Bab 5 - Terbaik Dari Cahaya

2.6K 80 37
                                    

Hi fellow readers,

I'm back with Bab 5. Hope you guys enjoy it.🙆 However, I have a bad news for you.🙇I'm maybe considering of deleting Lost 2.😢 This is because I worry if I got lost in the storyline and dissapoint you.😞 What do you guys think?😶 Anyway, do vote and comment.😉

Xoxo,💋
March Volk

⚠⚠⚠

Zandra menghirup secawan kopi di dalam cawannya. Dia sudah mulai bekerja di syarikat cawangan London. Ammar juga sudah tiba dan bekerja seperti biasa dengannya. Zandra berdiri dan berjalan-jalan secara perlahan buat sementara untuk meregangkan badannya. Matanya tertancap pada senaskhah buku yang tebal dan berhabuk di atas almari kayu. Langkahnya menghampiri almari itu dan menarik lembut buku itu keluar.

'Terbaik Dari Cahaya'
WAFDA

Zandra terpaku seketika sewaktu dia meneliti tajuk buku itu. Bagaimana buku seperti ini boleh berada di sini? Dia perlahan-lahan menyelak muka hadapan namun nasib tidak memberikannya peluang. Ammar yang tiba-tiba sahaja datang entah dari mana terjengul di hadapan pintu pejabat Zandra. Zandra melurut hatinya yang terkejut dahsyat akibat perbuatan Ammar lalu cepat-cepat menyimpan semula buku itu.

"Sorry. Hampir mati eh?"gurau Ammar sambil menutup pintu dengan sengihannya.

"Hmmm...dah biasa. Belajar ketuk pintu, please!"rayu Zandra mencantumkan tangan seakan terdesak.

"I will but next time."kata Ammar selamba seraya duduk di salah sebuah kerusi di situ.

"What do you want?"soal Zandra kembali serius dan profesional.

"I want to ask you something."kata Ammar dengan wajah yang ragu-ragu.

"What is it?"soal Zandra hairan.

"Kristina. She is here, right?"soal Ammar ringkas.

"Yes."

"Don't you plan anything?"soal Ammar lagi mengangkat keningnya. Zandra dengan pantas mengangkat satu fail putih dan menyemaknya.

"I've been thinking about it and I don't have one. I don't even need it. Just let things happen the way they want to be. I won't complain afterwards."jujur Zandra mahu fokus terhadap kerjaya. Umurnya yang meningkat tidak mahu dia hiraukan.

"London change you."ujar Ammar tersenyum.

"Don't blame London. It's not even about London but it is me. I am not even sure of her. I just wanna be friends."kata Zandra menyibukkan diri dengan laporan pekerja.

"Friends?"soal Ammar hairan.

"Yeah, friends. What's the matter with you?"soal Zandra keliru. 'Apa pulak yang tak kena ni?' bisik hatinya.

"Nothing, it's just weird. You're suppose...I repeat suppose to be friends with her. You're taken and going steady."kata Ammar menyatakan pendapat.

"Not for long."ujar Zandra selamba sedang Ammar terbuntang mata.

"Wait a minute, you're not going to break up with her, right? If you are then let me tell you, that's totally bullshit and fucking insane! Are you high?"soal Ammar sebelum dia tertawa bersama Zandra.

"I'm not insane which is the reason I'm doing this. I can't get her in chains while I'm the one bailing. I don't feel it anymore. The feelings and desire, it's all gone...maybe! The care that I have for her now makes me realize that I don't want to torture her."kata Zandra tidak pasti dengan hatinya.

LOST 2✔Where stories live. Discover now