Baekhyun berusaha untuk menenangkan Ji hyo yang sedang menangis di pelukannya..Entah kenapa dia rasa turut merasakan kesedihan apabila melihat Ji hyo menangis..
Jihyo berhenti menangis..kemudian Baekhyun bertanya kepada Ji hyo....
Baekhyun: Kenapa awak menangis
Ji hyo:(tunduk dan mendiamkan diri)
Baekhyun: Cuba awak cerita kat saya kenapa awak nangis mungkin saya boleh tolong sebagai seorang chingu saya akan cuba tolong awak
"Chingu?? Hmm ye dia cuma kawan je bukan sape2 dia pun anggap aku sebagai kawan je 😢"..kata Ji hyo dalam hatinya..(😢😢)
Ji hyo:Takde apa,saya okay je..terima kasih sebab cuba membantu.. tapi jangan risau saya okay je..Dah lewat ni baliklah ye..tak elok kalau orang nampak awak kat sini apa pulak diorang fikir nanti(tutup pintu)
Baekhyun:Tapi...
Belum sempat Baekhyun menghabiskan kata-katanya Ji hyo telah pun menutup pintu (Aigoo Ji hyo 😂)
"Tapi aku nak bagi balik gelang dia yang tertinggal tadi,takpelah bagi nanti jela.." kata Baekhyun perlahan..Lalu berlalu ke biliknya..
.
.
.
Seolhyun pov..."Haihh harini rasa geram dan menyampah lah sape pulak lah yg si Baekhyun tu kenalkan kat aku..aduhh..tak pasal-pasal dia rampas Baekhyun aku tu"kata ku menunjukkan rasa tak puas hati
"Demi jaga imej kat depan Baekhyun oppa aku terpaksa pura2 baik depan betina tu hehh ingat aku suka sangat ke ngan dia.."
"Hahh masa tengah sakit hati ni
Baik aku ajak chagi aku tu keluar boleh aku meluah perasaan sikit kan hahaha "(chagi??Baekhyun ke takkan dia nak kata buruk pasal Ji hyo kat Baekhyun pulak 😥)..
Seolhyun: Chagi..I rindu lah dekat chagi..hmm chagi tak rindu I ke?????:ala U ni jgn lah camni..Mesti lah I rindu kat U
Tapi tula U ni jarang2 kan nak cari I *pout*Seolhyun: hehe..chagi I rindu lah kat U ..jom lah teman I makan malam ye..
???:Mestilah boleh chagi..kejap lagi I datang ye syg
Skip...
Selepas call Kai aku terus menuju ke tempat yang kami janjikan tadi..
"Baekhyun oppa,Seolhyun mintak maaf ye tapi Seolhyun cuma nak bergembira je hahahaha (gelak macam setan)
Maaf tau,lagipun sape suruh oppa bodoh tak nampak yang Seolhyun cuma nak harta oppa je..ingat Seolhyun tak tahu ke yang oppa tu anak orang kaya.." aku berkata-kata sambil melihat gambar namjachin aku tu.."Macam mana aku tahu Baekhyun oppa??hahaha"Kata ku sambil imbas masa lalu
Flashback...
(3 years ago..)Di dalam bilik appa Baekhyun..
Tuan byun:Lepas appa dah takde nanti..appa mahu Baekhyun ambik alih syarikat appa ni tau..
Baekhyun:Appa jangan lah cakap macm ni..appa masih kuat lah dan umur appa masih panjang jangan lah cakap macam tu appa (sebak)
Tuan Byun:hehe maafkan appa..Walau macam mana pun appa tetap nak Baekhyun jadi pewaris syarikat appa ni ye..
Baekhyun: Baik la appa...
Rupa-rupanya masa Tuan Byun dan anak nya Baekhyun sedang berbincang pasal pewarisan harta tersebut seseorang telah mencuri dengar perbualan tersebut..
Orang itu adalah Seolhyun..semasa melalui pejabat Tuan Byun dia tak berminat pun nak curi dengar..tapi dia terdengar pasal pembahagian harta jadi dia ambik keputusan untuk curi dengar perbualan tersebut.. (cehh mata duitan)
Sejak dari hari itulah Seolhyun mula mendekati Baekhyun dan entah kenapa Baekhyun tu boleh terima dia..aigoo..dan entah kenapa Baekhyun tak sedar pasal semua tu cuma penipuan sahaja..
Flashback end...
'"Bila aku ingat balik semua tu..demi harta dan kekayaan yang akan oppa warisi Seolhyun akan tetap bersama oppa dan takkan benarkan sesiapa untuk rampas oppa dari Seolhyun..Takkan pernah!!"bebel ku sendirian..Beberapa minit kemudian Kai pun datang...
Seolhyun pov end....
____________________________________Kai adalah watak tambahan je ye dalam cerita ni.. watak dia ni sebagai scandal Seolhyun yang tidak diketahui oleh Baekhyun.. Apalah nama pun scandal memanglah tak tahu..hahaha..
Author mintak maaf ye pada semua peminat Kai hehe..ff ni cuma rekaan semata-mata je..takde kena mengena dengan dunia nyata tau..hehe..____________________________________
Keesokannya di bilik ji hyo...Kelihatan Ji hyo yang sedang gelisah seperti ada sesuatu yang hilang..dia mencari dan terus mencari tapi dia tetap tak jumpa barang yang dicarinya..
"Mana gelang aku..aku tercicir kat mana gelang tu .. dah puas aku cari tapi tetap aku tak jumpa jugak..cuainya aku ni ..macam mana boleh hilang " kata Ji hyo yang hampir menangis..Dia meneruskan kembali sesi nya untuk mencari gelang tersebut.. maklumlah gelang tersebut sangat berharga buatnya..Kerana ia adalah pemberian terakhit arwah neneknya
Walaupun gelang tersebut bukanlah gelang yang mahal seperti orang lain tapi gelang tersebut adalah sangat berharga buat dirinya..
Ji hyo menyesal kerana..disebabkan kecuaiannya gelang tersebut telah hilang...
Tiba2..To be continued....
Tiba2? tetibe apa...tetibe author ngantuk pulak..
Hehe..
nanti Author akan sambung ff tu bila rajin..hahaha gurau gurau author akan sambung bila author ada masa..
Macam mana eps kali ni??
Best ke bosan?
Maaf kalau ada typo ye..
Pliss vote and comment ye kawan2
Terima kasih sape sudi baca tu 😭💞💞 ..walaupun tak Best..
YOU ARE READING
Mysterious Girl (COMPLETED)
FanfictionSinopsis: Ji Hyo adalah seorang gadis yang tidak suka bergaul dengan orang lain dan dia juga tidak suka keluar dari tempat kediamannya Satu hari seorang namja telah berpindah ke sebelah rumahnya dan tanpa disedari Ji Hyo telah jatuh cinta kepada...