmek önemlidir (Logan ve ark., 2011).
Bu teklifin amacı
Bu öneri, çocuklara erken çocuklukta lokomotif beceriler, özellikle koşu, atlama ve atlama konularında öğretmeyi amaçlamaktadır. Sürece yönelik değerlendirme şekillerini uygulayacak ve gözlemsel gözlem teknikleri kullanarak öğretecektir.
Hedef nüfus için motor kontrol düşüncelerine genel bakış
Motor becerisinin öğrenilmesi, uygulamalı hareketlerin uzamsal ve zamansal doğruluğu olarak anılır ve insan faaliyetinin temelini oluşturur (Willingham, 1998). Adams (1987) bir beceriyi öğrendiği bir şey olarak tanımlar, ancak kapasite ve yetenekten ayırt edilir, çünkü bir birey bir beceri gerçekleştirme kapasitesine ve becerisine sahip olabilir, ancak öğrenilemediği için bunu gerçekleştiremez. Çocuklarda öğrenme, yetişkinlerden çok farklı şekillerde gerçekleşir (Adams, 1987). Yetişkinlerin deneyimleri ve geçmiş öğrenilen beceriler nedeniyle, becerilerdeki çeşitli eğitimler, elde edilen yeteneklere çok az katkıda bulunurken, çocuklarda birkaç farklı eğitim yönteminin etkisi (hatırlama şeması, gözlemsel öğrenme, öğretim vb.) Büyüme ve öğrenmede büyük ölçüde yardımcı olabilir ( Adams, 1987). Buna ek olarak, yeterli veya uygun motor beceri talimatına sahip olmayan çocuklar, sonraki yaşamlarındaki yeteneklerinde gelişimsel gecikmeleri gösterebilir (Lubans, et.al, 2010).
etkileri
Bu öneriye aşağıdakiler dahil ancak bunlarla sınırlı değildir:
Çocuğun beceriyi doğru bir şekilde yerine getirmesi için yanlış veya yetersiz geri bildirim, müdahale sonrası sürekli uygulama gerekliliği dahil
Çocuğun istikrar ve dengeleme becerileri gelişimi
Çocuğun bir görevi tanıması ve bir hedefe doğru hareket etmesi için motivasyon düzeyi (duygusal gelişim seviyesi dahil)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PSİKOLOJİK BİLGİLER
RandomPsikojiye dair okudukça farklı şeyler öğreneceğiniz size özel kitap... Yazılan yazılar özenle araştırılıp yazılan makalelerdir