Aku Tetap Suka Kau

552 52 1
                                    

Layla's P.O.V

Seminggu selepas permergian Alex,aku jadi pendiam.Semua lawak yang kawan-kawan malah guru-guru buat langsung tak berjaya buat aku ketawa.Aku cuma layan je kerenah diorang.Kawan-kawan aku mula risau.Aku cakap jangan risau.Tapi jauh di sudut hati,aku rindu Alex sangat-sangat.Aku jadi budak pendiam.Tapi masih berani dan mempunyai imej seorang pembunuh.Cuma tak banyak cakap.Suatu hari,tiap kali aku nak ajak Leo bermain bersama,mesti ada alasan dia.Nak pergi beli barangla..nak siram pokokla..aku jadi hairan.Aku berbincang hal tu dengan Alif."Kau tak rasa bahaya ke?Kalau ade orang rancang nak bunuh kau,camne??" Alif tanya aku kehairanan.Aku selamba menjawab "Aku okeyla..pisau tajam.." Sambil tu aku tajamkan pisau aku.Alif nampak takut tengok aku buat camtu."Sori..takutkan kau.." Alif nampak terkejut sikit.Kemudian dia kata "Eh,takpela." Kemudian aku simpan pisau aku dalam poket.Kemudian aku lambai Alif.Dia pun tak lupa ucap semoga berjaya.Aku cuma tersenyum.Aku pergi rumah Leo."Knock knock" Aku bersuara.Kedengaran suara seorang perempuan sekitar berumur 40-an menjawab "Who's there?" Aku menjawab lagi."Layla." Kemudian perempuan tadi juga dikenali sebagai 'ibu Leo' memberikan senyuman kat aku."Layla!Masuklah." Aku menolak cadangan ibu Leo."Takpelah aunty.Aunty tahu tak mana Leo?" Ibu Leo berfikir sejenak."Aunty rasa dia pergi pantai.Ada urusan penting agaknya." Aku cuma anggukkan kepala."Okey,terima kasih,aunty.Say hi to your family for me!" Aku melambai ibu Leo dan berlari ke pantai.Aku boleh nampak Leo dengan seorang..perempuan!Aku cuma menyorok dan dengar perbualan diorang."Leo..saya..suka awak..awak sangat baik dan hensem.." Reaksi Leo selamba je.Aku cuma menahan sabar sehinggalah..perempuan tu peluk Leo!Dasar perempuan murahan.Aku dengan Leo pun tak bersentuh mana,kau pulak tergedik-gedik pergi peluk laki aku.Memang mintak pisau!Aku keluar dari tempat menyorok aku dan terus tikam perempuan tu.Depan mata Leo.Alamak..aku tak patut bunuh dia depan Leo..nanti Leo benci aku..Lepas tikam dia,perempuan tu rebah dengan badan yang kaku.Aku tak mahu pandang muka Leo.Air mata aku mengalir."Maaf..mungkin..kau takkan suka perempuan macam aku..aku..aku paham..maaf.." Aku lap air mata dengan lengan aku.Leo dari tadi hanya mendiamkan diri,bersuara."Aku takkan ubah perasaan aku kat kau,Layla." Aku tersentak.Perasaan?Leo menyambung lagi."Aku akan suka kau,kau bunuh sape-sape pun,aku tetap suka kau.Aku suka kau dari dalaman dan luaran." Air mata aku mengalir lagi.Ni bukan tangisan,ni kegembiraan.Aku berjalan satu langkah."Terima kasih...sebab sudi suka aku.." Leo hanya tersenyum."Sama-sama.Memang aku suka kau." Aku cuma senyum sorang-sorang dan melangkah pergi meninggalkan pantai tu.Aku basuh tangan dan pisau aku.Aku pun balik rumah.Mandi.Kemudian dengar lagu BTS.Tak sabar nak tunggu hari esok.Sekarang aku bukan pendiam lagi.Layla yang lama sudah kembali!

Hai korang!Bosan,so update kejap.Heheh,mungkin aku tidur kat dalam kelas kot esok.So harap korang suka chapter dan story ni.Sila vote tau.Okey bubai!Sayang korang!

Psiko Berhati Lembut(Malay)Where stories live. Discover now