Pozitif Psikoloji Perspektifleri

18 0 0
                                    


Olumlu Psikoloji

10 Strateji

Strateji # 1: Bilişsel Yaklaşım

Bilişsel bakış açısı kişinin iç zihinsel sürecini inceler. Yaratıcılık, bellek, algılama, dil ve problem çözme arasında değişir. Örneğin, bir okul öğrencisi okulda iyi not almak için küçük bir çaba gösterir. Bilişsel açıklama, düşük başarı motivasyonu için bu öğrencinin kendi öz yeterliliğinin düşük olmasıdır. Öğrenci, okulda iyi not almayı ve belki de bu küçük çabayı gösterdiğini düşünebilir ve düşünebilir.

Strateji # 2: Endişe Etmenin Yolları

Düşünmeyi durdurma pratiğini uygulayın

Bazen beyne "DURDUR" kelimesini söylemek zorundayız, böylece sinirlerimiz düşündüğümüz olumsuz düşünceyi durdurmak için bir sinyal gönderir. Örneğin, ertesi gün bir sunum yapacağım bir zamanlar arkadaşımla kavga ettim. Ertesi gün, aklımda aklım akmaya devam etti ve ayrılmadı, bu yüzden düşünmemeyi beynime söyledim ve sunumumu düşünmeme izin verdim. Bu fikri düşünmeye devam edersem, sınıftaki sunumda başarısız olurum.

Endişe zamanı programlayın

Endişe süresinin ertelenmesi basit bir hayat yaşama izin vereceğim. Örneğin, şimdi üniversitede okudum ve mezun olmak için üç yılım var. İşsizlik konusu zaman zaman yükseliyor ve bu beni mezun olduğumda ne gibi çalışacağım gibi kendim hakkında endişelendiriyor? Uygun bir iş bulacak mıyım? Ve vb. Ama kendime mezun olana kadar bu konuyu düşünmem için söz vermiştim. Bundan sonra neden endişelenmeliyim? Bu beni rahatsız edecektir. Bu nedenle, üniversite yıllarımın tadını çıkarmama ve mevcut derslerimi merak etmeme izin verin ve onlardan ne kadar iyi geçeceğim.

Endişelerinizi değerlendirin

Gerçekten Lübnan'da bir savaş olacağı konusunda gerçekten endişe duyuyorum. Bunu daha çok düşündüğümde ve değerlendirirsem, ülkedeki istikrarsızlıktan dolayı gerçekçi olduğuna inanıyorum. Biraz fazla tahmin ediyorum çünkü şu an bunu söyleyen herhangi bir politik analist yok.

Endişelerini kullan

Anneannem hakkında endişeliyim, şu an bir haftadır hasta. Doktora gitmesine ve ilaçlarını vermesine rağmen hala endişeleniyorum. Bunu olumsuzdan pozitife çevirmek için yapabileceğim tek eylem, onu farklı şekilde tedavi edebilecek bir başka profesyonel doktora götürmektir.

Dinlenmenin yollarını öğrenin

Endişelendiğiniz şeyleri yazmak işleri kolaylaştıracak ve kolaylaştıracak çünkü kağıda baktığınızda daha net olacak ve endişelenme süreci duracaktır. Araç taksimimi merak ediyordum ve taksit ve masraflarımı nasıl ödeyeceğim. Sonra bir kağıt aldım ve ayda ailemden ne kadar alacağımı yazdım, kişisel harcamalarım ve araba taksitleri çıkarıldı. Bu şekilde mali durumumla ilgili güvende olduğumdan ve gelirim ile masraflarım arasında dengeyi sağlamayı başardım.

Strateji # 3: Progressive Muscle Relaxation

Örneğin, iş görüşmesi yaparsam, gerginliği ve stresini gidermek için belirli kas egzersizleri yapılır. Bu nedenle, kaslarım beni olumsuz ve endişeli bir kişiden olumlu ve iyimser bir kişiye değiştirebilir. Üç kez karın ağzı sıkıştıracağım, 7-10 saniye sonra 15-20 saniye serbest kalacağım. Kolumu omuza doğru bükmeliyim. Alnım gerildi, kaşlarımı kaldırmalıyım. Gözlerim gerginse, onları sıkı kapatmalıyım. Çenem sıkıyorsa, geniş açmam lazım. Sırtım sıkıyorken hafifçe geriye yaslanmalıyım. Göğsüm sıkılacak olursa, derin bir nefes almam lazım. Tüm bu hareketler mülakata çıkmadan önce evde yapılmalıdır.

PSİKOLOJİK BİLGİLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin