Benda ni terjadi masa aku darjah bape tah aku tak ingat. But this case berlaku masa tengah maghrib. Biasala kan "benda" tu memang banyak keluar time maghrib je. Minat benor time senja tu. Taktau kenapa.
Masa tu aku baru keluar bilik air. Baru je ambik wuduk gais. MasyaAllah. Pada masa tu jugak ayah aku belum balik kerja. Dia balik pukul 8 lebih malam. So yang tinggal kat rumah masa tu cuma aku, 2 orang adik aku dan mak aku.
Dari bilik air aku tu dah boleh nampak pintu masuk utama ke dalam rumah aku. So bila aku kuar bilik air masa tu, aku nampak la pintu rumah aku terbuka. Mak dan adik-adik aku semua kat dapur. Tengah tolong mak aku masak agaknya. Lupa lah.
Aku tanya lah diorang, "Asal pintu tak tutup lagi tu. Kan dah maghrib ni".
Mak aku jawab,"Pegilah tutupkan".
Aku pun berjalannn pergi ke pintu. Tiba-tiba ada satu suara ni berbunyi. " Tak payahlah tutup. Kan panas ". Suara tu sebijik suara ayah aku. Aku ingat ayah aku dah balik. Aku jenguk tempat parking tak perasan ada ke tak motor dia sebab masatu gelap. Yelah maghrib kan.
So aku biar je pintu tu terbuka sebab aku taknak la lawan cakap ayah kan. Lepas aku solat maghrib aku tengok ayah tak masuk-masuk. Aku tanya mak, mak kata ayah tak balik lagi. Aik.
Takpe aku husnudzon jelah , sangka baik. Mungkin ayah kuar balik pegi kedai ke kan or pape je lah. Tiba-tiba dah pukul 8 lebih macamtu lah kan, aku dengar motor ayah masuk parking. Ayah pun beri salam masuk rumah.
Aku tanya ayah, "Baru sampai ke". Ayah jawab "Haah. Tadi kerja banyak balik lambat sikit".
Watafak. Tadi yang aku dengar suara siapa sial. Besoknya aku demam 2 hari dan tak bercakap dengan ayah langsung. Huhu.
(( Sori kalau tak seram. Tapi mende ni mmg kisah benar. Masa tau tu bukan suara ayah aku mmg takut gila ah. InsyaAllah k lepasni ada cite yg lagi seram hehe. Tak janji 😘 ))
YOU ARE READING
Seram ke Tak?
Horror- Cerita-cerita seram yang cuba dikongsi dalam bentuk cerpen. Ada yang kisah benar dan ada yang tidak. Kalau seram cakap, kalau tak seram diam diam je yang penting kita baca santai. Baca waktu malam sorang sorang pun mantap hahaha