Setelah tamat sahaja pesta bunga api itu,Baekhyun menghantar Seolhyun pulang ke rumah
Baekhyun:Jalgayo Seol,jangan marah lagi ye,mesti awak penat kan harini jadi berehatlah..
Seolhyun:Gwenchana oppa,Jalgayo
Seolhyun masih memikirkan tentang hal yang terjadi tadi entah kenapa setiap perkataan Baekhyun masih terngiang- ngiang di telinganya."Aku dah jatuh cinta ngan namja tu ke??"desis hati Seolhyun
Apabila dia melihat Kai sedamg melihat tv dia menghampiri namja dan duduk di sebelahnya.
Kai:Chagi dah balik ke..mesti chagi penatkan?
Seolhyun:Hmm...
Kai:Kenapa dengan chagi ni namja tu ada buat apa-apa dengan dengan U ke kalau ada bagitahulah I
Seolhyun: Aniyo,I penat je dahlah I nak mandi dan tidur
Lalu Seolhyun menapak ke biliknya dengan malas membiarkan Kai sendirian di ruang tamu .Setelah siap membersihkan dirinya dia merebahkan dirinya ke atas katilnya yang empuk.
Sesekali lagi dia teringat apa yang namja itu katakan.Namja yang selama ini dikatakan bodoh itu sudah mencuri hatinya."Pabo kau Seolhyun macam mana kau boleh tersuka kat mamat tu"
"Andwaee!Aku kena lupakan perasaan aku ni dan fokus pada rancangan asal aku....tapii apa salahnya kalau aku cintakan dia lagipun dia akan jadi suami aku jugak kan??Tapi macam mana dengan Kai??.."hatinya menjerit-jerit akibat buntu memikirkan kedua namja itu..
Tidak lama selepas itu dengkuran halus mulai kedengaran Seolhyun akhirnya masuk ke dalam alam mimpi setelah lama memikirkan hal tersebut.
Ji hyo pov...
Kejadian di shopping mall tadi membuat aku tak senang duduk.Bukan apa aku takut kalau-kalau diorang bergaduh sebab aku.
Walaupun aku suka kat Baekhyun aku taknaklah hubungan diorang musnah,sebab salah faham je.
Lagipun aku rasa lebih gembira bila tengok Baekhyun bahagia.Risau~ itulah apa yang dirasakan oleh Ji Hyo pada ketika itu
"Diorang gaduh ke?Aduh Baekhyun ni pun satu pabo sape suruh tak dengar Gf dia panggil"Aku mengambil telefon pintarku aku menekan aplikasi ws kemudian menekan nama Baekhyun.
Baru je tekan nama dia tiba-tiba ada chat masuk.
____________________________________
Me:
Anyeong,saya nak mintak
maaf pasal tadi
✔✔Baekki✨:
Gwenchana,awak tak salah pun,saya pun mintak maaf sebab tinggalkan awak.
✔✔Me:
Gwenchana,anyeong maaf ganggu..
✔✔Baekki✨:
Anyeong____________________________________
Niatku untuk bertanya tetang Seolhyun ku batalkan sebab aku taknaklah dia cakap aku menyebok pasal hal diorang.
Disebabkan mata aku ni dah berat sangat dan bila-bila masa je boleh tertutup baik aku tidur.
Ji hyo pov end...
Seminggu Kemudian...
Cafe XoXo
Seorang yeoja yang sedang asyik menghirup coffee sedang duduk sambil melihat ke luar cafe tersebut sepertinya sedang menunggu kehadiran seseorang..Kadang keluhan kedengaran dari mulut yeoja tersebut sepertinya sedang berfikir sama ada keputusan yang dia buat itu adalah benar atau tidak.Tiba-tiba seseorang memegang bahunya
??:Anyeong chagiya,kenapa tiba-tiba U ajak kita jumpa ni?
Seolhyun:Kai oppa duduklah..
Kai:*duduk*Lama tak jumpa I rindu sangat ngan U,ok apa yang U nak bincang I akan mendengar
Seolhyun:Oppa....
(Sorry sebab sekejap guna 'oppa' sekejap 'chagi' 'I' 'U' tapi harap korang faham..Enjoy the story )
Kai:Cakaplah apa yang U nak cakap
Seolhyun:Oppa Seolhyun rasa kita patut berpisah,mianhei tapi Seolhyun dah tak sanggup lagi nak teruskan semuanya,jeongmal mianhei oppa
Kai:Kenapa?!Andwaee!!Tidak aku takkan lepaskan kau,kau milik aku Seolhyun!!
Seolhyun:Maaf aku dah tak mampu teruskan,sebab........
Kai:Wae?!!Jangan cakap kau dah jatuh cinta pulak ngan namja tu?!
Seolhyun:*membisu*
Kai:Jadi betullah kau dah jatuh cinta kat namja tu?!Jawab Seolhyun!!Jawablah!!Tapi kau rasa kalau namja tu tahu kau dah tipu dia selama ni kau rasa dia nak ke terima kau lagi?!!Dia nak maafkan kau kr lepas dia tahu kau CURANG!*senyum sinis*Selama ni kau pura-pura dekati dia pun sebab harta kan sebab kau nak bolot semua harta dia kan??!?
Seolhyun tersentap dengan kata-kata yang ditujukan oleh Kai kepadanya.. "Betul juga katanya Baekhyun nak ke maafkan aku kalau dia tahu yang selamani aku tipu dia?!?!?"desis hatinya,air matanya ditahan....
Seolhyun:Aku akan rahsiakan semuanya aku takkan biarkan dia tahu!!Lagipun dia takkan percayakan kau sebab dia sayangkan aku!!Apa yang kau nak buat?!!Aku takkan benarkan kau bocorkan rahsia tu!Takkan sesekali!!!
??:Seolhyun betul ke semua yang dia katakan?!?
.
.
.
.
.Tbc 🌸
Sorry lambat update🌸
Typo abaikan🌸
Vote and comment ✔
YOU ARE READING
Mysterious Girl (COMPLETED)
FanfictionSinopsis: Ji Hyo adalah seorang gadis yang tidak suka bergaul dengan orang lain dan dia juga tidak suka keluar dari tempat kediamannya Satu hari seorang namja telah berpindah ke sebelah rumahnya dan tanpa disedari Ji Hyo telah jatuh cinta kepada...