#ChelsiaAmanda
Part 24
📲ya. Ini nmbr Dex. Sa ni rakan keja dia. Kami sini hospital.
Sa📲hahh?! Hospital?
Jantung sa mcm mau gugur. Sa mula sesak nafas dada sa sakit!📲cik. En.Dexter mengalami kecederaan smasa mnjalankn tugas. Kami sedang tggu family dia. Kalo cik salah seorg family dia. Tlg dtg segera. Dex perlukan sokongn bagi dia kekuatan utk brtahan.
Sa hanya mampu mendengar dengan linangan air mata😭. Sa trkejut dengan berita tu.
Sa mesti kuat! Sa bagi kata2 semangat diri dan terus kluar menuju hospital. Sampai ja sana Dex masih dalam ICU. Tda lama dari tu sa nampak bos sa? Apa dia buat sini hospital? Sepa dia dgn Dex? Tapi persoalan tu hanya ada dalam hati sa. Bos datang hampiri sa dan cuba tenangkan sa.
Ya Allah😭 apa yg trjadi dengan Dex? Tolonglah sembuhkan Dex. Jauhi Dex dari prkara yg tda diingini.🙏 Sa nampak bos call seseorang lepas tu balik2 bebunyi tlefon dia. Balik2 juga bos menjawab panggilan sambil menangis. Tiba2 bilik ICU dibuka. Sa terus brdiri mau tau keadaan Dex.
Doktor- isteri tuan Dexter?
Doktor tu tanya sa. Sa hanya geleng kpala. Biasa nya sa angguk kn?Doktor- kluarga tuan Dexter ada?
Sa geleng lagi macam org bodoh.Bos- ya sa doktor.
Sa tingu bos😱Bos- sa abg sulung dia.
Sa mula bingung. Bos abg Dex? Dalam hati sa penuh tanda tanya.
Doktor- mcm ni encik. Tuan Dexter mengalami luka yg sgt dlm. Menyebabkn trkena jantung. Skrg ni dia masih boleh brtahan. Tapi kami minta maaf. Kami sdh cuba sedata upaya utk mnyelamatknnya. Slebihnya kita serahkn kpd Tuhan.
Bos sa tda dapat tahan air mata. Tanpa rasa malu bos sa mula menangis.
Doktor- puan. Sa faham. Puan pergilah jenguk suami puan.
Aik? Ni doktor ni silap sdh.Hati sa mcm kena siat2. Sa terus cepatkn langkah masuk jumpa Dex. Begitu juga bos.
Bos- Bro,bangun bro. kau mesti kuat! Sa tda blh jaga satyrang tu pub kita. Tda jaga chels klu dia keja. Kau tda takutkh kalo ada yg kacau? Sa tda dpt tlg tau!😢
Sambil menitiskn airmata. Sebenarnya bos sa ni gontutan (mcm pundan tu gaya2 dia tapi lelaki sejati masih) ba.Sa rasa sebak. Trkejut juga sa rupanya selama ni sa kerja di pub Dex yang dijaga oleh abg dia. Sa hilang kata2 hanya menangis sambil perhatikan Dex yang terlentang atas katil penuh dengan alat2 besambung. Bos sa mungkin sengaja bagi sa ruang bedua dengan Dex terus dia keluar.
Sa pegang tangan Dex dengan genggaman kuat. Air mata sa bertambah laju mengalir nampak keadaan Dex😭.
Sa- Dex😭 bangun. Sa ni chels. Abg ckp kejap ja kn balik? Chels tggu abg dirumah. Chels takut. Abg mesti kuat! Abg syg chels kn? Abg bangun ya? Chels janji kalo ang bangun chels berubah. Chels tda keja lagi d pub. Tda lagi layan lelaki lain. Abg kn janji mau jaga chels dgn Rura😭. Abg bangun nti kita balik ya? Kita jumpa Rura. Mesti Rura rindu abg😭😭. Abg bangun la! Jan kasih takut chels😭.
Sa peluk Dex. No respon. Sa harap Dex dengar apa sa cakap tadi.Sa terasa kepala sa di sentuh. Cepat2 sa bangun tingu Dex sedar sudah. Terus sa mau tekan yang untuk panggil doktr tu. Entah apa nama dia tapi bunyi2 tu kesan pernafasan yg tik tik tik♒〰.Tapi Dex tda suruh tekan. Dex ambil tangan sa dan cium. Sa hnya menangis😭.
Sa- abg jgn tinggal kn chels ya?😭
Dex hanya senyum dan angguk perlahan sambil menahan sakit.Sa- abg janji ya? Chels pn janji akan buang tabiat buruk chels. Chels akan ikut ckp abg.
Dex- chels.
Perlahan suara Dex panggil sa.Tiba-tiba bos sa masuk dengan doktor.
Bos- bro! Akhirnya kau sedar juga.
Punya happy bos sa.Sa bagi doktor ruang pigi cek tekanan darah Dex. Semua dia cek dibadan Dex tapi tda juga dia suruh kami keluar. Mula la muka tu doktor macam tda senang. Doktor suru kami ambil peluang yang ada. Hati sa mula tda tenang. Doktor tu pun keluar.
Sa- bos? Selain bos ada lagi ka kluarga Dex yg lain?
Bos- oh. Ada yg lain otw dari kg. Tda lama sampai juga tu.
Sa angguk tanda faham.Sa dekatkan diri dengan Dex. Tiba2 banyak darah keluar dari belakang Dex. Bos pun terkejut!
Sa- bos?! Cepat panggil doktor!
Bos pun berlaru keluar.Sa ketakutan tingu Dex begitu sampai lupa pasal alat bikin tekan panggil doktor😭. Dex genggam tangan sa. Sejuknya tangan Dex. Sa gosok2 dan cium tangan Dex.
Dex- chels..
Suara Dex perlahan sangat. Sa dekatkan telinga sa dekat mulut dia mau dengar Dex cakap.Dex- Chels. I love u. Abg sayang sangat chels. Sepa pun chels abg tetap terima seadanya. Syg ja..ja..ga..gaa! Rurr..rahh! Ba.ba..ikk! A..a.bang tak daaaap..patt jaa..gah! Sa..sa..yang sa..ma Rur..rahh!
Dex semakin kritikal darah banyak mengalir😭😭. Dan baru sa teringat bisikan suara ni hampir sama dengan suara yg sa dengar time cuci kain dirumah Dex😱. Sa mula takut Dex pergi jauh😭
Sa- Aaabanggg! Abg tda bole kasih tgl chels😭.
Sa peluk Dex yg berdarah. Dex usap2 lemah kepala sa dgn lembut. Terasa tangan Dex sejuk sangat!Dex- sa..yang.. d bi..lik a.a.bang! A.a..da di..di..ary dan fon aa..a.bang chels jaa.ga..pass..word aa..a.bang a..da daa..lam dii..ary!
Sambil Dex serahkan tlefon tapi tda sempat sa sambut terlepas dari genggaman Dex😭😭!Sa- abg?! Abg!! Bangun! Bangun! Ya Allah! Knapa kau ambil dia dari sa!! Abg Dex tda berdosa😭 knapa bukan sa yg kau ambil?! Sa penuh dosa! Knapa?!
Bos- Bro?!!😭
Sa tda perasan bos dgn doktor datang.Sa- bos! Dex sudah pergi!😭 dia tinggalkn chels😭
Doktor- sabar ya puan? Luka suami puan amat dalam. Bila dia begerak akan mnyebabkn pendarahan banyak.
Kalaulah dia suami sa😭. Tda lama tu semua alat2 yang besambung dibadan Dex kena cabut. Family Dex pun baru sampai. Tapi bapa dia ja datang entah mana mama dia. Mayat Dex kena hantar ambulans balik kg dia. Bapa dia minta Dex dikuburkan di kg dorg. Sa pun ikut sekali pigi kg Dex dengan keluarga angkat sa dan Rura.
Rura- mamy mamy. Napa uncle tu?Sa- uncle mau jalan sdh syg. Uncle bkn disini lagi. Uncle tgl kn mamy dan Rura😢.
Rura- uncle mati ka mamy?
Rura cuma tau ayat mati ja. Dia belum faham sepenuhnya. Sa hanya angguk.Has panggil Rura takut dia soal yg bukan2. Sa dekatkan diri dengan mendiang Dex. Lupa bagi tau Dex ni kristian sa pula muslim. Rura datang dekat sa dan tingu muka Dex dalam keranda. Tiba2 Rura menangis macam dia faham erti kehilangan.
Sa- napa syg nangis?
Org sekeliling kami pn ikut bersedih.Rura- mamy. Tda sdh uncle😢 tda sdh kasi beli Rura mainan. Uncle slalu dtg ruma kasi kwn Rura main kalo mamy tda😢. Mamy pun tda bagi uncle mkn ubat kalo sakit.
Rura lepaskn marah dengan sa😢. Sa terus peluk Rura dan menangis😭.Sebelum kena kubur kami semua bekumpul disekeliling Dex. Ramai yg datang terutama rakan2 polis Dex bagi penghormatan terakhir😭.
Sorry banyak skip.
Lepas siap dikebumikn sa tinggal dalam beberapa hari dirumah bapa Dex. Kami becerita sambil bekenal2. Rupanya family Dex sudah lama kenal sa. Dari cerita bapa Dex. Dex sudag buat persediaan memeluk islam dan ingin melamar sa. Tapi jodoh kami tda panjang ajal datang lebih awal. Sa tda sempat buat apa2😢.
Bersambung.
YOU ARE READING
Chelsia Amanda (Part 1- 25 COMPLETED)
RomanceINTRO (True Story) Kisah gadis yg cantik dan baik, sekolah tda sampai ke mna krna sifat dia yg liar kesan dri ibu bapa yg tda bertanggung jawab. Di sni jgnlh aibkan ibu/bapa, cukuplh dri mna dtgnya punca sifat tu dan dia masih blh jaga kesucian dia...