Eltévedtem? Remek. Elővettem az iránytűt és a legközelebbi kis fénysáv felé fordítottam. Egy kicsit elsodródtam északra, szóval elkezdtem egyenesen dél-keletnek menni. Nincs is jobb, mint egy nagy, elhagyatott erdőben egyedül sétálni, éjjel.
Szerencsémre pont telihold volt, szóval helyenként átszűrődött a lombokon egy kis világosság. Mondjuk nem értem, hogy miért van januárban a fákon falevél, de mindegy.
Ahogy tovább sétáltam átgondoltam a mostani helyzetemet: Gyilkosnak vagy halottnak hisznek. [(Erről majd később!)] Valahogy haza kell jutnom, ami nem lehetetlen, de átsétálni Amerikán és keresztülpotyázni az Atlanti-óceánon, majd fél Európán egy kicsit húzós. Mindegy ezt majd ott megoldom.
Arról nem is beszélve, hogy nincs nálam semmilyen érték, amiért bárki is elvinne bárhová (minden vagyonom összesen: 1 tarisznya, 1 régies utazóköpeny, 2 öngyújtó, 1 doboz gyufa, 1 zsebóra, egy amerikai autós-térkép, egy bicska, egy kés, egy félszáraz kenyércsücsök maradék szalonnával, 10 dollár, 1 üveg víz, egy kiskulacs pálinka és egy hagyma).
Ahogy tovább haladtam a hóban, valahol a távolban farkas vonyítást hallottam. Király! Már csak ez hiányzott. Ha nem vet szét a hideg, akkor majd a farkasok fognak felfalni. Megpróbáltam ezzel nem törődni, elvégre elég messziről sodorta ide a hangjukat a szél. Inkább elkezdtem magamban énekelgetni, hogy legalább másra terelődjenek a gondolataim. 10 perc sétálás után megláttam valamit az egyik fáról lógni, egy kicsit nehéz volt kivenni, mi volt az, de végül rájöttem: egy felakasztott ember. Teljesen lefagytam. Ezt mégis ki rakta ide és mi célt szolgál???? Megpróbáltam megőrizni a hidegvérem és rájönni, honnan jöhettek a gyilkosai. Aztán persze eszembe jutott, hogy ez fölösleges, nem találtam nyomokat és az is lehet, hogy öngyilkos lett. Szóval inkább folytattam utamat az éjszakai mínuszokban.
Körülbelül fél órája sétáltam, amikor az egyik dombról egy komplett kastélyt láttam meg, amit egy 3 méteres fal vett körül. Ebben csak az volt az ijesztő, hogy az egyik ablakon fény szűrődött ki. Hirtelen úgy éreztem magam, mintha valami krimibe csöppentem volna. Az erdőben egy elhagyatott ház, amiben ég a lámpa. Ez nem jó jel.
Halkan odébbálltam, de ekkor a maradék fények is kialudtak...
YOU ARE READING
Szökés
Non-FictionDalma már napok óta járja az amerikai sztrádát és próbál hazajutni. Egyszer, amikor egy erdőn megy keresztül néhány ember foglyul ejti és nem hajlandók elengedni. Az ismeretlenekről kiderül, hogy mégsem annyira ismeretlenek, de Dalma minden áron el...