Episode 9

564 57 1
                                    

1 month later...
.
.
.
.
.
Seperti mana yang telah Jihyo janjikan sebulan yang lalu maka sebulan tu jugaklah dia tu bersungguh-sungguh nak lupakan Baekhyun bermulalah dengan menjauhkan diri dari Baekhyun tidak menjawab panggilan pastu mengelak dari jumpa si jejaka ..

Tapi lepas sebulan boleh ke dia lupakan Baekhyun??

Ji hyo pov..

"Arghhh!! Dah sebulan berlalu tapi kenapa aku masih tak boleh lupakan dia?!!?" Aku menjerit sekuat hati dalam bilik ku

Aku betul-betul tak puas hati sebab dah sebulan kot tapi aku masih takleh nak lupakan dia...

'Aigoo!!Waeyo!?! " Ji hyo menjerit lagi..aku rasa boleh pecah cermin tingkap semuanya disebabkan jeritan aku ni.ngarut ape je aku ni

Ehh Alamak aku betul-betul terlupa pasal ni Alamak Baekhyun dahlah tinggal kat sebelah rumah aku ni lebih tepat lagi bilik apartment aku..

Kalau dia dengar mati la aku..hesshh ngarut apa ni aku masih hidup lagi la..kalau dia dengar aku nak sorok muka kat mana ni weyhh😫😫?

Haihh tula kau Ji hyo sape suruh jerit tak ingat dunia haha (bertambah lah berat badan mu😂) tapi sedangkan makan pun aku tak ingat dunia lagikan nak menjerit silap-silap memang pecah kaca-kaca kat rumah ni.. ok skrg ni memang ngarut habis

Ok..tu tak penting sekarang ni yang penting dia dengar ke tidak..huhu Alamak malunya.

Aku kena siasat ni dia ada kat rumah ke tak..haha feel feel detektif kejap

Aku dengan perlahan berjalan menuju ke pintu.. perlahan lahan aku buka pintu sebelum keluar aku melihat sekeliling dulu mana lah tahu ada Baekki kan (macam pencuri pulak macam ni😂-author)

Aku berhasrat nak tekan loceng pintu (ada loceng ke hahah tak kesahlah) lepastu lari.. haha kalau dia bukak tu dia adalah tu

Tapi aku harap dia takde kat rumah atau lebih tepat lagi bilik apartmentnya ish tak kesah lah pasal tu tak penting hahaha..

Jadi perlahan lahan aku mendekati pintu rumah/bilik  whatever ,baru je aku nak tekan loceng pintu tiba-tiba pintu dibuka oleh seseorang

Krekk..

Orang tu tak lain dan tak bukan orang tu adalah Baekhyun 😱..
Alamak apakah malangnya nasib aku ni,srs time ni aku rasa betul-betul nak nangis tapi aku tetap tahan air mata ni dari jatuh..

Ji hyo pov end...

Ji hyo kaku sebab terlalu terkejut apabila melihat Baekhyun yang berada kat depan mata dia secara tiba-tiba
Baru je nak tekan loceng  pintu tiba-tiba pemilik rumah keluar mana tak terkejut beruk dibuatnya
Korang setuju tak?

Baekhyun pun terkejut juga tapi taklah terkejut macam Ji hyo terkejut
Beberapa minit Ji hyo terkaku akhirnya dia sedar Baekhyun dah ada betul-betul kat depan dia

Kemudian apa lagi yang Ji hyo mampu buat kan? Jadi dia apa lagi kn  mestilah nak lari hahaha dia berpaling daripada terus berdepan dengan Baekki
Baru je dia nak berlari seribu batu Baekki memanggilnya

Baekhyun pov..
Sebelum itu..
Dah sebulan aku tak jumpa Ji hyo agaknya  macam mana keadaannya sekarang..dia sihat ke?? Aku bermonolog sendirian..

Walaupun dia tinggal kat sebelah je tapi susah betul nak jumpa..aku rasa dia macam mengelak daripada jumpa aku rasa tu perasaan aku je kot..mungkin??

Tiba-tiba aku dengar suara orang yang aku kenal menjerit di bilik sebelah..Ya! Itu suara Ji Hyo,panjang umur baru je sebut nama dia boleh pulak dengar jeritan dia...

Jeritan??Kejap dia kenapa??Ada penceroboh ke kenapa dia menjerit-jerit ni takkanlah..
Aku merapatkan telinga ku ke dinding untuk..untuk ...untuk apa lagi curi dengarlah ..pliss jangan jadi macam aku..

Sekejap!..aku rasa aku dengar nama aku disebut lah..kenapa nama aku pulak yang keluar ni😱..

Baik aku pergi tinjau keadaan dia,dia mungkin dalam bahaya..Mana lah tahu dia panggil aku untuk mintak bantuan kan..pastu dia kena culik macam mana..ataupun kena bun*h dengan penceroboh tu 😱😱😱(aigoo baekki,jauh ke mana tanggapan mu itu😅)

Tapi masa aku bukak pintu je aku nampak muka dia..terkejut weyh! 😂sape je tak terkejut kalau tiba-tiba muncul depan mata..

Beberapa saat berdiam tiba-tiba je dia berpusing nak lari??Apa??
Biar betul dia ni??Tapi aku rasa lega juga sebab dia tak apa-apa..

Masa dia lari tu sebenarnya aku nak biarkan je dia pergi tapi entah kenapa masa tu mulut aku terbuka lepastu terus je aku panggil dia.

Baekhyun pov end..

Ji hyo terdengar Baekhyun memanggilnya kemudian dia terhenti tidak jauh dari tempat Baekhyun berada,Baekhyun mula melangkah mendekatinya...


Pada saat itu hanya Ji Hyo je yang tahu bahawa pada masa itu hatinya seperti hendak tercabut keluar..yang dia tahu bukan sebab takut tapi mungkin dia gementar dan tidak kuat untuk berjumpa dengan jejaka itu,dia takut bila dia berjumpa dengannya air matanya akan melimpah keluar (ayatni betul ke ntahla😂😂) dan tak mampu untuk menahannya lagi..sebab sekarang pun air matanya hampir keluar..Makin lama Baekhyun dirasakan semakin mendekati dirinya...
.
.
.
.
.

Maaf ye author lambat update.. jeongmal mianheii😭..
Lepasni author usaha lebih lagi ye..
Sape yang sudi vote tu terima kasih banyak2..😊
Tolong komen jika ada kurangnya 👌👌






















Mysterious Girl (COMPLETED) Where stories live. Discover now