Kalo ada typo pandai2 la paam arh. Dua kali seja sa cek ni.
Selama seminggu sa di kampung mendiang. Sa minta tolong bos ambil tu diary di bilik Dex. Handphone Dex sa tda dapat buka selama tu sebab tda tau password. Lepas dapat tu diary sa tahan hati dulu buka. Sa belum bersedia buka. Lepas dari kg Dex sa balik rumah sewa sama2 Hila. Sepanjang tu Hila banyak bagi kekuatan dan hiburkan sa. Rura sa tinggalkan dengan keluarga angkat sa iaitu Has. Bos pun bagi sa cuti untuk bagi sa ketenangan.
Banyak sa skip ni.
Suatu hari tu, lepas Hila pigi kerja time petang sudah. Sa duduk termenung mengenang nasib sa. Baru pa sa teringat diary dan handphone mendiang. Sa ambil kekuatan sekejap untuk membaca diary Dex.
Sa harus kuat! Sa mesti terima kenyataan! Kata2 semangat untuk diri sendiri. Sambil begegar sa buka diary tu. First muka surat ada password handphone👇
📒📖-kata kunci fon *chelsiaAmanda*Sa rasa terharu nampak password dia nama sa😢. Begitu dalam cinta Dex terhadap sa. Sa seja yang tda pandai menghargai😭. Sa cuba on tu handphone. Screen dia gambar sa dengan Rura😢.
Dex sa minta maaf. Minta maaf sgt2 tda hargai kau selama ni😭 bodohnya sa!
Sa cek galeri ada gambar2 dia dengan kawan kerja dia. Semua sa cek satu2 sampau sa nampak punya banyak gambar candid sa dengan Rura😭 rupanya Dex curi2 gambar kami. Tapi ada juga gambar sebelum sa kahwin😱. Takkan dari awal Dex sudah kenal sa? Kalau lah dari awal Dex kenalan dengan sa mungkin nasib sa tda akan jadi begini😭. Semua pun sudah terlambat. Lepas cek handphone sa buka diary.Cek punya cek mcm teda sdh yg special..sa buka diary dan bersedia utk membacanya(oh ya..sa menaip secara ringkas contoh mendiang dex, sa ckp dex jaklh..n diary sa taklh tarikh bila dex tulis diary sbb susah mau di ingat)
Tarikh sa kurg pasti tapi sa agak2 time ni sa kerja restoran.
📖 sepa ka dia? Inginku kenal lebih rapat tp nampknya dia sdh berpunya.📖hari ni dia memakai tudung warna merah. Hati sa semakin jatuh cinta.
Skip la yg lain.sbb banyak btul dia tulis
📖kini dia milik org dan tda lama lagi akan mmpunyai cahaya mata.
Skip.
📖dmana pn kau berada. Kau akan ttap dhati.
Skip.
📖brtahun dia mghilang. Tda sangka trjumpa lagi dan sa rsa sa semakin dekat tpi dia tgh bahagia
📖maafkn sa. Bkn sngaja pisahkn kamu. Tpi tugas sa sbgai polis utk menangkapnya
📖sa akan uba sedaya upaya sa menjagamu walau dari jauh
📖peluang utk sa mndekatinya
📖Chelsia Amanda namanya. Arura anaknya. Dengar dari jiran.
Skip lagi
📖chels. Sebelum sa melamarmu, sa bagi kau kebebasan. Walaupun hati sa sakit.
📖-sdah bertahun sa tggu. Kini saatnya utk mengubah hidupmu chels. Abg sgt sygkan chels dan Rura. Abg tda mau syg di hina oleh sesiapa. Sepa pun syg di masa lalu, abg terima. Yg berlalu biarlh berlalu. masa sekarg lebih penting utk memperbaiki masa akan datang. Abg harap chels berubah dan jaga Aurura..
Jangan abaikan Rura, syg fikirlh. Aurura mcm anak sa sdh, jgnlh bagi contoh yg tda baik. Abg tda mau nasib Rura jadi mcm chels bila besar nnt.Sampai sini ja penulisan Dex😢. Dia telah pergi utk selamanya.
Skip.
Sa sudah resign di pub. Mulakan kehidupan baru. Buat sementara waktu sa tinggal di rumah mama angkat sa sambil ikut Has bisnes kecil2lan. Sa move on dan hidup harus di teruskan. Kawasan rumah mama angkat sa ni luas dan ramai jiran. Biasa la kalau kampung kan. Banyak tanakwagu selalu lepak ada yg trip2 jadi bapa angkat Rura. Susah ba hati sa ni trlalu lembut, biar sa cuba kawal tapi hati sa degil. Tabiat merokok dan minum arak sa dapat sudah ubah sikit2. Biar lambat asalkn niat tu ba kan😁bukan senang ni mau ubah.
YOU ARE READING
Chelsia Amanda (Part 1- 25 COMPLETED)
RomanceINTRO (True Story) Kisah gadis yg cantik dan baik, sekolah tda sampai ke mna krna sifat dia yg liar kesan dri ibu bapa yg tda bertanggung jawab. Di sni jgnlh aibkan ibu/bapa, cukuplh dri mna dtgnya punca sifat tu dan dia masih blh jaga kesucian dia...