Episode 38

193 19 0
                                    

Mereka memilih tempat duduk di tepi tingkap.. Setelah duduk, seorang waiter datang untuk mengambil pesanan mereka..
Setelah menulis pesanan mereka waiter itu pun beredar..

Mereka mula berbual²..ntah apa yang dibualkan pun tak tahu lah...hahaha yang penting masa tu ada seseorang sedang perhatikan je gerak-geri diorang..

Setelah beberapa minit menunggu makanan sudah pun dihantar..tiba² seseorang meluru ke arah Jihyo dan Baekhyun.. Orang itu memandang keduanya dengan sangat tajam..

Dia memandang Jihyo.. Dicapainya air Jihyo di atas meja dan.. Splashhhh(mcm tu ke bunyinya hahaha ntah bayangkan sendiri lah)
Air tersebut tepat terkena pada muka Jihyo.. Nasib air masak kalau air panas.. Baekhyun terkejut dan sangat marah dengan tindakan orang tersebut..

Baekhyun:Apa masalah kau Seolhyun!

Seolhyun:Oppa yg bermasalah,berbual bukan main mesra lagi ngan perempuan  ni!!!

Baekhyun:Kau yang curang dengan aku!Lagipun kita dah break buat..so pliss pegi dari sini sebelum aku marah!!

Jihyo hanya menundukkan kepalanya, manakala hyejeong pulak dah takut²..sebab bosnya tu dah tahu yang dia kawan dengan Seolhyun, Seolhyun ni pun satu kawal lah sikit marah tu. Itu je ayat yang ada dalam fikiran Hyejeong saat itu..

Seolhyun menghentak hentak kakinya dan berlalu pergi..baru je acah cool eh terjatuh plk.. Dia dengan malu berdiri sampai Hyejeong tolong dia berdiri pun dia tepis..

Baekhyun hanya mampu menggelengkan kepala saja melihat mereka pergi..dia nak je marah tapi sebabnya yela kan dia masih kena jaga jugak.. Ni tempat awam ley..

Baekhyun:Jihyo gwaenchana?

Jihyo:Nae..

Baekhyun:Saya rasa awak kena tukar baju ni, lagipun dah basah macam ni..

Jihyo:Ye..tapi..makan pun belum tau (╥﹏╥)bagilah saya makan dulu.. Sebok je Seolhyun tu.. Nak makan ni dia boleh simbah air..

Baekhyun:Apakah..boleh lagi dia fikir makan skrg ni -_-||

Baekhyun hanya mampu tersengih tengok gelagat Jihyo,dan membiarkan sahaja Jihyo menghabiskan makanannya..

Baekhyun:Kejap eh nak pegi tandas sekejap..

Jihyo:Nae
Dan sambung balik makan..Baekhyun pulak berlari sekuat hati demi mencari baju untuk Jihyo di kawasan sekitar,untungnya ada kedai pakaian di sekitar ini..

Jihyo yang sudah siap makan.. Merasa yang Baekhyun macam terlalu lama pergi ke tandas..

Jihyo:Mana pulak Baek ni pegi tandas ke buat tandas..

Tiba² kelihatan seseorang berlari menghampirinya.. Baekhyun sampai tercungap-cungap..Jihyo pelik kenapa dia ni macam penat sangat..pergi tandas je...

Jihyo:Yahh..awk kenapa macam penat sgt ni?  *risau*

Baekhyun:Nah...

Baekhyun menghulurkan beg yang berisi baju kepada Jihyo..

Jihyo:apa ni?

Jihyo membuka beg tersebut..

Jihyo:Baju??Jangan kata awk pegi lari² semata-mata nak belikan baju untuk sy..

Baekhyun:*bangga*yeahh

Jihyo:Srslah haihh kenapa awk prlu susahkan diri camni 😥

Baekhyun:Tak susah pun lari dan beli je..

Jihyo:Banyaklah😐

Baekhyun:Dah dah ganti baju basah tu..

Jihyo:Sebelum tu berapa harga baju ni?

Jihyo membelek-belek baju ty dan melihat tanda harganya

Jihyo:Apa?! Mahalnya, kenapa beli yang mahal sangat ni 😭 weyy nnti sy dapt gaji sya bayar balik tau..

Baekhyun:Ehh kenapa nak bayar balik pulak,ambik jela aigoo..

Jihyo:Ani² saya akan bayar balik.. Okay!

Baekhyun:Ish tak payahlahh.. Baik awk bertemu janji ngan saya..*nada perlahan*

Jihyo:Hah? Apa?!

Baekhyun:Haha takde apa,lebih baik awak belanja saya makan.. Tapi bkn kat kedai tau sy nak rasa masakan awk.. 3 kali..

Jihyo:3??Hmm oklah,Sy takdelah pandai sngat memasak tapi bolehlah.. Hehe

Baekhyun:okay cun..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Setelah habis selesaikan semua kerja dia Jihyo dan Jieun mula mengemas barang masing²..

Jihyo:Dah jom balik.. Annyeong semua.. Jieun jom

Jieun:Nae

Mereka tiba di pintu keluar syarikat..Bukak je pintu Baekhyun dah ada kat luar dengan kereta..Jihyo terkejut jgk.. Kenapa dia ni ada kat sini plk..

Baekhyun:Jom balik

Jihyo:Nae?

Jieun yang melihat keadaan itu, hanya tersengih seolah² faham dengan situasi tersebut..

Jieun:Okaylah Jihyo aku terlupa ada temu janji lain malam ni.. Okaylah Annyeong👋

Jieun berlari meninggalkan Jihyo sambil ketawa riang.. Jihyo dah syak yang Jieun ni dah mula fikir bukan²

Jihyo:Yahhh! Jieun ahhh! Kau fikir apa tu! Bukan macam tulahhhh! yahhh!

Jieun:ye aku tahu bukan camtu uahahaha!😂😂

Jieun terus lari tinggal kan diorang berdua..Haihh, Jihyo cuma dapat mengeluh kesal ngan perangai kawan dia yang satu ni..

Baekhyun:Dah dah jom masuk kereta..

Jihyo:hmm~~yela
.
.
.
.
.
Dlm kereta..

Jihyo:Aigoo kenapa awk tunggu sy ni.. Sy kan boleh balik sendiri

Baekhyun:Ala rmh kita kan sma arah, apa salahnya, kan lagi senang kita balik bersama,lagipun bahaya time² macam ni balik sendiri..tau tak sy risau..

Jihyo:Hmm nae.. *muka merah*

Baekhyun:Yahh wae? Haha muka merah ni kenapa? Haha nasib comel..

Whattt!😂

Jihyo terus mendiamkan saja dirinya dan terus tutup mata pura² tidur.. Baekhyun ketawa melihat telatah Jihyo..
Dia seronok sangat dapat usik Jihyo macam tu.. Rasa macam happy je bila ngan Jihyo ni..
Ntah perasaan macam apa tu..

Baekhyun, membawa kereta dengan tenang.. Jihyo pulak yg tadinya nak pura² tido ..tiba² tertidur betul plk..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Skip

??:Aku nak kau hapuskan orang ni
Sambil menghulurkan sekeping gambar..

???:Cantik.. Sape dia ni?

??:Ni kau tak perlu tahu,yg penting hapuskan dia,faham!

???:Ok.. Sebelum tu duit pendahuluan dulu

??:Ish kau ni tak boleh sabar ke?! Nah!?
Memberikan sampul yang berisi duit kepada manusia tersebut-_-
Orang itu tersenyum puas..

??:Mampuslah kau pasni pompuan hahahahhahaha!

.
.
.
.
.
.
Tbc🌸...

Mysterious Girl (COMPLETED) Where stories live. Discover now