11- Tidur

16.1K 194 58
                                    

"Bosan bosan bosan" mana tak bosan, pagi pagi dah keluar ikut encik suami pergi office. Mula-mula taknak ikut. Tapi dia ajak aku sebab ayahanda yang suruh nak lunch sesama katanya. Terpaksalah...

"Eh ni bukan ke cik yang mintak kerja haritu? Isteri boss rupanya. Patutlah cantik. Untung boss dapat isteri cantik" hehehe aku apa lagi kembang semangkuk la kena puji tapi bila dia mention pasal mintak kerja tu malu sikit. Mana taknya sebab nak kerja tulah aku kantoi dengan laki sendiri.

"Tak untung pun" see, suami aku suka spoil mood aku. Menyampah.

"Suka la kau kan kena puji" lawa ke thia ni? Aku tengok biasa je. Apa yang lawanya?

"Saya bukan orang gila yang tak suka bila kena puji" amboi. Nasib bini! Aku cakap sepatah, 10 patah dia jawab.

"Ha ni saya nak tanya awak ni"

"Apa kau nak"

"Kenapa awak layan perempuan tu baik-baik ha? Saya ada kat situ tau" ala cemburula tu.

"Perempuan mana satu?" Aku saja buat-buat taktahu. Aku tahu dia tengah cakap pasal syifa. Saja nak dera bini sikit.

"Amboi banyaknya perempuan. Syifa la syifa!" See bini aku dah bengang. Tapi aku nak sakitkan hati dia lagi. Biar.

"Kenapa dengan syifa?"

"Kenapa awak cakap? Awak tak ingat ke dia cakap apa kat saya? Awak boleh pulak diam buat tak tahu kan! Saya ni isteri awak, patutnya awak pertahankan saya!" Apalah nasib dapat isteri yang suka membebel tak kira tempat.

"Aku nak tanya kau"

"Apa"

"Kau nak harta aku ke?"

"Harta apa?" Lembab la bini aku ni

"Harta la harta"

"Nak buat apa"

"Tanya aku buat apa, tanya lah diri sendiri" muka je cantik, sayang akal pendek.

"Buat apa saya nak harta awak" suami aku ni dah kenapa tetiba cakap pasal harta.

Ammar terdiam. Dia tidak tahu nak balas apa.

"Cuba awak fikir kalau saya nak harta awak, dah lama saya suruh awak belikan itu ini lepas saya tahu awak CEO. Tapi ada ke saya mintak? Saya hanya mintak awak beli lauk untuk saya masak je. Tak pernah pulak saya mintak awak handbag gucci semua." Bila fikir apa yang thia cakap, betul jugak kan? Kenapa kau percaya apa syifa cakap ammar?

"Kenapa awak tanya? Syifa cakap saya nakkan harta awak eh?" Apalah minah ni hasut suami aku. Kalau kau ada kat depan aku ni syifa, aku pijak pijak pijak kau!

"Tak. Aku tanya je" eleh tipu. Macamlah aku taktahu yang syifa cakap dekat dia.

•••

Toktok

"Kau nak apa"

"Awak... jom tidur"

"Pergila kau tidur apa kaitan dengan aku?" Thia dah kenapa, aku dengan dia tidur bilik asing-asing. Yang dia ajak aku tidur ni kenapa?

"Harini saya nak tidur dengan awak" hampir tersedak Ammar bila dengar thia cakap macam ni.

"Apahal pulak"

"Alaaaaaaa bolehlah"

"Ah takde. Tula kau dah tahu takut nak jugak tengok cerita hantu. Biar hantu tu kacau kau malam ni. Padan muka" macamlah aku taktahu kenapa kau nak tidur dengan aku thia.

"Awak ni jahatlah!" Nak tidur je bukannya nak buat apa pun. Tu pun tak boleh! Kurang asam punya suami.

•••

"Yang kau tak tidur lagi ni kenapa" dah pukul 1 pagi. Thia masih tak tidur. Takut ler tu.

"Sukahati saya lah"

"Cepatlah tidur dengan aku" yeay yeay dapat jugak aku tidur. Bukan apa tadi aku try tidur tapi aku fikir bukan bukan. Last last aku ambil keputusan taknak tidur. Tapi ammar dah offer suruh tidur dengan dia. Dapat jugaklah aku tidur.

"Awak jangan risau saya takkan buat apa-apa kat awak"

"Bukan ke kau yang patut risau aku buat apa-apa kat kau" see muka thia dah cuak. Nak tidur dengan aku sangat kan. Hahahhaha.

"Taktahu lah taktahu saya nak tidur" thia cepat cepat pejamkan matanya. Tulah kau thia! Sebelum cakap cuba fikir dulu!

•••

"Lena kau tidur sampai terlajak subuh" terlajak subuh? Allahuakbar dah pukul 9. Kenapa ammar tak kejut aku suruh solat ni!

"Kenapa awak tak kejut saya"

"Tolong sikit banyak kali aku kejut kau. Kau tu yg tidur lena sangat. Suka la tu tidur dengan aku" ammar, ammar. Sehari tak kenakan bini tak sah!

"Mana ada"

"Kalau tak takkan lah sampai terlajak subuh" ammar tersenyum simpul melihat muka thia yang kemerahan. Malu la tu.

"Saya tak sedar lah!"

"Lena sangat kan tidur dengan aku. Suka kau kan. Harini nak tidur dengan aku lagi tak?" Thia terus keluar dari bilik. Kang lagi layan lagi banyak dia sakat aku.

Ammar ketawa melihat thia keluar dari bilik. Malu la tu.

●●●

Sorry lambat update.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 01, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sayang Encik Workaholic!Where stories live. Discover now