"Chagi ah..." Rose menepis kasar tangan Jimin lalu dipandang marah mata Jimin yang dibenci nya itu. "Dah berapa kali aku cakap!? Kau tak layak untuk halang aku!"
Jimin mengeluh. Tangan Rose dicapai lalu diusap lembut. "Chagi dengar dulu apa yang-"
Tangan Jimin ditepis kasar sekali lagi. "Jangan sentuh aku lah, tak guna!" jerit Rose. Tiba tiba, pintu bilik mereka terbuka dari luar.
"Wae? Korang gaduh eh?" soal Chaeyeon sambil memandang Rose dan Jimin silih berganti dengan pandangan ingin tahu.
Rose memandang geram unnienya itu. "Jangan nak menyibuk hal kami, boleh tak?"
Chaeyeon mengeluh lalu diangkat bahunya. "Entah lah, Chae. Unnie pun tak tau lah kenapa unnie suka sangat menyibuk." Chaeyeon tersenyum nipis.
Jimin mengeluh perlahan. Dia mencapai telefonnya yang terletak di atas katil itu dan berlalu meninggalkan Chaeyeon dan Rose yang sedang memandangnya pergi itu.
Baik tenangkan fikiran dulu.
⟹skip
"Betul ke, kau tak nak pergi kelab malam untuk tenangkan fikiran?" soal Namjoon pelik. Selalunya, kelab malam lah tempat dimana dia lepaskan stress nya.
Jimin tersenyum senget lalu menggeleng. Matanya memandang ke arah dada langit yang dipenuhi bintang itu. Kakinya yang dipeluk itu dilepaskan dan kakinya diluruskan. "Entah lah, hyung. Aku rasa malas nak pergi kelab malam tu."
"Kalau kau minum arak, benda yang serabut kan otak kau tu boleh-"
"-gwaenchana. Aku tak rasa nak minum arak." potong Jimin. Dia tersenyum nipis lalu pandangannya diahlikan ke arah Namjoon. "Hyung, macam mana dengan isteri hyung? Sihat."
"Dia sihat je. Kenapa tiba tiba tanya?" Namjoon memandang tajam mata Jimin membuatkan Jimin tergelak kecil. "Takde lah, hyung... Aku pun dah ada isteri, takde maknanya nak rampas isteri kesayangan hyung tu."
"Hm..."
"Hyung?" Jimin memandang Namjoon yang mula mengalihkan pandangan ke arahnya tatkala dia memanggil nama nya.
"Em?"
"Boleh tak aku tidur kat rumah hyung malam ni?" soal Jimin, dia membuat muka minta belas kasihan.
"Asal? Bini tendang kau eh?" soal Namjoon, ada ayat sindiran terselit disitu membuatkan Jimin mencebik. "Tendang tu, takde juga lah. Cuma dia perlukan ruang sikit."
"Kau ni... Betul ke sayang dia?" soal Namjoon ingin kepastian. Rose tu pun macam bencikan si Jimin ni, mungkin Jimin pun tak sukakan Rose? Kahwin sebab paksa tu memang, dah telanjur, mestilah bertanggungjawab.
Jimin tersenyum mereng. Matanya kembali dialihkan untuk memandang ke arah langit. "Aku cintakan dia, sangat."
⟹skip
"Jimin, Jimin, Jimin!" Jimin tergelak mendengar suara bersemangat Hoseok itu. "Wae?"
"Ada perempuan cun melucun baru, kau tak nak test ke? As always, free for my friend." kata Hoseok gembira. Antara kawan kawannya, Jimin lah yang paling suka benda benda macam ni.
Jimin tersenyum senget. "Gwaenchana. Aku tak de mood lah hyung."
"Kenapa? Kau ada masalah ke? Share share lah bro." kata Hoseok lalu tergelak. Jimin terdiam seketika. "Rose."
"Kenapa dengan perempuan tu?" soal Hoseok. Suara kedengaran serius. Jimin pantas menggeleng lalu dia ketawa pura. "Ani... Takpelah hyung. Aku matikan panggilan dulu eh? Bye." serta merta butang merah ditekan.
Dia mengeluh. Bilik tetamu rumah Namjoon dipandang. Esok lusa baru dia balik. Dia nak tenangkan fikiran dulu.
Gallery dibuka.
Satu persatu gambar Rose yang dia curi curi gambar ditenung. Belum sampai sehari dia tinggalkan Rose, rasa rindu sudah menguasai rindu. "I miss you, Chaeyoung-ie ah."
ツ- ( tbc )
YOU ARE READING
Ⓒ perempuan murah ↬ rose bp & jimin bts
Fanfic"Comel je perempuan murah macam kau ni kan?" "Siapa kau cakap murah?" +this ff contains perverted scene so please think before you read this ff. ©levright || 2017