6.

3.1K 125 57
                                    

안녕! 

W dzisiejszym rozdziale poruszymy temat o typach cery. Dowiesz się jaki typ cery posiadasz i jak odpowiednio o nią zadbać 🌺.

 Dowiesz się jaki typ cery posiadasz i jak odpowiednio o nią zadbać 🌺

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼  

Wyróżniamy około 5 typów cery:

- Normalną,

Skóra normalna cechuje się bardzo mało widocznymi porami w strefie T (czoło, nos, broda) i bardzo rzadkimi wypryskami i świeceniem się (wieczorem masz niewielką warstwę tłustego filmu na twarzy). Ten rodzaj skóry najmniej jest problemowy. Tak jakby można powiedzieć, że wygrałaś na loterii. Jedyne na czym musisz się skupić to na ochronie przeciwsłonecznej, oczyszczaniu i nawilżaniu.

Mieszaną,

Skóra mieszana jest moim zdaniem najbardziej problematyczna. Sama się z nią zmagam... Jeżeli zaobserwowałaś u siebie trądzik, szybko przetłuszczającą się strefę T, widoczne pory i suche/normalne, łuszczące się policzki to oznacza, że posiadasz cerę mieszaną. Na koniec dnia masz grubą i tłustą warstwę na strefie T, a na policzkach cieńszą lub wcale. Musisz skupić się dosłownie na wszystkim. Na dokładnym oczyszczaniu, delikatnym złuszczaniu, nawilżaniu i sporej ochronie przeciwsłonecznej, a i pamiętaj żeby nie bać się nakładać na inne strefy inne kremy przeznaczone do innego typu cery (czyli do cery tłustej na strefę T i do cery suchej lub normalnej na policzki i inne suche partie twarzy).

Tłustą\trądzikową,

Cera tłusta czy trądzikowa cechuję się nadmiernym przetłuszczaniem się cery, częstym trądzikiem, rozszerzonymi porami. Twoja cera w porównaniu do suchej produkuje o wiele więcej sebum co oznacza, że zachowasz młody wygląd dłużej. Ma to swoje dobre strony, jak i złe (Kiedyś posiadałam ten typ cery). Cerę tłustą i trądzikową bardzo łatwo zapchać (chodzi mi o to, że łatwo zatkać pory kosmetykami), więc kosmetyki dopieraj z głową i w ograniczonej ilości. Skup się na dogłębnym oczyszczaniu, delikatnym złuszczaniu, lekkim nawilżaniu i ochronie przeciwsłonecznej. Gdy na twojej twarzy zawita świeży trądzik przejdź z peelingu mechanicznego na chemiczny, by nie przenieść bakterii na inne partie twarzy.

- Suchą,

Cera sucha w dotyku jest szorstka no i oczywiście sucha. Twoja cera w porównaniu do tłustej nie produkuje tak dużo sebum, co oznacza, że krócej zachowasz młody wygląd, ale nie martw się! Odpowiednie dobranie kosmetyków i używanie flirtu przeciwsłonecznego zapobiegnie temu problemowi. Skup się na regularnym mocnym nawilżaniu skóry, złuszczaniu, delikatnym oczyszczaniu i sporej ochronie przeciwsłonecznej. 

Wrażliwą.

Cera wrażliwa bardzo mocno lub średnio reaguje na środowisko i kosmetyki. Tak samo jak w przypadku cery trądzikowej musisz wybierać kosmetyki delikatne i niepodrażniające skóry. W przeciwnym razie na twojej cerze zawitają wysypki i podrażnienia. Najbardziej skup się na sporej ochronie przeciwsłonecznej, no i oczywiście na delikatnym oczyszczaniu.

곧 다시 만나요! ;* 

🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼  

Ulzzang | Jak się nim stać? + Korean/Japan beautyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz