Alex's P.O.V
Aku terbangun.Dah pukul 7:30 malam.Aku mandi dan pakai baju tidur aku.Aku bukak fon.Kawan-kawan aku dah online Mobile Legends.Aku main dengan diorang sampailah Layla ajak sorang pemain yang aku tak kenal.Aku mesej dia "Sape ni?" Layla selamba menjawab "Leo." Aku sempat add dia sebagai kawan dan main sama-sama.Diana jalan dengan Alif,Layla jalan dengan Leo dan aku jalan sorang-sorang.Okey aku mengaku,Leo memang pandai main.Siap dapat Legendary lagi.Mesti dia MVP.Lepas beberapa game,aku mengantuk dan mintak diri untuk keluar game.Aku gosok gigi dan tidur.
Esok paginya~
Aku bangun pukul 6 pagi.Aku mandi dan pakai baju.Harini cuti lagi.Aku bercadang nak bercakap dengan Leo.Aku main game dan sarapan kejap.Pukul 8:30 pagi,aku jalan kaki ke rumah Leo.Layla ada jugak.Kitorang ucap selamat pagi dan tanya khabar.Then Leo keluar."Hai Layla,Alex.Masuklah." Kami masuk ke dalam rumah dia.Cantik jugaklah,perabot tersusun rapi,wallpaper cantik.Bau pun wangi."Cantiknya rumah kau." Aku memuji.Leo tersengih dan ucap terima kasih kat aku.Then kitorang minum air dan berbual kosong.Kemudian telefon Layla berbunyi.Lepas beberapa minit,Layla mintak diri sebab nak teman Diana beli baju baru.Perempuan..shopping..memang tak boleh berpisah.Kitorang ucap jumpa lagi kat dia.Aku memulakan bicara."Leo,aku nak cakap sesuatu kat kau.Sambil tu boleh jalan-jalan keliling kawasan perumahan ni." Leo anggukkan kepala dan kitorang jalan kaki keliling kawasan perumahan tu."Kau nak cakap apa,Alex?" Muka dia nampak keliru.Aku cuma senyum."Tolong jagakan Layla untuk aku,boleh?" Leo berhenti berjalan."Asal ni?Kau kan kawan baik dia." Aku pandang ke bawah.Tak tahu nak jawab apa."Sebenarnya..aku suka Layla.Kami berkawan dari kecik lagi.Aku tak nak kehilangan dia.Tapi dia sangat suka kau.Aku boleh percayakan kau untuk jaga dia,kan?" Leo terdiam.Situasi jadi awkward."Ya..aku boleh jaga dia." Leo bersuara.Aku terkejut sikit."Kau suka dia ke?" Aku bertanya.Pipi Leo merah dan dia anggukkan kepala.Aku pusingkan kepala ke arah lain."Baguslah.." Tanpa aku sedari,air mata jatuh di pipi.Aku tak tahu kenapa.Leo nampak terkejut."Weh,Alex.Asal kau menangis?!" Aku lap air mata dengan lengan aku."Tak..mungkin..tak tahu.." Badan aku jadi lemah.Leo peluk aku dengan kuat.Aku peluk Leo balik.Ya,memang satu pelukan yang aku perlu sekarang ni.Dia lepaskan pelukan."Aku akan jaga dia,Alex.Jangan risau.Dah,kau jangan nangis lagi." Dia hulurkan sapu tangan kat aku.Aku lap air mata aku.Leo memang sesuai untuk Layla.Caring,baik,cool,memang menepati ciri-ciri orang yang Layla suka.Mungkin aku hanya kawan baik untuk dia.Mungkin ini untuk yang terbaik.Aku cuma menahan kesedihan ni."Terima kasih..aku balik dulu,jumpa esok." Aku lambai Leo.Aku ingat nak luangkan masa dengan Alif kejap.Aku pergi ke rumah dia.Alif bukak pintu dan ajak aku main PSP dia.Kitorang main TEKKEN6.Memang best game tu.Aku pun makan sikit kat rumah dia.Aku ucap jumpa lagi kat Alif dan balik rumah.Aku bukak fon dan main game kejap.Kemudian aku termenung seketika.Aku termenung pasal..betapa..sakitnya hati aku..sebab..ESOK SEKOLAH!!!AAARGH!!MALASNYA!!!!
Hello!Ija update lagi.Rasa rajin pulak harini.Kehkehkeh.Harap korang suka.Chap ni pendek sikit.Sori.Tu je untuk sekarang.Bubai!Sayang korang!
YOU ARE READING
Psiko Berhati Lembut(Malay)
FantasiaLayla suka budak lelaki baru kat sekolah dia,Leo.Tapi disebabkan sikap pendiam dan muka setaraf artis k-pop,bapak ramai pompuan tergila-gilakan Leo.Tapi Layla tak putus asa untuk terus dekati Leo.Berjayakah dia?Boleh ke dia buat Leo suka kat dia?