Part 1

227 9 0
                                    

Part1

Nama sa Chelsia Amanda(bkn nama sbenar) pggil ja chels. Umur skrg 29thn. Mama budak sdh ni. Kisah ni masa sa berumur 16thn, berasal dari keluarga yg sederhana dan banyak konflik kluarga. Bila mana dady dan mamy cerai, dady kahwin lain begitu juga dengan mamy. Sa ramai adik beradik tiri dari sebelah dady, sebelah mamy pula sa saturang ja. Sa anak tunggal dri hasil hbungan mamy dan dady tpi membesar dengan nenek sa di kampung. Lepas nenek sa meninggal dunia😢, sa balik tggal dengan mamy. Mamy sa kahwin dgn lelaki kaya dan sa akui dia mmg baik tapi sayangnya cara mencari rezeki bkn hasil yg halal. Bapa tiri sa ni ada anak bujang hensem. Mamy sa biarkn sa buat sesuka hati dgn hidup sa. Mamy hnya ambil tahu sama ada sa masih ada duit atau tidak, selebihnya "pandai2lh hidup". Hampir stiap hari rumah yg besar ni dipenuhi dgn lelaki2 berbeza bangsa terutama yg kaki judi. Sa bnyak habiskn masa terperap di bilik, keluar bila rasa lapar ja. Bila kluar bilik ada la mata2 buaya tgk sa macam mau mkn org. Mamy sa rilex ja duduk tgk org main judi dengan asap rokok yg tebal. Abg tiri sa ni baik sangat sama sa, tapi sa tda tau perangai dia jenis yg macam mna. Walaupn hidup sa senang tapi membosankan. Sa lebih suka terperap di dalam bilik sambil layan radio dan sa salah satu pendengar setia muzik FM kadang sa suka hantar luahan hati dan request lagu. Dari situlh ramai kenalan sa dpt dari udara muzik FM. Paling best dulu sa suka layan kolony😃 (duuuulu nma dia MPOK skrg kolony) mesti ramai yg penah main kolony dulu kn?

Abg tiri sa ni suka btl dekat2 sama sa,dia pun punya minat yg sama suka dengar radio, sa sdh anggap dia macam abg kandung sa. Pernah sekali dia minta kebenaran mau join sa di bilik sama2 dengar radio sa pun ok. Lama2 abg tiri sa terbiasa sdh keluar masuk di bilik sa. Mamy sa pun anggap kami sdh macam adik beradik. Bapa tiri sa ni selalu bagi sa duit, tda pernah kosong dompet sa. Duit tu sa simpan. Bgitu juga dengan abg tiri sa selalu bagi duit sama sa. Malam tu org main judi di rumah sampai pagi. Jadi malam tu sa dan abg tiri sa dengar radio, tapi sa tda sedar sa tertidur. Bila sa sedar macam ada yg meraba tubuh sa
"astagaaa! Abg?! Apa abg buat ni?" -sa

"Teda. Abg mau pakai kan chels selimut."-abg tiri

Jadi sa pun percaya. Malam tu sa tda dapat tidur, radio masih lagi on. Abg tiri sa pun masih lagi siok2 mendengar mcm tda pandai balik sdh di bilik dia.

"abg.. abg tda mengantuk kh ni?" -sa

"Blm lagi, abg tggu ni ucapan abg ke udara." -abg tiri

"Oowh.." -bilang sa sambil buat2 muka mengantuk..

"Chels, dengar tu nama abg di sebut sdh." -dgn muka2 happy abg tiri sa kc kuat vlume radio.

Penyampai radio- Ini drpd abg black (abg tiri) di tujukan kepada insan yang tersayang Mawar berduri (sa) aku hanya mampu katakan I love u. Waaahh! Begitulh luahan dri pda abg black, ringkas dan padat tpi maksud amat mendalam. Ya! Semoga Mawar berduri dapat mendngar dan memahami isi hati abg black.

Sa pula macam tda percaya. Mungkin ni hanya suka2 ja abg black minta disiarkn di radio. Tapi abg black yakinkan sa yg dia betul2 suka sama sa bkn sbagai adik tapi lebih dri seorang adik. Dia pegang tangan sa mau pastikan yg sa balas cinta dia. Tapi sa tda dapat terima. Dia bkn lelaki yg sa mahu. Abg black paksa sa terima cinta dia dlm keadaan org diluar berjudi dan mamy sa pula sdh tidur. Abg black mcm mau buat hal sama sa. Dia paksa sa rebah kan badan tapi sa tolak dan tendang perut dia. Rupanya selama ni abg black pura2 baik sama sa. Sebenarnya sa tda selesa juga tggal di rumah sarang perjudian ni sbb pelacur pn ada! Sa tda dapat terima mamy sa buat kerja haram ni. Biarpn dia tda brjudi tapi dia sebagai tuan rumah kira bersubahat. Sa stress time masih blajar dan sbb ni juga la sa tda ambung belajar. Tda tahan hidup dlm rumah mcm ni sa pun pergi tinggalkn mamy sa.

Sa pergi ke daerah lain tinggal bersama aunty sa sebelah dady. Dirumah anty sa tolong jaga anak aunty sa. Setahun sa tggal jaga anak aunty tanpa gaji hnya di tanggung makan minum. Lepas setahun, aunty mau jodohkan sa tpi sa tda mau. Gara2 tu aunty sa pun benci sama sa. Sa pergi lagi cuba nasib hidup berdikari ditempat lain. Masa tu sa sdh berumur 17thn. Sa cuba nasib cari kerja di restoran keling😅. Lepas dpt kerja di restoran tu sa dpt bnyak kenalan. Restoran tu buka 24jam, shift sa kerja siang mula jam6am to 6pm. Selepas jam 6pm kami bebas. Sa ada 4org sahabat perempuan di restoran tu c Has, Ain, Yeen dan Erda (bkn nma sbenar). Antara 4 sahabat sa ni masing2 berlainan sifat. Ada yg nakal2, ada yg baik akhlak. Tapi kami tetap satu hati. Has shbat yg baik dia mmg jenis bertudung dan lemah lembut. Ain seorg yg setia slalu pigi dating ja kerja dia. Yeen pn baik, dia tda akan biar kawan dia kena buli, ada tomboy2 sikit dan balik2 tukar bf. Erda ni jnis yg cpt berubah mood, kejap baik kejap naik angin tapi susah senang dia ttp ada untk kami. Time kerja kami akan mengenakan tudung ,bila hbs wktu kerja kami buka tudung. Mmg wajib kerja restoran muslim mesti guna tudung kan. Habis ja waktu kerja kami jadi liar.

Chelsia Amanda (Part 1- 25 COMPLETED)Where stories live. Discover now