Part 4

75 3 0
                                    

Part 4

Kami pergi tgl kn dorg. Yeen hanya diam ja spanjang pjalann.

"Yeen. Apa ba yg jadi tdi? Napa tiba2 kamu gaduh lepas tu sa pn terlibat." -sa

"Sa sakit hati ba chels..yg Zam buat ko macam tu. Lgi sa sakit hati dia ckp yg bkn2 pasal ko." -bilang Yeen tapi dia perasan ada Randy trus td jadi teruskan crita.

"Utk pngetahuan ko chels sa sdh break dgn tu jantan!!" -Yeen.

Yeen ni masih boleh rilex ja kalo dia putus. Bkn sekali dia putus cinta bekali-kali sdh. Yeen ni jenis cepat terima cinta lelaki baru walaupn llaki tu tda menjanjikan kebahagiaan. Dia cuma mau enjoy. Supaya tda rasa kesunyian. Sebenarnya sa juga mudah jatuh cinta tp utk terima cinta? Sa masih boleh berfikir. Tapi entah sampai bila bgini.

Dalam perjalanan pulang kami bnyk berdiam diri ja. Randy pun faham keadaan kami. Sambil2 sa tunjuk arah jln tempat tggal sa. Sampai2 ja trus Yeen keluar dri kreta masuk di rumah sewa kami. Sa pula layan dulu Randy kejap. Tda bagus juga kan dia sdh tolong lepas tu kasih tinggal dia macam tu ja.

"Tq Randy, sbb tolong tadi." -sa

"Ok ba. Bah, masuklh tgh mlm sdh ni. Bisuk kerja." -Randy senyum. Tenang ja dia. Lelaki ni pandai berpura-pura kn.. tapi selagi sa rasa dia baik biarlah sa bebuat baik jgk dgn dia. Lpas sa masuk rumah Randy pn pulg.

Malam tu sa tda dpt tido lagi. Sa tgk Yeen duduk dekat jendela sambil hisap rokok sa tau dia stress. Sa pigi dekat dia.

"Yeen,jomlh kita tido bisuk lambat lagi bangun" -sa.

Erda dan Ain nyenyak sdh tido. Yeen masih lagi hisap dalam2 tu rokok sambil hembus asap tebal. Sa tingu ja Yeen rasa kesian pula.

"Chels,try ba 1 batang, kasih kawan sa." -Yeen.

"Alaaa,sorry Yeen nda sa pandai." -sa tolak dgn baik. Merosakkn diri ja merokok ni tpi sa tda dpt larang Yeen buat apa yg dia mau.

"Naaahh! ko hisap sikit ni bekas sa." -Yeen kasih sa tu rokok yg sparuh sdh jdi abu.

"Laaahh,bilang kawan. Mcm ni la sa chels. Bila sa tekanan rokok ni la tempat sa lepaskan semua masalah. Nah cubalh. Jan ko talan tu asap. Macam ni tingu arrh." -Yeen tunjuk cara hisap rokok.

Sa tda mau kasih kecewa Yeen. Sa cuba ja la. Mula2 hisap sa batuk2. Dua kali percubaan sa rasa kesiukan pula. Lama2 sa rasa siuk makin sa suka pula. Sa dan Yeen lepaskan mslh trpendam dgn merokokmlalui rokok. Siap ja trus kmi tidur sbb mau pigi kerja esok pagi. Wlaupn ada mslh tda juga di bawa2 smpai tmpat kerja. Lepas Has resign bos bos tambah 2 org staff. Dulu kami susah mau ambil cuti sbb kurang pekerja. Sekarang blh sdh ambil cuti berehat.

Sejak sa belajar merokok dgn Yeen sa pula yg melebih-lebih. Kadang sa masuk tandas utk habiskan sebatang rokok. Tiap pavi Randy selalu dtg tempat kerja sa. Kadang bkn dtg pigi mkn mau jumpa sa ja. Randy ni kerja sebagai cikgu tp cikgu apa sa tda taulah😁. Sbelah malam dia rajin pigi gym jdi lepas ja dri gym msti dia singgah di restoran minum dengan kawan2 sado dia. Lpas pulg kn sa pula rajin lepak di restoran sbb c randy ajak sa, Erda dan Yeen pun ada sdh sangkut dengan lelaki sado tu (kawan randy). Baik btul Randy dgn sa bikin sa mula jatuh sinta ja dgn Randy. Randy pn macam tu juga dia bilang sinta sa,kira sama2 sintalah😅 trus kami coulpe.

Hari tu sa minta cuti 2 hari mau balik pigi rumah mama angkat sa(mama has).n
Randy yg hantar sa sbb ada makan2 adik Has birthday. Sebelum balik sa pigi beli hadiah dlu.

"Syg ambil cuti 2 hari kan. Dlm 2 hari syg di rymah mak angkat syg ja k?" -Randy

"Yalah,jadi mau pigi mana lagi? Rugilah cuti 2 hari sa balik terperap dlm bilik ja." -sa

Chelsia Amanda (Part 1- 25 COMPLETED)Where stories live. Discover now