"Rose..." Jimin yang sedang melayan diri sambil mencabut rumput di tepi tasik itu menyebut nama perempuan yang disayanginya.
Air mata perlahan lahan menitis ke pipi lalu ke rumput. Dia menggeleng. "Sanggup chagi tinggalkan oppa, eh?"
Tiba tiba, dia ketawa. Ketawa sinis. Lama kelamaan, ketawa sinis nya semakin kuat. Perlahan lahan ketawanya semakin perlahan. Dia memandang kosong ke arah tasik di depannya. "Nanti chagi balik, chagi tau lah apa yang akan oppa buat kat chagi."
Rumput dicabut kasar lalu dicampak marah dan berdiri dari duduknya lalu meninggalkan kawasan tasik itu.
⟹skip
"Say it."
Jungkook mengeluh lalu dipandang wajah Joy yang cantik itu. Dia tersenyum senget. "I think I already fall for you."
Joy memandang Jungkook dengan wajah tanpa perasaan nya itu. Dia berdecit. "So?"
Jungkook menolak kerusi nya ke belakang lalu menuju ke arah Joy. Dia mula melutut. Satu kotak kecil dikeluarkan dari poketnya. Kotak itu dibuka.
"Would you... Marry me?"
Joy memandang lama cincin di dalam kotak itu. Dia menjeling, memandang anak mata Jungkook yang bersinar itu. Wajahnya masih sama, tiada perubahan. Wajah selamba, wajah tiada perasaan.
⟹skip
"Lisa, jangan tipu. Unnie tau kamu sorok Rose." Chaeyeon memandang tajam ke arah Lisa. Lisa merengus. Hilang terus respect nya terhadap kakak Rose itu.
"Tiada unnie, tiada! She's not here! Sampai bila unnie nak berulang alik ke sini cuma untuk tanya soalan yang sama dan nak dengar jawapan yang sama dari suara Lisa? Berapa kali unnie?" soal Lisa, menyampah dan geram.
Chaeyeon merengus. Dia tau Lisa tipu. "Unnie rasa Rose memang tak de kat sini..." matanya menjeling tajam ke arah mata Lisa.
"Tapi..."
Lisa merengus. Rasa nak tolak kasar je perempuan di depannya ini sehingga terjatuh ke lantai.
"...dia ada kat tempat lain. Lisa yang sorok. Jujur, say the truth." Chaeyeon tersenyum sinis. Dia yakin sekali, Lisa yang sorokkan Rose.
Lisa mengusutkan rambutnya lalu mendengus geram. Dia memandang geram Chaeyeon. "Fine! I will tell you the truth! But janji dengan Lisa, jangan bagitau Rose, Lisa yang bagitau unnie di mana Rose berada."
Chaeyeon mengangkat bahunya lalu mengangguk. "Yea of course. So, mana dia?"
"Rumah Taehyung." kata Lisa sambil menunduk. Dia tau Chaeyeon akan terkejut. Yelah, lepas Jimin, Taehyung lah lelaki gila sex. Dia tau Chaeyeon akan risau dan marah dirinya. Tapi dia yakin Rose takkan senang dimainkan. Jadi dia minta tolong dengan Taehyung untuk sorokkan Rose.
"What!?" jerit Chaeyeon terkejut. Dia kenal Taehyung. Kenal sangat. Yelah, dia pernah bekerja di kelab malam Hoseok, mestilah dia kenal Taehyung. Taehyung salah satu kawan baik Hoseok yang selalu lepak di situ. Mestilah dia kenal. Dia juga pernah melayan Taehyung beberapa kali. Rough.
Lisa terdiam. Wajahnya diangkat untuk memandang Chaeyeon. "Itu je kan? Boleh Lisa tutup pintu?"
Chaeyeon menjeling marah ke arah Lisa dan berlalu. Dia tau alamat rumah Taehyung, maklumlah. Taehyung pernah mengajaknya ke rumah untuk dia layan Taehyung sehingga Taehyung puas.
⟹skip
"Kau jangan lah kunci bilik ni, aku takkan rogol kau lah." kata Taehyung lalu menjeling Rose. Rose tersengih. "Yelah, kau ni bukan boleh harap. Dua kali lima dengan dorang dorang tu, kan?"
Taehyung mencebik. "Mana ada lah. Aku lah paling baik antara dorang." Rose berdecit. Matanya dijuling ke atas. "Ceh... Pedahal top 2. Pfft."
"Kenapa? Kau nak rasa ke layanan aku?" kening Taehyung dijongket jongket sambil tersenyum nakal ke arah Rose. Kakinya perlahan lahan mula melangkah ke arah Rose membuatkan Rose terkejut.
"Ap... apa kau nak buat ni?" soal Rose ketakutan. Dia tidak mampu lagi pergi ke mana mana memandangkan belakangnya ada dinding, tepi kanan nya juga ada dinding, manakala tepi kirinya ada meja. Air liurnya diteguk.
Taehyung menjilat bibirnya sambil memandang bibir Rose yang nampak sedap itu.
Kaki Rose pantas diangkat mengenakan kemaluan Taehyung membuatkan Taehyung mengerang kesakitan. Taehyung memegang 'tengah'nya sambil berguling di atas lantai akibat terlalu sakit.
Rose pantas bangun dari duduknya dan berlari ke arah pintu utama. Tiba tiba, pintu utama dibuka dari luar.
Matanya membuntang besar memandang orang yang membuka pintu itu. "Unnie..."
Wajah dingin Chaeyeon dipandangnya. Tangannya ditarik kasar dan dibawanya pergi dari situ. Tangannya yang ditarik kasar itu dipandang. Tau sangat yang unnienya marah, dalam masa yang sama, risau.
Dia tau unnienya kenal gaya Taehyung, itu yang unnienya risau.
Perlahan lahan, senyuman nipis terukir di bibirnya.
"Dirumah nanti, tadah telinga lah untuk dengar bebelan omma. Padan muka Chae." kata Chaeyeon membuatkan Rose gelak kecil.
"Unnie... risau kan Chae ke?" soal Rose sambil memandang Chaeyeon yang memandang depan itu.
Chaeyeon menjeling sekejap ke arah Rose lalu dipandang ke arah depan semula. Dia mula menuju ke tempat pemandu dan dibuka pintu tersebut lalu masuk ke dalam perut kereta.
Rose tersenyum lalu masuk ke dalam perut kereta. Dipandang Chaeyeon yang sedang menghidupkan enjin itu. "Tak sangkah unnie risaukan Chae."
"Unnie ni unnie Chae." jawab Chaeyeon selamba namun nada nya kedengaran kasar. Dia mula menekan pedal minyak dan memecut laju untuk pulang membawa Rose ke rumah untuk dimarah oleh keluarga nanti.
ツ- ( tbc )
YOU ARE READING
Ⓒ perempuan murah ↬ rose bp & jimin bts
Fanfic"Comel je perempuan murah macam kau ni kan?" "Siapa kau cakap murah?" +this ff contains perverted scene so please think before you read this ff. ©levright || 2017