「 perempuan murah ; tiga puluh lima」

1.5K 121 2
                                    

guys, aku suka kalau korang komen, but please, jangan komen "palli update" or "nak lagiii", aku rimas </3 . jangan kecik hati eh? "( lobiu <3

hah ni, triple update dah ni kot? haha. enjoy!

-------------------------------------------------------------

"Jiyoung..." anak nya yang diletak atas katilnya itu ditenung. Senyuman nipis terukir di bibir. Diusap lembut tubuh anaknya itu.

"Jiyoung rasa, omma mampu ke sayang appa Jiyoung tu?" soal Rose kepada anaknya, Jiyoung yang berumur dua tahun itu.

"He,yaaa~" Jiyoung menggoyang goyangkan tangannya lalu tersenyum menampakkan gusinya itu. Rose ketawa kecil, geli hati melihat telatah anaknya yang comel itu.

"Geurae... Jiyoung saja yang faham omma." kata Rose lalu dibawa anaknya ke dalam pelukannya.

"Omma, sayang, Jiyoung." pipi anaknya yang tembam itu dicium penuh kasih sayang.

skip

"Jimin, amacam dengan hubungan kau dengan Rose?" soal Taehyung lalu merampas ais americano dari tangan Jimin dan disedut air itu. Haus kerana terlalu penat menyusun dan mengemas barang di kedai.

"Ok..." jawab Jimin sambil tersenyum ikhlas. Taehyung mengangguk. Ais americano Jimin diberi kepadanya semula. "Great then."

"Macam mana dengan anak kau? Sihat?" soal Taehyung lagi. Dia suka dengan anak Jimin itu, comel. Geram dia. Dia lah yang paling banyak mencubit pipi Jiyoung semasa Jimin membawa Jiyoung berjumpa dengan mereka tempoh hari.

"Sihat je." Jimin menyedut ais americano nya lalu dipandang sekeliling. Takut nanti Taehyung kantoi curi tulang.

"Kau pandang apa?" soal Taehyung pelik. Dia turut memandang sekeliling kedai tempat bekerjanya itu.

"Nanti bos kau tangkap kau curi tulang, naya kau." kata Jimin.

Taehyung tergelak. "Sekarang waktu rehat, lek lah." Taehyung tersengih menampakkan barisan giginya yang putih itu. Jimin mengangguk. "Oklah, aku balik dulu."

"Kau bila nak cari kerja?" langkah Jimin terhenti. Tanpa menoleh ke belakang, dia mengangkat bahunya, tanda tidak tahu.

"Kau kena fikir tentang masa depan Rose dan anak kau." kata kata Taehyung hanya disambut dengan anggukan darinya sebelum daia berlalu dari kedai itu.

skip

"Hachiu!" Jimin menolehkan pandangannya untuk memandang isterinya di tepi. Dia mendekati Rose. "Gwaenchana?"

Rose mengangguk. Dia menuju ke arah meja solek biliknya lalu ditarik sehelai kertas tisu dari kotak tisu. Dia mengelap hidungnya itu.

Entah kenapa dia banyak bersin hari ni. Nak kata selesma. Entah lah... Demam? Tidak juga.

"Awak sakit ke? Kita pergi klinik?" pinggang Rose dipeluk. Wajah risau terserlah di wajah Jimin. Rose tersenyum senget lalu digeleng kepalanya. "I'm okay. Don't worry."

"Emm..." Jimin melentokkan kepalanya ke atas bahu Rose. Bau harum dari leher Rose membuatkan dia tergoda.

Bibirnya didekatkan di leher Rose lalu dicium leher itu. Rose menolak lembut kepala Jimin tatkala Jimin mula menggigit lembut lehernya. "Jimin, please..."

Jimin dengan hampah menuju ke arah katil. Dia mencapai telefonnya. Layan telefon lah.

Rose memulas pintu bilik dan berlalu dari situ. Dia haus. Kakinya dibawa ke tangga untuk ke dapur.

- ( tbc )

Ⓒ perempuan murah ↬ rose bp & jimin btsWhere stories live. Discover now