Episode 42

231 16 2
                                    

Jieun:Sebenarnya saya sukakan oppa!

Jin:Nae?!

Keadaan menjadi sedikit tegang dan sunyi..selepas pernyataan mengejut dan tak diduga yang datang dari mulut Jieun..

Jieun menundukkan kepala...

Jin pula memandangnya serius....namun tiada perkataan lagi yang keluar....

Lama-kelamaan Jieun mula mengeluarkan suara kembali..

Jieun:Oppa mianhei.. Tapi saya betul² terlanjur suka kat oppa..

Jin:Hmm tapi oppa sebenarnya...

Belum habis Jin mengatakan kesemuanya Jieun sudah tahu apa yang akan dia dengar lepasnu..

Jieun:Hmm yela kan.. Mesti oppa akan tolak, Jieun dah tahu, mesti oppa akan tolak Jieun sebab Jieun bukan orang yang baik kan...

Jin:Taklah..bukan macam tu..

Jieun:Mesti sebab Jieun ni tak lawa kan, Jieun tak boleh fahami oppa kan, Jieun ni mengada kan.... :'(

Jin:Jieun!!! Cukup!!!!!

Jieun:Oppa?!😢

Jin:Jieun-ahh, oppa tak terima Jieun bukan sebab kekurangan Jieun,lagipun oppa tak pernah pandang siapa Jieun dan apa kelemahan Jieun, Lagipun Jieun seorang yang baik sangat..

Jieun:Jadi kenapa oppa tak boleh terima saya?! :'(((((

Jin:Maaf Jieun-ahh sebenarnya oppa dah jatuh hati dengan orang lainn.. Mianhei.. Oppa suka kat kamu.. Tapi cuma sebagai seorang adik je.. Maaf ye..

Jieun:Macam tu ke?! 💔maaf oppa tapi Jieun tak boleh nak fahami oppa sekarang.. Maaf saya perlu pergi...

Jieun berlari sambil menangis meninggalkan Jin bersendirian, saat itu hanya dia yang tahu betapa hancurnya apa yang dia rasakan.. Dia langsung tak melihat ke belakang..

Jin:Jieun-ahhhh!!!!!!!!

Walaupun sekuat mana Jin memanggil Jieun tetap tidak  menoleh ...Jin memegang kepalanya yang sakit saat itu.. Dia rasa bersalah sangat...
.
.
.
.
.
.
.
Sudah beberapa hari Jieun tidak datang ke pejabat,Jihyo mula berasa risau sebab langsung tiada kabar dari sahabatnya yang sorang tu..

Bila call tak dapat hantar mesej pun tak dibalas,pergi rumah pun macam takde orang,sunyi sepi je...

Makin lama makin pelik.. Dia memutuskan untuk berjumpa dengan Jin untuk berbincang akan hal ini..

Tapi apa pulak kena mengena Jin dengan hal ni kan..
Tapi firasat Jihyo mengatakan Jin tahu akan hal ini.. Dan dia buat keputusan untuk jumpa Jin..
.
.
.
.
.
.
.
Jin:Hyo..kenapa tiba² nak jumpa oppa ni..

Jihyo:Ermm,sebenarnya Hyo nak tanya sesuatu, pasal Jieun..

Jin tersentak mendengar nama Jieun..

Jin:Er....ke..napa dengan Jieun?

Jihyo:hmm..pelik kan,ntah kenapa tetiba Hyo rasa oppa tahu sesuatu, tapi Hyo tak pasti..firasat Hyo berkata begitu..

Jin lega sedikit, nampaknya Jihyo tak tahu pasal Jieun menyatakan perasaan dia tempoh hari..

Jin:Ok,cuba cerita ngan oppa kenapa.

Jihyo:Oppa,macam ni,sebenarnya beberapa hari ni Jieun tak datang kerja..

Jin terkejut, tapi berusaha menghindar.. Dia taknak Jihyo tahu pasal Jieun telah menyatakan perasaannya.

Dan, pada masa yang sama dia pun hendak sembunyikan perasaannya yang dia pendam terhadap Jihyo selama ini..

Jin:Hmm,mungkin dia demam ke kan.. Siapa tahu..ke ada hal lain ke..

Jihyo:Tapi oppa,bila Hyo pergi rumah dia,rumah dia sunyi je, takde orang..

Jin:Mungkin..dia balik kampung, kan kan? Boleh jadi...

Jihyo:Oppa kalau dia balik kampung sekalipun dia akan bagitahu Hyo dulu,  kalau dia sakit pun dia bagitahu,ni takde khabar, Hyo risau lah!

Wajah Jin berubah,

Terpampang kegelisahan dan kerisauannya terhadap Jieun..

Dia takut,sekiranya Jieun melakukan hal bodoh dan menyakiti dirinya sendiri,

Dan sudah pastilah dia penyebabnya Jieun sebegitu,

Jin terkaku dan tak mampu mengucapkan apa²,

Jihyo perasan hal itu dan memula bicara,

Jihyo:Oppa,kenapa oppa diam ni, Jom!!

Jin?:Jom?? Ke.....ma...

Jihyo?:Pergi rumah Jieun lah!

Jin:Kenapa oppa kena ikut?

Jihyo:Oppa ni biar betul,dia kan kawan oppa jugak?! Jihyo taknak tahu! Yg penting oppa kena ikut jugak..

Jihyo seakan tidak dapat mengawal amarahnya lagi, kerana terlalu risau

Pada masa yang sama dia seperti tak percaya, Jin macam tak ambil kisah tentang Jieun

Jin risau, dia juga risau, tapi dia lebih takut apabila Jihyo mengetahuinya,

Dia juga takut sekiranya kenyataan bahawa Jieun menyakiti dirinya..

Dalam perjalanan menuju ke rumah Jieun,Jihyo hanya diam tanpa kata,

Begitu juga Jin,

Keduanya seperti tidak mampu menyuarakan kata hati masing²,

Tiba di sana,keduanya masih membisu tanpa ucapan,

Sehingga di hadapan pintu rumah Jieun,

Jihyo memandang Jin sebelum akhirnya menekan lonceng pintu,

Namun, hampa, langsung tiada jawapan,

Inikan pula orangnya, sudah pasti tiada,

Jihyo melihat Jin dengan persoalan, mereka terdiam lagi...

Hening..

Suasana sekeliling hening, pintu apartment masih tertutup rapat, seperti tiada harapan bahawa pemiliknya akan keluar,

Keduanya masih menunggu dengan senyap, sehingga salah seorang bersuara,

Jihyo:Oppa..

Jin:Emm?

Jihyo:Hyo nak tanya, adakah sebelum ni Jieun ada berjumpa dengan oppa?

Jin:Kenapa hyo tanya?

Jihyo:Hyo cuma nak tahu..kalau²

Jin:Kalau² apa?

Jihyo:Dia haritu ada cakap dia nak nyatakan.....

Jin:perasaan?

Dalam hati Jin
'Ehhh apa aku cakap ni?!? Aishhh terlepas cakap pulak mulut ni aihhhh!!! '
Jin memukul mulut sendiri..

Jihyo terkejut,

Tak sangka, ternyata Jin sudah tahu akan hal ini..

Jihyo memandang Jin tajam,
Mula bertanya akan hal ini..

Jihyo:Oppa,apa makdud semua ni? Jadi oppa dah tahu ke pasal ni..

Jin menunduk, tidak berani mengangkat muka,

Jihyo masih merenung tajam,

Jihyo:Oppa!Jawablah!

Jin tersentak, belum pernah dia mendengar Jihyo menjerit sebegitu kepadanya,

Jihyo:Jadi oppa penyebab semua ni?!?!

Jihyo:Oppa!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tbc..  🌸🌹

Mysterious Girl (COMPLETED) Where stories live. Discover now