Sa pusing belakang tgk.
Rustam😱?! sejak bila dia di sabah ni? Dlm hati seja.Sa minta kawan Hila dtg dekat Rustam. Perasaan benci sa btambah2 bila nmpk dia! Sa tda boleh lupa dia panggil sa sundal! Automatik sa teringat perbuatan pakcik2 dia sekali!
Rustam- Chels, blh kita bincang? Hmm,kita bincang di bilik abg.
Sambil Rustam berjalan mau naik ke hotel. Sa pun ikut sbb mau kasih selesai masalah kami. Sa bawa Hila juga. Tda lama tu Rustam perasan Hila di sebelah sa. Rustam mcm bagi signal sama Hila. Hila pun rasa serba salah sama ada kasih kawan sa atau tinggalkn sa.Sa- Hila,ikut ja sama2 sa.
Sambil sa tarik tangan Hila ikut sa.Sampai bilik hotel.
Rustam tutup pintu kami bertiga dlm bilik. Tapi Hilaa menjauh sikit dri kami seakan faham dan bagi kami ruang utk becakap.
Sa- napa ko cari sa? Bkn sa ni perempuan sundal ka?!
Rustam- chels,abg minta maaf. Masa tu abg sakit hati dengar. Bila abg fikir balik tda patut abg ckp mcm tu sama syg.
Sa- syg??siapa sayang kau sini? berapa lama sdh kau di seberang ada hubungi sa? Ada tanya khbar? Bginilah Rustam, lebih baik sampai sini ja lh hubungan kita. Biarlh kita buat haluan masing2
Rustam- apa maksud kau? kita sdh tda hubungan apa2?
Sa macam biasa angguk kepala kasih iya.Rustam- jgn harap!! Ingat chels, kau masih bini sa yg sah! Sa tda akan ceraikan kau!!
Sa- bini? ya mmg sa bini kau tapi sa tda sanggup punya laki macam kau! yg lebih percayakan org lain dri bini sendri! Laki apa begini? Sdh lama bebas tapi tda penah hubungi bini sendri sedangkan sdh tau no fon sa!!
Rustam- ckp jak la. kau sebenarnya sekarang sdh bebas tda beban dlm perut kn? Senang la blh menggatal lagi dgn llki lain dan bunting lagi!
Sa- suka hati kaulh Rustam. Mmg kau suka kan cakap sembarangan.
Sakit hati sa Rustam ckp mcm tu. Memang fikiran dia sa ni perempuan murahan.Rustam- ok! Kalau btl kau mau sampai sini ja hubungan kita.
Sambil Rustam buka tali pinggang dia. Entah dia mau buat apa. Hila nampak ketakutan trus buka pintu bilik lari keluar kasih tinggal sa.Sa- apa kau mau buat sama sa Rustam!
Sa mula mengundur.Rustam- takkan kau tda tau. Kita kan masih lagi suami istri😏. Tda salahkan kalo abg mau..
Rustam dgn gaya mau rogol. Dia tarik talik pinggang dia buka zip seluar.Sa- Rustam!! Kau jangan berani sentuh sa!!
Sa cuba beranikan diri. Rustam makin hampir dan sedikit lagi sa rebah dikatil kalo makin undur.Sa- Rustam! Jangan! Lepaaass!!
Sa melawan Rustam mula naik gila, sa tendang perut dia dan lepaskn diri dari genggaman Rustam. Baru sa mau melangkah arah pintu terus Rustam tangkap sa balik dan cabut tali pinggang dia dgn gaya mau pukul sa.Rustam- kenapa kau berubah ha?! Saya ni suami kau!! Takkan itupun kau tda boleh layan!! Knpa lelaki lain yg bkn suami kau sanggup layan!! Jgn bikin sa jadi gila chels!
Rustam nampak sgt marah dan mula angkat tangan sambil genggam tali pinggang.Sa tutup mata hampir kena tali pinggang. Tiba2 pintu bilik dibuka.
Dex- Wooii!
Terus sa buka mata dengar suara teriakan. Sa nmpak Dex dgn Hila. Mesti Hila call Dex masa keluar tadi. Sa cepat2 latu dan peluk Dex.
Rustam-oh! Patutlh tda ngin layan suami sendiri. Ada pula jantan lain yg boleh puaskn!
Dex- encik, jaga sikit bahasa tu.
Cool seja Dex cakap.Rustam- kau siapa suruh sa jaga bahasa? kau tda tau malu ka dekat2 bini org?
Rustam menuding jari arah Dex.Dex- sa sarjan Dexander Luis (sa reka ja tu nama😆).
Rustam tiba2 bluuurrr lepas dengar yg Dex tu polis.
Dex- Encik blh tunjuk ic/pasport?
Dex sengaja geratak Rustam.Rustam- erkk.. tuan sa ada pasport tpi di pegang oleh company. Bos sa bagi photostet pasport ja.
sambil Rustam hulurkan kertas dokumen dia. Rustam nmpk takut2.Dex- buat apa ni kertas?? Bikin bungkus ikan bilis ja ni.
Dex terus menggertak RustamDex- Ok, oleh krna kau suami chels kali ni sa lepaskn dan sa mau mlm ni kamu selesaikn masalh dgn baik. Sa jd saksi.
Lepas bincang2 Rustam setuju lepaskn sa dgn talak 1. Dari muka dia boleh tau mcm tetpaksar. Tapi biarlh yg penting sa sdh tda ada ikatan sama Rustam.
Lepas sa cerai sama Rustam. Dex macam mengharap sa terina cinta dia. Tapi sa belum dapat terima mana2 lelaki dlm hidup sa buat masa skrg. Sebulan kemudian sa pun dapat gaji kerja pub. Sa ambil cuti balik rumah Has. Sambil bagi mama angkat sa duit belanja rumah dan bawa Rura jalan2. Macam biasa Dex juga yg temankan sa. Sa tda mau bagi harapan dgn Dex tapi dia nampak besungguh dan sanggup ikut sa pigi mana2. Siap shopping sa luangkan masa dgn Rura sa dirumah.
Mak angkat- chels, mak perasan kebelakangan ni mcm ada kreta slalu berhenti sana di simpang. alas juga mama mau pigi tegur,mama suruh bapa kau pigi tapi dia bilang mungkin JKR ja tinguk keadaan jln. Has pun perasan, balik2 tu kreta berhenti tingu sini rumah.
Sa- mak nampak ka sepa dlm tu kereta.
Mak- pernah sekali mak nmpak lelaki tapi mak tda kenal sapa. Masa tu Has teda. Dia pigi buka cermin kreta dia perhati ja Rura bermain diluar. Terus mak bawa masuk Rura. Takut pula mna tau penculik.
Sa- mcm mna muka dia ma?
sa mula rasa tda senang hatiMak- orgnya hensem, putih2 cerah. Tapi bkn dia yg memandu.
Sa- jangan2 Rustam!
Mak- Rustam?
mak hairanSa- bekas laki sa mak. Takut nnt dia bawa lari Rura. Mak tlg tingu2 kn Rura ya mak?
Penuh hrpan sa sma mama angkat. sa takut Rustam buat hal.
Mak angkat sa pun angguk tanda fhm.Mak- jan risau selagi mak yg jaga Rura. Jgn dia mau mcm2,bkn anak dia.
Sa peluk mak angkat sa rasa lega sikit.Beberapa hari cuti sa kembali bkerja. Sa happy dgn kerja sa skrg. kadang cust minta kebenaran sama bos supaya sa boleh temankn minum. Time tu sa belum biasa minum minuman keras cuma sdh biasa dengan bau minuman. Bila ada masa free ssa curi2 masuk toilet merokok. Lama2 jadi kebiasaan. Custmer pun ada yg tau sa merokok cuma tda la over sgt sana sini tayang merokok. Kadang sa teman cust minum,sa hanya minum coke ja. Lama2 sa cuba sedikit demi sedikit tu minuman dan akhirnya sa biasa cuma sa minum tda sampai mabuk sbb sa kerja. Itupun cust bawa sa tda la mau kecewakan cust dan sa slalu terima "tips". Buatkn dompet sa tda pernah kosong. Dengan duit tipslh sa belanja utk barang keperluan gaji mmg sa akan bagi separuh dgn mak angkat sa selebihnya sa simpan. Walaupun tda yg ajar sa bejimat ss sdh biasa menabung dari kecil.
Malam ni malam meriah dipub sebab ada "ladies night". Ramai custmer miang kena layan GRO. Sa sibuk hantar2 minuman. Kadang ada yg ambik kesemoatan taruk sa minta teman minum. Bagi sa itu cuma perkara biasa. Malam makin larut sa masuk ke tandas dan hisap rokok bagi segar diri. Siap ja terus sa keluar dan telanggar seseorang dalam keadaan lampu pub yg samar2. Sa cuba tingu sepa
Kauu?!
kami serentak bercakap.
Bersambung.
YOU ARE READING
Chelsia Amanda (Part 1- 25 COMPLETED)
RomanceINTRO (True Story) Kisah gadis yg cantik dan baik, sekolah tda sampai ke mna krna sifat dia yg liar kesan dri ibu bapa yg tda bertanggung jawab. Di sni jgnlh aibkan ibu/bapa, cukuplh dri mna dtgnya punca sifat tu dan dia masih blh jaga kesucian dia...