Borzalmas álmom volt. Az '56-os Pest egyik utcáján voltam és láttam, ahogy egy orosz (akkor szovjet) katona le akar lőni egy földön fekvő, véres kisgyereket. Oda akartam rohanni, hogy megállítsam, de a karjaimon láncok kígyóztak és nem tudtam segíteni. Hirtelen megjelent az egyik volt osztálytársam.
-Dalma! Ott egy sebesült kisgyerek és te nem mész oda segíteni neki??! Hogy lehetsz ilyen bunkó?? – üvöltött rám. Majd egy másik lány is megjelent.
-És te miért nem segítesz neki? – kérdeztem vissza. Erre nem mondott semmit és olyan arcot vágott, mint akinek beletapostak a lelkébe.
-Most ezt miért kellett? Dalma, miért nem tudod befogni a retkes pofádat???!! – kiabált az arcomba a másik lány. A láncok pedig, már marták a húsom. Próbáltam leszedni őket, de azok egyre jobban szorítottak és felforrósodtak...
Sírva ébredtem. A karjaim lüktettek, és amikor rájuk néztem, már tudtam is, hogy miért.
Véresre voltak kaparva. A bal karomon hosszában négy véres csík vezetett a vállamtól az ujjaimig. A jobb karom egy kicsit rosszabb állapotban volt, mert ott keresztül kasul összevissza karmolások voltak. Voltak kicsik, mélyek, hosszúak és rövidek. Megpróbáltam felkelni, de a kezeim annyira remegtek, hogy kénytelen voltam nélkülük odabattyogni az íróasztalhoz és felvenni a pulóverem. (miért vettem le, ha nyitva volt az ablak?????)
Megpróbáltam halkan leosonni, majd a konyhába lépve láttam, hogy Jeff, Ben és Eyeless Jack reggeliznek. Reménykedtem benne, hogy nem veszik észre a kézremegésem.
-Mi van a kezeddel?- kérdezte riadtan Ben. AHJ! Ilyen nincs. (És mégis van.)
-Ennyire látszik, hogy remeg?-kérdeztem.
-Ööö..nem, csak csupa vér a pulóvered ujja.
Igaza volt. Csurom vér volt. Olyan mélyre kapartam, hogy a szöveten már nem is látszott az eredeti színe.
-Miért kapartad fel? – kérdezte Eyeless Jack, aki előtt 3 vese volt.
-Nem tudom. – mondtam, és levettem a polcról egy poharat, hogy igyak, de nem maradt meg a kezemben és leesett. Leguggoltam és elkezdtem összeszedni a szilánkokat. Elég kellemetlen volt, magamon érezni a többiek tekintetét.
-Várj! Inkább segítek - mondta Jeff és hozott egy seprűt és elkezdte felsöpörni a pohár maradványait.
-Köszönöm. – mondtam.
Miután végeztünk, bekötöttem a sebeimet, és bementem a nappaliba, és a térdemet átkarolva meredtem magam elé. Nem tudtam, mit kéne tennem. Tudtam, hogy mi okozza ezt a mentális leépülést és mégsem voltam képes tenni ellene. Nem mondhatom meg nekik, hogy honvágyam van és idegileg kezdek összeroppanni. Féltem, hogy előbb-utóbb végleg feladom.
-Te nem az az ember vagy, aki csak úgy feladja! – mondta határozottan Kék.
-Már belefáradtam ebbe a folytonos harcba. Túl sok volt nekem ez a 16 év. – válaszoltam szárazon. Már nem éreztem szomorúságot, pedig ha normális állapotomban vagyok, már elsírtam volna magam.
-Elég ijesztő vagy így.
-Hogy?
-Mintha már nem éreznél semmit. Komolyan ennyire megvisel ez az egész?-kérdezte.
-Komolyan. – mondtam tömören.
-Szerintem, ha kérdezik, elmondhatod nekik a titkod. Én már bízok bennük, és neked is jót fog tenni, ha kiadod magadból.
YOU ARE READING
Szökés
Non-FictionDalma már napok óta járja az amerikai sztrádát és próbál hazajutni. Egyszer, amikor egy erdőn megy keresztül néhány ember foglyul ejti és nem hajlandók elengedni. Az ismeretlenekről kiderül, hogy mégsem annyira ismeretlenek, de Dalma minden áron el...