"Awak..." Rose memandang Jimin dengan puppy eyes nya, matanya bila dipandang, seolah olah bersinar sinar. Jimin yang sedang melayan telefon mengalihkan pandangan untuk memandang Rose. "Nae...?"
"Awak sayang saya kan?" soal Rose membuatkan Jimin rasa pelik. Dah kenapa tanya soalan macam tu? "Of course lah saya sayang awak, kalau tak, dah lama saya cari perempuan lain." sakat Jimin. Dia menjongketkan keningnya, tersenyum nakal ke arah Rose.
Rose mencebik. Sabar Rose sabar... Dia menarik nafas lalu dihembusnya. "Saya..."
"...sayang awak juga."
Jimin ketawa. Rambut perempuan itu dikusutkan. Hidungnya dicuit geram. "Kenapa dengan awak ni? Nak tambah anak lagi ke?"
Pantas Rose menggeleng. Dia menjauhkan dirinya dari Jimin membuatkan Jimin ketawa lagi. "Ada ada je awak ni kan?"
Rose membuat wajah comel. "Awak... saya nak..."
"...anak baru?" Jimin tersenyum sinis. Rose menyilangkan tangannya ke dada. Dia mencebik. "Ani..."
"Saya nak sleepover kat rumah Lisa." kata Rose. Jimin memandang atas. Lahai, tu je rupanya. "Susah sangat ke nak straight to the point hmm, awak?" Rose tersengih. "Molla... Between, boleh tak?"
Jimin mengangguk lalu tersenyum senget. Ah, baru dia teringat sesuatu. Wajahnya yang berubah serius itu menakutkan Rose. "Ke...kenapa awak? Tak... tak boleh ke?"
"Tak. Taehyung macam mana?" soal Jimin, risau.
Rose mengerutkan dahi. Dia mencebik sebelum tersengih. Paha Jimin dipukul. "Dorang belum kahwin lah! Mana boleh tidur sebumbung! Bulan 9 ni kan dorang kahwin. Haih oppa ni..." Jimin tersengih. Ya tak ya kan...
"Hmm yelah. Jaga diri. Jangan buang tabiat kat rumah orang." Rose memuncungkan bibirnya. Dia berdecit. "Kawan baik saya juga, heh."
⟹skip
"Lisss!" jerit Rose gembira. Kakinya dilarikan ke arah Lisa. Dia peluk erat kawannya itu. Baru sahaja berjumpa beberapa hari lalu, dah rindu macam setahun tak berjumpa.
"Eiihh meh lah pergi bilik aku dulu. Nanti kita live, instagram." kata Lisa lalu mengenyitkan matanya. Rose tersengih. Dia mengangguk laju. "Ok!"
Teruja betul Rose.
⟹skip
"Comel betul kita bila pakai pajama sama. Macam kembar." kata Lisa lalu tergelak. Rose mencebik. "Aku lagi comel kot."
"Tch. Sorry not sorry okay." Lisa memetik jarinya di depan Rose lalu mendecit. IPhone 6s nya dihidupkan lalu app Instagram ditekan.
LIVE.
"Hello guys!" kata Lisa gembira. Rose disebelah hanya tersenyum. Mengamati wajah cantiknya. Ada sedikit keperasanan di situ hakhak.
"So today I'm with my pabo, Rose!" Rose mencebik, ada pula dia dicop sebagai si bodoh kepada Lisa. Dia tersenyum lalu melambai tangannya. "Bello!"
"We are wearing the same pajama, cute right?" Rose hanya tersenyum dan mereka mula buat live sehingga mereka hilang kata kata.
Seperti dulu dulu pula, selalu sleepover di rumah Lisa. Rose tersenyum sendiri. Rindu waktu dulu, rindu Eunwoo juga...
Dia tersenyum pahit.
Perit dan susah untuk lupakan Eunwoo. Apa khabar Eunwoo sekarang? Dia sihat? Dia dah berkahwin? Mestilah, kan? Dia hensem, kaya, baik hati, semua ada.
"Rose, so what do we just eat today?" soal Lisa mematikan lamunan Rose. Rose tersenyum ke arah kamera iPhone 6s milik Lisa.
"We just eat the spiciest ramyun, and I really love it!" kata Rose lalu tersenyum lebar. Teringatkan lagi dia sewaktu dia hampir tercekik akibat kepedasan ramyun itu, but ramyun itu memang terlalu sedap tapi pedas. Buat Lisa, tidak berapa pedas, maklumlah, orang Thailand...
I will try to forget about you, Cha Eunwoo... But it's to hard. Air mata yang mula mengalir pantas diseka. Tidak mau Lisa tahu. Habis dia kena jawab soalan Lisa nanti. Dia mula memandang ke arah kamera semula, senyuman palsu terukir di bibir.
ツ- ( tbc )
YOU ARE READING
Ⓒ perempuan murah ↬ rose bp & jimin bts
Fanfic"Comel je perempuan murah macam kau ni kan?" "Siapa kau cakap murah?" +this ff contains perverted scene so please think before you read this ff. ©levright || 2017