_________________
I.N.S.T.I.N.C.T
the fact or quality of possessing innate behaviour patterns.
_________________
"Hello sweetie! Good morning."ucap Ammar saat menemui Zandra. Zandra yang sedang berdiri menikmati pemandangan dari puncak KLCC itu kelihatan sungguh cantik pada pandangannya.
"Good afternoon, Ammar. Macam mana kau tahu aku ada kat sini?"soal Zandra dengan reaksi terkejut melihat Ammar di situ sementara dia tidak beritahu sesiapapun tentang keberadaannya.
"My instinct said you should be here."gurau Ammar padahal dia memang cukup mengenali Zandra dan tahu Zandra akan pergi ke tempat yang tinggi sekiranya tidak pergi ke kerja bagi menenangkan fikiran. Mungkin sebelum ini Zandra menggunakan cara berbeza namun selepas ditinggalkan Zandra, begitulah situasinya.
"Who are you to have instincts for me?"soal Zandra memerli dengan kerutan pada dahinya. Namun begitu, Ammar hanya menatapnya lama tanpa menjawab pertanyaan tersebut.
"What?"soal Zandra yang berasa kekok apabila ditenung lama sebegitu.
"Seni çok seviyorüm."kata Ammar dengan senyuman manis.
"What does that mean?"soal Zandra tidak mengerti apa yang dikatakan. Zandra tahu bahawa Ammar mempunyai kacukan Turki daripada bapanya namun, ini kali pertama dia mendengar Ammar berbahasa Turki.
"You will find out."kata Ammar berteka-teki. Zandra mendengus, susah sungguh nak bagitahu maksud je pun!
"It sounds sexy."puji Zandra dengan wajah selamba.
"Ah...is it?"soal Ammar sengaja mengusik Zandra yang sudah kemerahan wajahnya akibat malu.
"Yeah, talk more often in Turkish after this. That's an order."kata Zandra tegas secara tiba-tiba bagi mengusir rasa gementarnya.
"Tamam."kata Ammar yang bermaksud 'okay'.
"Hmm, don't forget to give me the meaning after you say it."pesan Zandra kerana tiada gunanya jika dia tidak mengerti.
"I'll try."nyata Ammar tersengih, menyembunyikan hasratnya yang ingin mengenakan Zandra pada bila-bila masa.
"By the way, where were you?"soal Zandra mulai teringat akan keraguannya.
"Got some work to do, urgent."jawab Ammar seperti biasa.
"Ah, urgent. That urgent until you cannot tell me anything now?"soal Zandra memeluk tubuh.
"Zan, don't persuade me!"rayu Ammar kerana takut kalah kepada sepasang mata itu.
"What am I going to do? I'm pretty persuasive sometimes, especially with the one that I care for."kata Zandra memeluk leher Ammar pantas, sengaja mengusik jejaka itu.
"Indeed, you should care about me."kata Ammar sambil mengawal nafsunya.
"A lot, Ammar."kata Zandra sebelum merehatkan kepalanya pada dada Ammar dan memeluk tubuh lelaki itu erat.
"You know what, if this is a dream then don't wake me up. Please!"ucap Zandra lagi saat merasakan ada tangan mengelus rambutnya.
"What if it's not a dream?"bisik Ammar tidak peduli akan orang lain yang memandang mereka.
"Well, I will say you're lucky!"jawab Zandra mengundang senyuman di wajah Ammar.
"I am lucky."ucap Ammar memaknakan kata-katanya.
YOU ARE READING
LOST 2✔
Romance✻COMPLETED✻ Zandra dan Raisha yakin bahawa kejayaan mereka hanyalah sebuah permulaan. Sekalipun hubungan mereka direstui oleh keluarga, tidak pula akan dilihat normal oleh masyarakat. Raisha mahukan ikatan manakala, Zandra ingin terbang bebas. Mampu...